گوگل قابلیت Notifications Dots را برای نمایش هشدارها به اندروید O اضافه کرده است

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
مطالعه 1 دقیقه
یکی از ویژگی‌های جدید اندروید O، قابلیت Notifications Dots خواهد بود که براساس آن، روشی جدید از نمایش هشدارها را تجربه می‌کنید.
تبلیغات

بخش هشدارها یا Notifications سیستم عامل اندروید، از جمله پنل‌هایی است که در طول روز زیاد آن با آن سر و کار دارید و متوجه پیام‌های دریافتی یا هشدارهای مربوط به هر اپلیکیشن می‌شوید.

گوگل در نسخه‌ی جدید سیستم عامل اندروید موسوم به Android O، قابلیتی به نام Notifications Dots اضافه کرده است که بر اساس آن می‌توانیم با استفاده از حباب‌های کوچک دایره‌ای شکل که بالای آیکون اپلیکیشن‌ها قرار می‌گیرد، تجربه‌ای جدید از کار با نوتیفیکیشن سنتر داشته باشیم.

بر مبنای این خبر که در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل اعلام شد، تنها زمانی که پیام یا هشدار خوانده نشده‌ای داشته باشید، این حباب‌ها نمایش داده می‌شود و با نگه‌داشتن هر حباب برای چند ثانیه، می‌توانید در حالتی شبیه به ابرهای بازشونده برای مکالمات، متن مورد نظر را بخوانید. همچنین با زدن روی هر حباب، مستقیم به هشدار ورودی هدایت می‌شوید و با کشیدن صفحه از بالا به پایان، می‌توانید نمای بهتری از پیام‌ها داشته باشید.

دیو بورک، نایب‌رئیس بخش مهندسی اندروید، در جریان این مراسم، نحوه‌ی عملکرد Notification Dots را برای اپلیکیشن اینستاگرام نشان داد. برای او کامنتی آمده بود که بدون ورود به پنل هشدارها، نقطه یا حباب مورد نظر را حذف کرد. نکته‌ی مهم این است که استفاده از ویژگی جدید اندروید O کاملا اختیاری خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات