کامیون خودران ولوو به بهره‌برداری رسید

شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ولوو، پیش از دیگر برندهای جهان، فناوری خودران را به خدمت گرفته و به بهره‌برداری عملی رسانده است. محصول خودران ولوو، فعلا به عنوان یک کامیون حمل زباله کار می‌کند.
تبلیغات

کمتر از ۵ سال از تلاش گسترده‌ی شرکت‌ها در راه توسعه‌ی فناوری رانندگی خودکار می‌گذرد؛ اما پیشرفت علمی این پروژه، فراتر از انتظار بوده و حالا آماده‌ی بهره‌بردای عملی شده است. به‌تازگی گروه خودروسازی ولوو در همکاری با شرکت خدمات شهری و بهداشتی رنووا، از فناوری خودران برای جمع‌آوری زباله در مناطق مسکونی استفاده کرده است.

این کامیون، به‌طور کاملا خودکار در مسیری تعیین‌شده حرکت می‌کند و با رسیدن به هر سطل زباله، عملیات مورد نیاز را انجام می‌دهد. با این حساب، تنها یک نفر به عنوان ناظر بر کار کامیون حضور دارد و به افراد بیشتر احتیاج نیست. ولوو معتقد است که این فناوری، نه‌تنها نیاز به پرسنل اضافه را کاهش می‌دهد، بلکه صدمات ناشی از کار در مجاورت کامیون و زباله‌ها، مثل مشکلات تنفسی و آسیب به زانو را به صفر می‌رساند. 

از سویی دیگر، عملکرد کامیون‌های خودران، ایمن و با حداقل آلودگی و مصرف سوخت است. سنسورهای متعدد در این خودروها، نقاط کور راننده را پوشش می‌دهند و از تصادفات جلوگیری خواهند کرد. جالب است بدانید که کامیون‌های خودران ولوو، امروزه در معادن سوئد در حال آزمایش طولانی‌مدت هستند و به احتمال فراوان تا چند ماه دیگر، آماده‌ی عرضه به‌صورت تجاری خواهند بود.

در ویدئویی که در ادامه‌ی این مطلب مشاهده می‌کنید، توانایی‌های کامیون خودران ولوو در بخش جمع‌آوری زباله به‌خوبی نمایش داده می‌شود. 

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات