D1-kifpool

استفاده از گروه های شبکه های اجتماعی برای گسترش شبکه کسب و کار

شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گروه‌های شبکه‌های اجتماعی، از پرکاربردترین و مفیدترین ابزارهای گسترش کسب و کار هستند.
تبلیغات
D4-mci

شرکت‌ها و مدیران آن‌ها همواره به دنبال راه‌هایی برای گسترش شبکه‌ی ارتباطی خود هستند. آن‌ها تلاش می‌کنند ارتباطات را افزایش دهند و از آن به سود خود استفاده کنند. اما این افزایش ارتباط و پیدا کردن مشتریان جدید نیازمند آشنایی با فضای شبکه‌های اجتماعی است و نمی‌توان نسخه‌ای ثابت برای همه‌ی آن‌ها صادر کرد.

از گروه‌های مفیدی که در منابع بین‌المللی استفاده از آن‌ها توصیه‌ می‌شود می‌توان به گروه‌های فیسبوک اشاره کرد. از طرفی، تلگرام به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین ابزارهای پیام‌رسان در کشور ما شناخته می‌شود و می‌توان از امکان تشکیل گروه این شبکه نیز برای گسترش ارتباطات استفاده کرد. اما چگونه می‌توان حداکثر استفاده را از این گروه‌ها داشت؟

کپی لینک

استفاده از تصاویر برای جلب توجه

استفاده‌ی هرچه بیشتر از محتوای تصویری می‌تواند اعضای گروه را به سمت شما جذب کند. در گروه‌های فیسبوک نیز تصاویر منتشرشده در فید شما نمایش داده خواهند شد و کاربران جدید را به گروه جذب می‌کنند. علاوه بر انتشار تصاویر به‌صورت مستقیم، می‌توانید لینک اشتراک تصاویر خود در اینستاگرام را در گروه منتشر  کنید. این کار باعث افزایش اعضای صفحه شما در اینستاگرام نیز می‌شود.

کپی لینک

تعیین هدف مشخص برای گروه

هدف خود از تشکیل گروه را از همان ابتدا مشخص کنید. مشخص کردن اهداف به کاربران می‌گوید چه نوع محتوایی در گروه منتشر کنند. اهداف مشخص‌شده باید نوعی علاقه‌مندی مشترک بین اعضای گروه باشند تا از بحث‌های بیهوده در گروه جلوگیری شود. به بیان دیگر، اهداف باید در جهتی باشند که همه‌ی اعضا برای اشتراک علایقشان مشتاق باشند.

کپی لینک

فعال بودن اعضا در گروه

شبکه‌سازی در اصل به معنای ارتباط متقابل است. مدیر تیم و اعضای آن باید فعالیتی کامل در گروه داشته باشند و به سؤالات و نیازهای کاربران پاسخ دهند. تا زمانی که خود شما فعالیتی مستمر در گروه نداشته باشید، نمی‌توانید انتظار مشارکتی خیره‌کننده از کاربران دیگر داشته باشید. پرسیدن سؤال‌های کاربردی یکی از فعالیت‌هایی است که باید در نظر داشته باشید. گروه را با این نوع سؤال‌ها فعال نگه دارید و سعی کنید همه‌ی افراد را در بحث‌ها شرکت دهید.

فراموش نکنید که تشکیل گروه‌ها برای افزایش کاربران و ارتباط مستقیم و هدفمند با آن‌ها است. از هر موقعیتی برای جذب کاربران جدید استفاده کنید و پس از جذب، به‌خوبی رفتارهای آن‌ها را زیر نظر داشته باشید و از بازخوردهایشان به نفع سازمان خود استفاده کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ راهنمای خرید
بهترین لپ تاپ های بازار ایران [فروردین ۱۴۰۴]

در مقاله‌ی پیش‌رو با بهترین لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۵ در بازار ایران از برند‌هایی همچون لنوو، ایسوس، ایسر، اپل و مایکروسافت آشنا شوید.

905
2 روز پیش
طراحی پشت گوشی گلکسی A72 و گلکسی A52 سامسونگ در حالت ایستاده
۵ گوشی محبوب سامسونگ به آخر خط رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

میان‌رده‌های انقلابی سامسونگ از‌این‌پس آپدیت نرم‌افزاری دریافت نخواهند کرد.

137
2 روز پیش
بهترین ریش تراش های مردانه بازار
بهترین ریش تراش بازار؛ از کیمی تا فیلیپس [فروردین ۱۴۰۴]

برای خرید بهترین ریش تراش و ماشین اصلاح بازار چقدر باید هزینه کرد؟ برای آشنایی با بهترین مدل‌های بازار همراه زومیت باشید.

68
یک روز پیش
بهترین گوشی‌های سامسونگ در بازار ایران
بهترین گوشی های سامسونگ [فروردین ۱۴۰۴]

ارزان‌ترین گوشی سامسونگ و بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین، پردازنده و باتری کدام است؟ با راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ همراه زومیت باشید.

377
یک روز پیش
صفحه تنظیمات ضبط مکالمه در گوشی سامسونگ
آموزش ضبط مکالمه در گوشی سامسونگ

آیا به ضبط مکالمه در گوشی سامسونگ خود نیاز دارید؟ روش‌ ساده‌ای برای انجام این‌کار روی گوشی‌های سامسونگ وجود دارد.

18
یک روز پیش
 ADB در اندروید
کامل‌ترین راهنمای نصب و استفاده از ADB در اندروید به‌همراه دستورات پراستفاده

در این مقاله با ADB آشنا می‌شویم و یاد می‌گیریم چگونه با استفاده از آن کنترل بیشتری روی دستگاه اندرویدی خود داشته باشیم.

25
یک روز پیش
طرح مفهومی از کرنل سیستم عامل
از صفر تا صد هسته (کرنل)؛ مغز فرماندهی سیستم‌عامل

هسته، مرکز فرمان سیستم‌عامل است که مدیریت دقیق سخت‌افزار، حافظه و نرم‌افزارها را به شیوه‌ای هوشمندانه در دست می‌گیرد و فعالیت کامپیوتر را ممکن ...

66
یک روز پیش
تبلیغات
DN-DNShatel

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات