برنامه Memory Locker: جلوگیری از بسته شدن خودکار برنامه ها (نیازمند روت) - زوم اپ

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Memory Locker اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید از بسته شدن اجباری برنامه‌ها توسط اندروید جلوگیری کنید.
تبلیغات

اگر صاحب یک گوشی متوسط یا ضعیف اندروید باشید، حتما از مشکلاتی که به دلیل کم بودن رم این گوشی‌ها رخ می‌دهد با‌خبر هستید. گوشی‌هایی که از رم یک گیگابایت یا کمتر برخوردارند، قادر به اجرای اپلیکیشن‌ها به‌صورت هم‌زمان نیستند و با ورود به یک اپلیکیشن، اپلیکیشن قبلی را به‌طور کامل متوقف می‌کنند. برای مثال به‌احتمال زیاد Restart شدن اینستاگرام را تجربه کرده‌اید. زمانی که مشغول مرور اینستاگرام هستید، اگر بنا به هر دلیلی مانند خواندن پیام جدیدی که در تلگرام دریافت کرده‌اید از برنامه خارج شوید و مجددا آن را اجرا کنید، اینستاگرام از نو راه‌اندازی می‌شود و لیست فیدها نیز دوباره به اولین پست بر خواهد گشت. این مورد و موارد مشابه دیگر به دلیل بسته شدن برنامه توسط اندروید پیش می‌آید. فضای کم رم باعث می‌شود هنگام اجرای یک اپلیکیشن، برای اجرای روان و بدون مشکل، تمام برنامه‌های غیرضروری که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند به‌طور اجباری متوقف شوند. Memory Locker اپلیکیشنی برای جلوگیری از این تنظیم خودکار اندروید است و به کمک آن می‌توانید اپلیکیشن‌های مورد نظر را Lock کنید تا حتی در صورت کمبود فضای رم، اندروید قادر به بستن اجباری آن برنامه نباشد. برای مثال اگر اینستاگرام را توسط این برنامه قفل کنید، دیگر مهم نیست چه مدت از آخرین استفاده‌ی شما از اینستاگرام گذشته باشد و حتی اگر بعد از ۲ روز اینستاگرام را اجرا کنید، همه چیز از همان‌جایی آغاز خواهد شد که از برنامه خارج شده بودید.

بدیهی است که با انجام این کار بخش قابل توجهی از حافظه‌ی رم به‌طور دائم مشغول خواهد ماند و بنابراین ممکن است در عملکرد گوشی شاهد کندی‌های محسوسی باشید. با این حال اگر اندروید خود را روت کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم Memory Locker را نصب و برای برنامه‌های مهم خود امتحان کنید. در صورتی که انجام این عمل باعث کندی دستگاه شد، می‌توانید به سادگی هرچه تمام‌تر Memory Locker را حذف کنید تا همه چیز به حالت عادی بازگردد. بعد از اجرای برنامه، اپلیکیشن‌های نصب‌شده در گوشی در دو تب مختلف به شما نمایش داده خواهند شد؛ تب اول مربوط به اپلیکیشن‌هایی است که شما در گوشی نصب کرده‌اید و تب دوم مربوط به اپلیکیشن‌های پیش‌فرض و سیستمی است. در صورتی که آشنایی چندانی با عملکردهای سیستمی ندارید، بهتر است تب دوم را بدون تغییر رها کنید و تنها به تغییر در اپلیکیشن‌های کاربردی بپردازید. Memory Locker با حجم ۲.۷ مگابایت برای اندروید ۳ یا بالاتر منتشر شده و تنها در پلی‌ استور گوگل دارای ۵۰۰ هزار دانلود است. برای دانلود می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

ویژگی‌ها

  • جلوگیری از بسته شدن برنامه‌ها توسط اندروید
  • امکان قفل کردن اپلیکیشن‌ها و اجرای همیشگی
  • امکان انتخاب برنامه‌های پیش‌فرض و سیستمی

دانلود اپلیکیشن

پلی‌ استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

آموزش دانلود از پلی‌استور: در صورتی که بعد از انتخاب گزینه دانلود و انتقال به پلی‌استور با پیغام «This item is not available in your country» مواجه شدید، می‌توانید از ربات تلگرامی @apkdl_bot برای دریافت فایل Apk برنامه استفاده کنید. لینک پلی‌استور برنامه را کپی (با راست‌کلیک یا لمس طولانی روی گزینه‌ی بالا) و به این ربات ارسال کنید تا بعد از چند لحظه، فایل APK برای شما ارسال شود. (توضیحات بیشتر)

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات