آیا سری 5 تورینگ، بهترین استیشن جهان است؟
برای کسانی که علاقهمند خودروهای شاسیبلند نیستند، کلاس تورینگ جذابیت خاصی دارد. محصولاتی با این کلاس بدنه، در نقاط مختلف جهان به استیشن یا واگن معروف هستند و برای آن دسته از رانندگان که راحتی استفاده از یک خودروی ۴در و صندوق بار جادار را طلب میکنند، مناسب خواهند بود.
نسل جدید سری 5 که در واقع فیسلیفت مدل ۲۰۱۷ محسوب میشود، بهتازگی معرفی شده است تا در سال ۲۰۱۸ عرضهی جهانی شود. این خودرو در بحث کاهش صدای کابین، یکی از بهترین خودروهای سدان دنیا است و در سرعتهای کمتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، حتی صداهای مربوط به وزش باد، عملکرد پیشرانه و تماس لاستیکها بر آسفالت را به خوبی مهار میکند.
نسخهی تورینگ از سری 5، فضای ۵۷۰ لیتر در صندوق عقب فراهم میکند که در صورت جمع شدن صندلیهای ردیف دوم، به ۱۷۰۰ لیتر افزایش مییابد. این خودرو در مقایسه با مدل قبلی، ۳.۶ سانتیمتر بلندتر است که در نتیجه، فضای بهتری برای سرنشینان عقب فراهم میکند. علاوه بر این، سقف این نسل از خودروهای بیامو نسبت به گذشته بلندتر شدهاند تا شاهد کابین راحتتری باشیم. امکان باز کردن شیشهی عقب برای دسترسی بهتر به صندوق، وجود دارد و کاربر را از باز و بستهکردن در صندوق عقب بینیاز میکند، هرچند مانند شاسیبلندهای مدرن، میتوان با فرمان پا به سنسور مربوطه در زیر سپر عقب، در صندوق را به صورت اتوماتیک بالا برد. حتی با فشار یک دکمه که در کنار در صندوق قرار گرفته است؛ میتوان صندلیهای ردیف دوم را جمع کرد. این خودرو توانایی حمل ۲ صندلی مخصوص کودک در ردیف عقب دارد.
سری 5 بی ام و از نسل جدید سیستمهای سرگرمی و چندرسانهای بهره میبرد. این خودرو علاوه بر نمایشگر لمسی و بزرگ ۱۰.۲۵ اینچی، مجهز به فرمانپذیری صوتی و حرکتی است. با این فناوری که تا پیش از این، در خودروهای لوکس سری ۷ بیامو قابل سفارش بود، پاسخ یا رد تماس تلفنی، افزایش یا کاهش صدای سیستم صوتی و حتی تعویض آهنگ یا کانال رادیو با اشارهی انگشت انجام میشود. بیامو، از سال جدید نرمافزار مایکروسافت اکسچنج را در کابین محصولات خود، از جمله سری ۵ تورینگ قرار داده است تا روند بررسی، ویرایش و پاسخ به ایمیل و قرار ملاقات بهسادگی انجامپذیر باشد. این در حالی است که تمام نرمافزارهای موجود در سیستمهای سرگرمی و چندرسانهای این خودرو، از طریق تلفن همراه و رابط کاربری اندروید یا iOS قابل استفاده خواهند بود.
پارک خودرو با کنترل از راه دور میسر است و میتوان از خارج خودرو، آن را به جلو یا عقب برد. علاوه بر فناوریهای برتر بیامو در بحث ایمنی و هوش مصنوعی، سیستم تهویهی مطبوع مستقل برای سرنشینان عقب نیز قابل سفارش است، ضمن اینکه تمامی مدلهای این خودرو میتوانند با سیستم دو دیفرانسیل هوشمند بیامو موسوم به Xdrive خریداری شوند. علاقهمندان سری 5 میتوانند با خرید آمازون اکو، از داخل منزل یا محل کار به خودرو و اطلاعات فنی آن متصل شوند.
بهترین پیشرانهای که برای سری 5 استیشن موجود است، با کد 550d شناخته میشود. این موتور دیزل ۳ لیتری با آرایش ۶ سیلندر خطی، ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. این پایان کار نیست و همین پیشرانه، با توربوشارژ چهارگانهی سری M نیز قابل خرید است. مدل M550d، قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۷۶۰ نیوتنمتر فراهم میکند که بیشترین گشتاور آن از دور موتور ۲۲۰۰ دور بر دقیقه حاصل میشود. مصرف سوخت این مدل که یکی از پرقدرتترین خودروهای استیشن جهان است، ۵.۵ تا ۶.۵ لیتر گازوئیل استاندارد اروپا، در مسافت ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. سری 5 استیشن با پیشرانهی M550d، ظرف ۴.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکند.
آپشنهای سری M، شامل فرمان و صندلیهای اسپرت با پوشش چرم آلکانترا یا داکوتا، رینگهای اسپرت ۱۸ یا ۱۹ اینچ، سیستم تعلیق مدرن بیامو با یک سانتیمتر کاهش ارتفاع نسبت به مدل استاندارد و کیت آیرودینامیک بدنه میشوند. فرمانپذیری M550d با آپشنهای کامل، در رانندگی آرام شهری یا حرکت پرشتاب در پیچهای تند، به لطف سیستم تعلیق واکنشگرا، فناوری دو دیفرانسیل هوشمند Xdrive و جعبهدندهی ۸ سرعتهی اتوماتیک، نسبت به دیگر خودروهای جهان در این کلاس، در بالاترین سطح خواهد بود.
دوربینها و سنسورهای سری 5 بیامو، علاوه بر ترمز خودکار و امکان پارک خودرو به سادهترین حالت ممکن، زاویهی دید متنوعی از محیط به راننده میدهند. با این فناوری میتوان از زوایای مختلف، به اطراف خودرو و موقعیت آن اشراف داشت و حتی از طریق مانیتور و به صورت گرافیکی، خودرو را از دور تماشا کرد. بالاترین سطح فناوری خودران که تاکنون در بیامو دیده شده است، برای سری 5 تورینگ قابل سفارش خواهد بود. این خودرو، مجهز به کروز کنترل هوشمند و سیستم خودکار کاهش و افزایش سرعت در ترافیک است، ضمن اینکه به خوبی خودرو را بین خطوط هدایت میکند.
ارزانترین نسخه از سری 5 بی ام و با بدنهی تورینگ، مجهز به پیشرانهی بنزینی 530i خواهد بود که به صورت توربوشارژ ۲ لیتری ارائه میشود. این نسخه، ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتنمتر گشتاور دارد که برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در ۶.۵ ثانیه با میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، کافی خواهد بود. این خودرو با پیشرانهی 540i هم قابل خرید است که با موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری و تنفس طبیعی، قدرت ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتنمتر فراهم میکند. مدل 540i با میانگین مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، ظرف ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
قیمت نهایی سری 5 بیامو، برای مدل ۲۰۱۸ اعلام نشده است و البته، بسته به نوع آپشنها و پیشرانه متفاوت خواهد بود. میتوان پیشبینی کرد که این خودرو با کد 530i و 540i، بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار قیمت داشته باشد؛ اما با آپشنهای کامل و استفاده از تجهیزات سری M در مدل M550d، بیش از ۷۰ هزار دلار قیمت داشته باشد.
در پایان این مطلب، بینندهی تیزر رسمی معرفی خودروی سری 5 بیامو با بدنهی تورینگ باشید که به معرفی تواناییهای آن میپردازد.
باگی ساده باعث میشود با آپدیت ویندوز ۱۱، یکی از هواپیماهای خاص در دنیای بازی GTA San Andreas حذف شود.
جیم سایمنز، پادشاه آنالیز کَمی، ریاضیدانی بود که با الگوریتم و داده موفقترین صندوق سرمایهگذاری آمریکا را راهاندازی و معمای بازار را حل کرد.
آخرین بهروزرسانی پلی استیشن ۵، خاطرات گیمرهای قدیمی را دوباره زنده میکند.
فصل جدید همستر کامبت به نام HamsterVerse با بازیهای جذاب و وعدهی کسب درآمد رمزارزی و تونکوین از راه رسید.
تصاویر ضبطشده از شامپانزهها درحال خوردن میوهی تخمیرشده، پژوهشگران را به فکر واداشته است که آیا این رفتار میتواند منشأ آیینهای ضیافتی انسانی ...
مقامات تجاری ایالات متحده درحال برنامهریزی برای اعمال تعرفههایی تا سقف ۳۵۲۱ درصد بر واردات پنلهای خورشیدی از چهار کشور جنوب شرق آسیا هستند.
وانپلاس سرانجام از گوشی پرچمدار 13T با تراشهی قدرتمند کوالکام و بدنهای بسیار باریک رونمایی کرد.