در ایندکس دیزاین چه می‌گذرد

سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
در بزرگترین نمایشگاه طراحی داخلی و دکوراسیون منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (IINDEX Design Series) چه می‌گذرد؟
تبلیغات

بی شک یکی از برجسته‌ترین عوامل مطلوبیت محیط زندگی و کار را می‌توان طراحی و دکوراسیون داخلی مناسب دانست، سبک‌هایی متنوع، الگوهایی متمایز، چیدمان‌هایی جذاب، ایده‌هایی شگفت انگیز و البته خلق زیبایی‌ها. در این میان برای دستیابی به یک دکوراسیون خاص و دوست داشتنی، علاوه بر ایده‌پردازی مناسب و خلاقانه، آگاهی از محصولات مرتبط و فناوری‌های روز، ضروری و چه بسا حیاتی است.

آشنایی با تازه‌ترین المان‌ها و تجهیزات روشنایی، المان‌های دکوراتیو ( تابلوها و غیره )، انواع مبلمان، انواع پوشش‌های جذاب برای دیوار و کف، محوطه سازی و بام سبز و .... موجب می‌شود تا بتوان متناسب با مشخصه‌های محل و سبک مورد نظر، مناسب‌ترین، زیباترین و بهینه‌ترین طراحی داخلی را خلق کرد.

در این راستا، امروزه نمایشگاه‌های تخصصی به‌عنوان یکی از موثرترین کانال‌های ارتباطی برای معرفی و مقایسه‌ی محصولات تخصصی برشمرده شده و بدین ترتیب همه ساله شاهد برگزاری نمایشگاه‌های متنوع در کلاس‌های متفاوت محلی، منطقه‌ای و بین المللی در نقاط مختلف جهان هستیم.

نمایشگاه  INDEX design seriesاز جمله معتبرترین نمایشگاه‌های دنیا در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون است که میزبان این نمایشگاه کشور امارات و شهر دبی است. نمایشگاه ایندکس در طول بیش از دو دهه فعالیت خود توانسته به‌عنوان بزرگترین رویداد طراحی داخلی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، کانونی ویژه برای نمایش توانمندی‌ها، خلاقیت‌ها و نوآوری برترین شرکت‌های فعال بین المللی در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون به‌شمار رود. همگام با بخش نمایشگاه، طرح ریزی و تدارک رویدادهای آموزشی و جذاب جنبی موجب شده تا نمایشگاه طراحی داخلی ایندکس همه ساله شاهد استقبال و حضور گسترده معماران، طراحان، افراد خلاق، مدیران هتل، فروشندگان کوچک و بزرگ و تولیدکنندگان باشد.

ایندکس دیزاین

بر اساس آمار منتشر شده از دبیرخانه ایندکس، در سال 2016 ، نزدیک به 35000 نفر از 110 کشور دنیا در این نمایشگاه شرکت کردند. این رویداد در بخش نمایشگاهی دارای 8 قسمت اصلی است که شامل موارد زیر است:

  • روشنایی: نمایش جذاب روش‌ها و متدهای روشنایی و معرفی جدیدترین پدیده‌ها، تکنولوژی‌ها و تجهیزات نورپردازی

جالب است بدانید که در سال 2015 در کشور امارات بیش از 136 میلیون دلار در زمینه روشنایی هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2019 این عدد 19 درصد افزایش یابد.

  • مبلمان : نمایش فوق العاده بهترین برندهای سراسر دنیا در زمینه مبلمان

در سال 2015 در کشور امارات و عربستان سعودی بیش از 3.4 میلیارد دلار در زمینه مبلمان هزینه شده است.

  • پارچه و منسوجات: نمایشی از بهترین محصولات مدرن و سنتی در حوزه حوله و پارچه و منسوجات

نوآوری‌ها، طرح‌ها و رنگ‌هایی برای سلایق مختلف و کارکردهای مختلف، این شاید خلاصه‌ای از آنچه باشد که در بخش پارچه و منسوجات نمایشگاه ایندکس عرضه می‌شود. پارچه‌های نانو با مقاومت بالا در برابر نور خورشید و شستشوی مداوم، طرح‌های مدرن و کلاسیک و رنگ‌هایی در هارمونی مناسب با جدیدترین سبک‌ها و الگوهای طراحی داخلی 

  • آشپزخانه و سرویس بهداشتی: نمایشی از انواع کابینت و ویترین‌های آشپزخانه‌، لوازم‌، اتصالات و شیرآلات سرویس بهداشتی

بازاری با پتانسیل بالغ بر یک میلیارد دلار در کشورهای حوزه خلیج فارس موجب شده تا فناوری‌ها و نوآوری‌های عرضه شده در بخش آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی، به یکی از پر طرفدارترین بخش‌های نمایشگاه ایندکس مبدل شود.

  • سرویس خواب: یکی از حوزه‌های دکوراسیون که امروزه سرعت رشد قابل قبولی داشته و این رشد را مدیون تقاضای زیاد مردم برای جای خوابی آرام و آرامش بخش است.
  • لوازم منزل: نمایشی از بهترین المان‌های دکوراتیو شیشه‌ای، قاشق چنگال و لوازم آشپزخانه که در دکوراسیون هر خانه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • بخش خاورمیانه‌: که مختص به ارتباط و عقد قرارداد بین شرکت‌های طراحی و دکوراسیون داخلی و شرکت‌های مشغول در زمینه کف سازی و دیوارسازی است.

برنامه ریزان نمایشگاه ایندکس سعی کرده‌اند با هدف برقراری ارتباط نزدیک میان طراحان و تولید‌کنندگان برای عرضه برترین الگوهای مناسب منطقه خاورمیانه، بخشی را بدین موضوع اختصاص دهند.

مطابق گزارش دبیرخانه ایندکس، 21 درصد شرکت کنندگان در سال 2016 سفارشات دریافتی خود را در این بخش بیش از 1 میلیون دلار گزارش کرده‌اند.

ایندکس دیزاین
  • محیط‌های کاری :

با توجه به برنامه کشورهای منطقه برای توسعه اقتصاد خدمت محور (Service based)  و به‌تبع آن رشد فضاهای اداری، بسیاری از کارآفرینان و طراحان علاقمندند تا از آخرین پیشرفت‌ها و نوآری‌های این حوزه آگاهی یافته و چه بسا سبک‌های معماری خود را بر مبنای تازه‌‌های راه حل‌ها و تجهیزات اداری عرضه شده در نمایشگاه برگزینند.

جالب است بدانیم، در سال 2016 بیش از 14400 شخص حرفه‌ای در تجارت از این قسمت بازدید کرده‌اند.

  • علاوه بر موارد برشمرده شده، بدون تردید یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های نمایشگاه ایندکس را می‌توان برگزاری سلسله نشست‌ها و پنل‌های گفتگوی تخصصی و آموزشی مرتبط با طراحی داخلی و دکوراسیون دانست که به موازات نمایشگاه و با حضور خبرگان و برجسته‌ترین طراحان و مدیران برندهای مطرح دنیا تحت عنوان Design Talks برگزار می‌شود.

خوشبختانه این رویداد بین المللی جذاب، برای اولین بار در ایران، به‌صورت کامل از سوی وب سایت کالالیست ( بعنوان راهنمای آنلاین کالای ساختمانی و دکوراسیون) تحت پوشش کامل خبری-تخصصی به زبان فارسی قرار گرفته و گزارش بخش‌های مختلف آن در قالب گزارش‌های تصویری، گزارش‌های ویدیویی و خبر در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی کالالیست، علامندان می‌توانند با مراجعه به صفحات اجتماعی این وبسایت و پایش # کالالیست_ایندکس، لحظه به لحظه در جریان اتفاقات این رویداد قرار گیرند.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات