برنامه سرگی برین برای ساخت بزرگترین کشتی هوایی دنیا

شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سرگی برین قصد دارد بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین کشتی هوایی شخصی دنیا را برای انجام مأموریت‌های انسان‌دوستانه بسازد.
تبلیغات

سرگی برین، یکی از دو بنیان‌گذار کمپانی گوگل، در حال اجرای برنامه‌ای برای توسعه‌ی یک کشتی هوایی است که به‌منظور مأموریت‌های انسان‌دوستانه استفاده خواهد شود؛ اما این کشتی هوایی علاوه بر کاربرد فوق، به‌عنوان یک ماشین کاروان از نوع آسمانی برای دوستان و اعضای خانواده‌ی وی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این در واقع گزارشی است که به‌تازگی در پایگاه گاردین به آن پرداخته‌اند. در این گزارش به منابع مرتبط با پروژه اشاره شده و همچنین توضیح داده شده است که برین می‌خواهد از این بالن خاص برای پشتیبانی و توزیع مواد غذایی در عملیات انسان‌دوستانه به مناطق دوردست استفاده کند؛ اما بر پایه‌ی همین گزارش، وی قصد دارد از آن به‌عنوان یک وسیله نقلیه خصوصی بین‌قاره‌ای و فوق‌العاده لوکس برای دوستان و اعضای خانواده‌اش بهره ببرد.

بالنی که در حدود یک ماه پیش و در پایگاه بلومبرگ سخن از آن به میان آمد، بر پایه‌ی گزارش‌ها قرار است عنوان بزرگ‌ترین کشتی هوایی دنیا را با طول بالغ بر ۲۰۰ متر به خود اختصاص دهد. گفتنی است که این مقدار تقریبا دو برابر طول نمونه‌ی مشابهی است که در حال حاضر با طول ۱۰۰ متر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بالن برین به‌جای هیدروژن قابل اشتعال از گاز هلیوم استفاده خواهد شد و بر پایه‌ی برآوردهای این پروژه‌، احتمالا  به میزان ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار هزینه‌ی خواهد داشت که تمامی سرمایه‌ی مورد نیاز آن توسط شخص برین تأمین می‌شود.

کشتی هوایی عظیم بشردوستانه در فرودگاه کوچک نظامی مافیت در حال ساخت است. گفتنی است که این فرودگاه در واقع بخشی از مرکز پژوهشی آمِس ناسا در کالیفرنیای جنوبی محسوب می‌شود. شاخه‌ی امور سیاره‌ای گوگل این محل را به مبلغ ۱ میلیارد دلار و برای مدت ۶۰ سال به اختیار خود درآورده است. برین اکنون از یکی از سرپرستان سابق آمس نیز برای هدایت پروژه کمک گرفته است و بر پایه‌ی گزارش‌های منتشرشده، آن‌ها در یک ماه اخیر توانسته‌اند چارچوب فلزی اولیه‌ی طرح را با موفقیت بسازند. برین علاقه‌ی خاصی به فعالیت‌های این‌چنینی دارد و در سال ۲۰۱۲ نیز گروهی از کارکنان وی، پرش‌هایی از یک هواپیما و با داشتن گوگل گلس بر چشم‌هایشان انجام دادند. ولی برین تنها مدیر اجرایی گوگل نیست که به این نوع ماجراجویی‌ها علاقه داشته باشد. لری پیج، بنیان‌گذار دیگر گوگل نیز درگیر دو پروژه‌ی مختلف در مورد ساخت خودروهای پرنده است و گفته می‌شود که یکی از این پروژه‌ها، طبق برنامه‌ریزی در پایان سال جاری میلادی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات