سایپا با سراتو، وارد بورس کالا شد

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
مطالعه 1 دقیقه
سایپا سراتو بالاخره به‌عنوان اولین خودرو وارد بازار بورس کالا شد. این عرضه شامل ۵۰ عدد دستگاه سراتو است.
تبلیغات

سایپا سراتو که چند ماهی از انتشار امیدنامه‌ی پذیرش و درج نامش در بازار بورس کالای ایران می‌گذرد، امروز بالاخره وارد این بخش از بازار سرمایه شد.

امروز برای اولین بار و پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره سایپا سراتو با عرضه‌ی ۵۰ دستگاه وارد بورس کالای ایران شد تا این مدل به‌عنوان اولین خودروی حاضر در بورس ایران شناخته شود. قیمت پایه‌ی سراتو تولید سایپا در بورس کالای ایران، ۸۷ میلیون تومان تعیین شده است.

در امیدنامه‌ی پذیرش سایپا سراتو، عرضه‌کننده متعهد شده است شرایط عرضه‌ی سراتو را به‌گونه‌ای مهیا کند که این خودرو حداقل ۴ بار در ماه عرضه شود. همچنین سایپا متعهد شده است که ۲۵ درصد از کل تولیدات سالانه‌ی سراتو معادل ۲۵۴۰ دستگاه (هر کدام بیشتر شد) را در بورس کالا عرضه کند.

اسفندماه ۱۳۹۵ امیدنامه‌ی پذیرش و درج سایپا سراتو در بورس کالا، روی سایت رسمی این نهاد مشاهده شد تا مقدمات عرضه‌ی این خودرو در بازار سرمایه فراهم شود. سایپا سال گذشته تصمیم گرفت محصولات خود را از طریق اوراق سلف موازی و از دریچه بورس کالا تأمین مالی کند.

همچنین خبرهایی مبنی بر ارائه خودروی دنا از طریق بورس کالا توسط ایران خودرو برای تأمین مالی از طریق عرضه‌ی اوراق سلف موازی شنیده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات