آیفون 8 به شارژ بی‌ سیم مجهز می‌شود؛ احتمال بازگشت جک هدفون

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با توجه به تجهیز آیفون 8 به فناوری شارژ بی‌سیم، امکان بازگشت جک هدفون دور از تصور نخواهد بود.
تبلیغات

طبق یادداشت جی پی مورگان در CNBC، نسل بعدی آیفون اپل که با نام آیفون 8 یا آیفون ادیشن شناخته می‌شود، مجهز به فناوری شارژ بی‌سیم خواهد بود. همراه زومیت باشید.

محتوای یادداشت شایعه‌‌ی جدیدی محسوب نمی‌شود؛ اما به نظر می‌رسد با توجه به بهره‌مندی گوشی گلکسی اس 8 از فناوری شارژ بی‌سیم، این موضوع بسیار جالب توجه باشد. متأسفانه اینکه کدام یک از مدل‌های جدید آیفون به فناوری شارژ بی‌سیم تجهیز خواهد شد، دقیقا مشخص نیست. ممکن است این فناوری فقط در آیفون سطح بالای ادیشن یا صرفا در آیفون ۷ به کار گرفته شود. احتمال دوم مربوط به بهره‌مندی هر دو مدل از فناوری یادشده است.

آیفون 8 اپل

تجهیز هر کدام از گوشی‌های آیفون جدید به فناوری شارژ بی‌سیم، سبب رفع یکی از مهم‌ترین مشکلات نسل جدید آیفون‌ یعنی وجود جک استاندارد ۳.۵ میلی‌متری هدفون خواهد شد. در واقع همان‌طور که اطلاع دارید، آیفون 7 و آیفون 7 پلاس فاقد جک استاندارد هدفون هستند؛ که نبود آن کاربران را مجبور به استفاده از هدفون بی‌سیم مبتنی بر فناوری بلوتوث یا مبدل لایتنینگ به جک ۳.۵ میلی‌متری می‌کند.

مشکل اصلی این است که هرچند درگاه لایتنینگ آیفون ۷ به منظور استفاده برای دو هدف شارژ کردن گوشی و گوش دادن به موسیقی با یک هدفون سیمی در نظر گرفته شده است؛ اما متأسفانه یا خوشبختانه درگاه لایتنینگ در یک زمان مشخص فقط برای یکی از اهداف قابل استفاده خواهد بود، مگر این‌که اقدام به خرید یک دانگل خاص از فروشندگان ثالت کنید.

مبدل لایتنینگ به جک صوتی هدفون

اگر یک کاربر خواستار استفاده از هدفون سیمی با استفاده از مبدل هدفون لایتنینگ به جک ۳.۵ میلی‌متری باشد، شارژ گوشی آیفون هم‌زمان با گوش دادن به موسیقی ممکن نخواهد بود؛ زیرا تنها درگاه گوشی اپل به‌وسیله‌ی مبدل اشغال شده است. در صورت به‌کارگیری شارژ بی‌سیم در آیفون‌های جدید، کاربران قادر به شارژ بی‌سیم گوشی آیفون و استفاده از درگاه لایتنینگ به منظور اتصال ایرپاد موجود در بسته‌بندی دستگاه یا مبدل مربوطه خواهند بود. از طرف دیگر، در صورت بازگشت جک هدفون به آیفون، درگاه لایتنینگ دستگاه می‌تواند به طور انحصاری برای گوش کردن به موسیقی مورد علاقه‌ی کاربران به کار رود. کاربرانی که از هدفون‌های بی‌سیم مبتنی بر بلوتوث استفاده می‌کنند، می‌توانند به‌طور انحصاری از درگاه لایتنینگ فقط برای شارژ آیفون خود بهره ببرند؛ بنابراین هیچ تداخلی بین گوش دادن به موسیقی و شارژ دستگاه به وجود نخواهد آمد.

اگرچه با استفاده از لوازم جانبی مانند مبدل یک به دو Belkin که دارای دو درگاه لایتنینگ هستند، به‌راحتی می‌توان هم‌زمان با شارژ گوشی آیفون، به موسیقی هم گوش داد؛ اما متأسفانه استفاده از چنین ابزاری طبق نتایج بررسی‌های مختلف، عملکرد ضعیفی دارد. بنابراین استفاده از لوازم جانبی مشابه با Belkin به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

مبدل لایتنینگ belkin

آیا مایل به بازگشت جک استاندارد ۳.۵ میلی‌متری به آیفون ۸ و آیفون ۷ سری اس اپل هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات