نمودار توزیع اندروید: رشد اندروید 7 نوقا

پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌های سیستم عامل اندروید یکی پس از دیگری منتشر می‌شوند و اکنون زمان بررسی آمار توزیعی روزهای اخیر این سیستم عامل محبوب است.
تبلیغات

از ماه آگوست سال گذشته که اندروید 7 نوقا منتشر شده است، گوشی‌های جدید زیادی به‌تدریج به این نسخه آپدیت شده‌اند و برخی هم به‌صورت پیش‌فرض با اندروید 7 به بازار آمده‌اند. نمودار جدیدی از توزیع سیستم عامل اندروید منتشر شده است که میزان فراوانی این سیستم عامل را نشان می‌دهد. این آمار بر مبنای تعداد گوشی‌ها یا تبلت‌هایی است که در بازه‌ی زمانی ۷ روز گذشته به گوگل پلی استور سر زد‌ه‌اند.

طبق این اطلاعات، ۶.۶ درصد از دستگاه‌های اندرویدی در حال اجرای اندروید 7.0 هستند، درحالی‌که این مقدار برای اندروید 7.1 تنها ۰.۵ درصد است. در نتیجه سهم اندروید نوقا در این بررسی ۷.۱ درصد است. در آمار ماه گذشته، اندروید ۷ و ۷.۱ به ترتیب روی ۴.۵ درصد و ۰.۴ درصد دستگاه‌های اندرویدی در حال اجرا بودند که مؤید افزایش ۲.۲ درصدی سهم اندروید ۷ نوقا در این مدت است. ۳۱.۲ درصد دستگاه‌های اندرویدی مجهز به اندروید 6 مارشمالو هستند، اما اندروید 5 و 5.1 لالی پاپ همچنان با کسب میزان ۳۲ درصد در این بررسی، در صدر این آمار قرار دارند. اما به نظر می‌رسد تعداد کاربران اندروید 6 مارشمالو در ماه‌های پیش رو از تعداد کاربران اندروید ۵ پیشی بگیرد.

android distribution figure

اندروید 4.4 کیت‌کت روی ۱۸ درصد از دستگاه‌های اندرویدی در حال اجرا است و کمی بالاتر، نسخه‌های مختلف اندروید Jelly Bean قرار دارند که روی‌هم‌رفته سهمی ۹.۱ درصدی از آن خود کرده‌اند. با توجه به آمار، مشخص است که ۰.۸ درصد از کاربران در حال استفاده از اندروید ۴.۰.۳ و ۴.۰.۴ هستند و اندروید نان زنجبیلی نیز هنوز روی ۱ درصد از دستگاه‌های اندرویدی فعال است! یک نکته‌ی جالب درباره‌ی این اطلاعات، این است که سهم اندروید نان زنجبیلی بر خلاف سایر نسخه‌های اندروید، نسبت به آمار ماه قبل ۰.۱ درصد افزایش داشته است!

هر نسخه‌ای از اندروید که کمتر از ۰.۱ درصد سهم توزیع را کسب کرده باشد، در نمودار توزیع گنجانده نخواهد شد؛ از این رو، آماری از نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید مانند پیراشکی یا نان خامه‌ای در نمودار وجود ندارد. گوگل در حال آماده‌سازی اندروید O است که پیش‌بینی می‌شود نسخه‌ی نهایی آن در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ منتشر شود.

دستگاه اندرویدی شما در حال اجرای چه نسخه‌ای از این سیستم عامل است؟ آیا از آن راضی هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات