گلف GTI هیبریدی با قدرت بیش از ۴۰۰ اسب بخار

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فولکس واگن اولین تصاویر رسمی از مدل هیبریدی گلف GTI را منتشر کرد که قدرتی بیش از ۴۰۰ اسب بخار دارد.
تبلیغات

اگر به دنبال یک خودروی هیبریدی پرشتاب هستید که قدرتی فراتر از یک پریوس داشته باشد، باید به سراغ فولکس واگن گلف بروید. فولکس واگن، توسعه‌ی مدل هیبریدی بنزینی-برقی گلف را در برنامه‌های خود دارد که با نام گلف GTE شناخته می‌شود و مجهز به پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری توربو است که همراه با موتور الکتریکی، می‌تواند بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت به چرخ‌های جلو ارسال کند.

فولکس واگن گلف GTI

علاوه بر این، فولکس واگن به‌تازگی خودروی هیبریدی دیگری را معرفی کرده است که با نام گلف GTI First Decade شناسایی می‌شود و پیشرانه‌ی بنزینی آن به‌تنهایی می‌تواند ۳۹۶ اسب بخار قدرت تولید کند. نیروی تولیدی توسط این پیشرانه‌ی بنزینی به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود و چرخ‌های عقب نیروی مورد نیاز خود را از یک الکتروموتور ۴۸ ولتی دریافت می‌کنند که ۱۲ کیلووات (معادل ۱۶ اسب بخار) قدرت دارد. در صورتی که این خودرو را در حالت تمام برقی قرار دهید و بخواهید تنها با اتکا به نیروی باتری‌ها حرکت کنید، در حقیقت یک هاچبک محرک عقب در اختیار خواهید داشت که قدرت چندانی ندارد؛ اما در عوض میزان آلایندگی آن صفر است. البته قدرت پایین این خودرو را نمی‌توان یک نکته‌ی منفی به‌حساب آورد؛ چون حالت تمام برقی تنها برای استفاده‌ی شهری  یا در هنگام حرکت در پارکینگ‌ها طراحی شده است تا آلایندگی هوا در محیط‌های شهری کاهش پیدا کند.

فولکس واگن گلف GTI

در خصوص نام این خودرو یعنی First Decade نیز باید اشاره کرد که این نام به معنی «دهه‌ی اول»، اشاره به گذشت زمان ۱۰ سال از معرفی مدل مفهومی Worthersee است. گرچه فولکس واگن فعلا برنامه‌ای برای تولید این خودروی هیبریدی ندارد؛ اما معرفی آن نشان‌دهنده‌ی عزم و سرمایه‌گذاری این خودروساز بزرگ روی خودروهای هیبریدی است.

نکته‌ی بسیار مهمی که نباید به‌راحتی از کنار آن گذشت، ساخت فولکس واگن گلف GTI First Decade توسط گروهی از مهندسان تازه‌کار فولکس واگن است که همگی بین ۱۸ تا ۲۳ سال سن دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات