مهم‌ترین خلاقیت‌های برند بسپوک در خودروهای رولزرویس

پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
شگفت‌انگیزترین و مجلل‌ترین آپشن‌هایی که می‌توان از یک خودرو انتظار داشت، در مدل‌های رولزرویس با برند بسپوک ارائه می‌شود.
تبلیغات

از زمان شروع به کار کمپانی رولزرویس، نزدیک به ۱۱۳ سال می‌گذرد و در این مدت خودروهای این شرکت، مجموعه‌های بسیار نفیسی از آپشن‌های لوکس را شامل می‌شدند. از سال‌ها قبل، ارائه‌ی خدمات این‌چنینی منجر به ایجاد سایت‌های تولیدی مستقل شد و امروزه منحصربه‌فردترین خودروهای رولزرویس توسط مجموعه‌ای از طراحان، مهندسان و صنعت‌گران ماهر دپارتمان بسپوک (Bespoke) در مرکز عالی گودوود در انگلستان خلق می‌شوند. از این‌رو، فرآیند تولید یک رولزرویس بیش‌تر به خلاقیت‌های به کار گرفته‌شده در یک کار هنری وابسته است.

تورستن مولر، مدیرعامل گروه خودروسازی رولزرویس می‌گوید:

مالکان رولزرویس در جهانی فراتر از جهان مادیات زندگی می‌کنند، در واقع آن‌ها به دنبال جمع‌آوری بهترین‌ها هستند. این امر دلیل آن است که چرا آن‌ها به سراغ خودرویی چون رولزرویس می‌آیند که دارای ادوات شخصی بسیار لوکس است و به دست ماهرترین صنعت‌گران جهان ساخته شده است. ساخت این اجزاء خارق‌العاده با همکاری نزدیک طراحان رولزرویس شکل می‌گیرد تا منجر به تشکیل میراثی بی‌انتها شود که اغلب از بااهمیت‌ترین لحظات زندگی آن‌ها الهام گرفته شده است. رولزرویس هیچ‌گاه از این مسیر منحرف نمی‌شود تا اطمینان بدهد که ارتباط بین مالک، خودرو و سازنده تحت تأثیر دیگر عناصر بی‌اعتبار نمی‌شود. این رویکرد منحصربه‌فرد به طرز زیبایی در چندین مجموعه‌ی کوچک قابل توجه از ادوات ساخته‌شده‌ی ما در محل مرکزی رولزرویس با مقبولیت جهانی سال گذشته ارائه شده است.

در ادامه، به برخی از بهترین ابداعات سفارشی سال گذشته‌ی رولزرویس نگاه می‌کنیم.

جزئیات و کاربری خارق‌العاده در فانتوم آرام و غرورآمیز 

یکی از ابداعات اخیر کمپانی بسپوک در نسل هفتم خودروهای رولزرویس فانتوم دیده می‌شود که برای یک تاجر ویتنامی طراحی شد. افزایش فاصله‌ی بین محورهای خودرو، نبوغ و نگاه کاربردی صنعت‌گران این برند در هنر استفاده از ادوات دست‌ساز را به همگان نشان داد. در این خودرو، آن‌ها الگوی پوست ببر را به زیبایی در کنسول مرکزی بخش عقب، تکرار کرده‌اند. فراتر از این‌ها، در این خودروی خیره‌کننده، شاهد وفور ادوات داخلی منحصربه‌فردی هستیم که با خط طولی طلایی رنگ دقیقی در داخل همراه شده‌اند و در ادامه شاهد رنگ قرمز بی‌نظیر بدنه‌ی خارجی این فانتوم هستیم.

رولزرویس

داخل اتاقک این فانتوم نیز به چرم قهوه‌ای با طراحی دوزبانه‌ای از پوست مار و گوزن مزین شده است و طرح‌های متنوع شخصی‌سازی شده‌ای به‌طور مخفی روی مبلمان درون آن دوخته شده که همگی کار دست است. با به‌کارگیری رنگ‌های متضاد سفید و قرمز در فرمان خودرو، کمپانی بسپوک، وسعت رنگ‌های در دسترس مشتریان رولزرویس را به طرز ظریفی به رخ کشیده است که به‌واقع کار زیبای این شرکت را منحصربه‌فرد می‌کند.

صدایی به تمامیت نت‌های موسیقی

مجدداً باید گفت که رولزرویس عمیقاً از شور و شوق هنری ایجاد شده است. در یکی از نمایندگی‌های فروش رولزرویس در خاورمیانه، این مجموعه کار بزرگان موسیقی کلاسیک را مورد تقدیر قرار داده و از بزرگان حاضر در این عرصه الهام گرفته است.

رولزرویس

این تجسم باعث به‌ وجود آمدن طراحی بیرونی یک رنگ شده است و یک خط طولی برجسته آن را مزین کرده که شامل اشکالی شبیه نت‌های موسقی است. این اشکال در داخل کابین خودرو نیز تکرار شده و ساعت خودرو را  زیباتر جلوه داده‌اند؛ به‌نحوی‌که در داخل چوب نقش بسته‌اند و روی تکیه‌گاه‌های سر موجود در بخش بالایی صندلی‌ها دوخته شده‌اند.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و ظریف کمپانی بسپوک، وجود روکش پنل داشبورد از جنس چوب بلوط با طراحی دارای تورفتگی‌های به سمت عقب است که آبنوس تیره‌رنگی را در زیر این کار چوبی نمایش می‌دهد و با استفاده از هنر تزئین چوب و نماد موسیقایی دقیق، تزئین شده است.

مدل Dawn رولزرویس به‌ رنگ آبی سحرآمیز

رولزرویس

مایکل فاکس کلکسیونر خبره‌ی آمریکایی از به چالش کشیدن طراحان و صنعت‌گران رولزرویس در توسعه‌ی مواد و رنگ‌ها لذت می‌برد. نتیجه‌ی کار او، خلق برخی از برجسته‌ترین و نمادین‌ترین نمونه کارهای شرکت بسپوک است که تابه‌حال در مرکز عالی گودوود رولزرویس طراحی شده. در ابتدا زمانی‌که فاکس برای انجام مأموریتش در خصوص مدل Dawn رولزرویس به ساحل پبل آمد، دست به کار بزرگی زد و رنگ منحصربه‌فرد خودش را با نام «آبی فاکس» پدید آورد که به‌عنوان ابزاری برای تکمیل کارهایش رزرو شده است.

تصویر نمای بیرونی حیرت‌انگیز خودرو با یک کاپوت آبی از جنس آبی فاکس تکمیل شده و در تقابل با رنگ سفید سرد اجزای داخل خودرو، تضادی مسحورکننده‌ به‌همراه یک هارمونی خاص فراهم آورده است. به‌منظور اطمینان از ایجاد هارمونی کامل در دوخت و دوز ادوات داخلی، طراحان رولزرویس تمام پوشش‌ داخل خودرو  شامل فرمان، لایه‌ی بیرونی پنل داشبورد و روکش‌های داخلی را با رنگ سفید سرد زینت داده‌اند تا زیبایی کاملاً بی‌نظیر و به‌روزی ایجاد کنند.

کوپه‌ی فانتوم با نام «زاغ آبی» با سقف پارچه‌ای جمع‌شونده

رولزرویس Bespoke

روایات و نمادهای فرهنگی به دید مشتریان برند رولزرویس جهت می‌دهند؛ مصداق بارز این مدعا را می‌توان در این رولزرویس دید که توسط یک مرد تایوانی به تصویر کشیده شده است. این فانتوم کوپه که دارای سقف پارچه‌ای جمع‌شونده است، یکی از آخرین دستاوردهای ساخته شده با همکاری شرکت بسپوک است که نمادهایی از خواستگاه خود را به همراه دارد. قطعات ظاهر خارجی این فانتوم در سیلورلیک ساخته شده است که دارای مجسمه‌ی کوچک معروف برند رولزرویس به رنگ سفید آندلسی روی جلوی کاپوت با حکاکی طلا است.

رولزرویس

همچنین آثاری از طلا در دوخت و دوز روی صندلی‌های بسپوک و حاشیه‌ی فرمان مشاهده می‌شود. روی پشت سری صندلی‌ها، نقش یک زاغ آبی دوخته شده است که این پرنده را تنها می‌توان در کشور تایوان یافت؛ درحالی‌که روی روکش صندلی‌ها، ادوات داشبورد، دستگیره‌های کنترلی و ساعت از صدف مروارید استفاده شده است.

توجه به جزئیات کارشده در خودروی مذکور، منحصربه‌فرد است و از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به صندوق عقب اشاره کرد که در آن از چوب ساج استفاده شده و تکه‌هایی از چوب سفید افرا درون آن قرار گرفته است.

مدل Dawn یادآور غروب در پورتو چروو

رولزرویس

تیم بسپوک به‌منظور ماندگار کردن ساخت استودیوی تابستانه‌ی رولزرویس در شهر پورتو چروو ایتالیا، در شروع فصل تابستان سال ۲۰۱۶ اقدام به تولید نمونه‌های منحصربه‌فردی از مدل‌های Wraith و Dawn کردند. مدل Wraith که رنگ آن از غروب خورشید الهام گرفته شده است، نقره‌ای مدرن و شادی دارد. زمانی‌که درهای خودرو باز است، داخل آن به‌طرز شگفت‌انگیزی نمایان می‌شود.

رولزرویس

ترکیب استفاده از طراحی با رنگ بنفش، ابریشم بنفش و چرم  آبی، نوعی زیبایی بصری ایجاد می‌کند که چشم هر بیننده‌ای را در زیر آسمان جزیره‌ی ساردینیا به‌سوی خود می‌کشد. شب‌های شهر پورتو چروو باعث تأثیر شگرفی بر ذهن طراح شده است تا در کنسول‌های میانی و تکیه‌گاه‌های در خودرو از چرم تیره و منعطف شترمرغ استفاده کند.

رولزرویس

موقعیت شهر پورتو چروو موجب نمایش رنگ‌های طبیعی و زیبایی‌های بصری شده است که برای مدل Dawn رولزرویس الهام‌بخش هستند. بدنه‌ی Dawn به‌ رنگ سبز زمردی درخشان است و در داخل از چرم صدف دریایی برای تکمیل زبان طراحی استفاده شده است. پنل‌های موجود در سراسر کابین از چوب ساج دارای منافذ باز بهره می‌برند و یک قطعه جواهر که روی درب صفحه نمایش نصب شده، با سنگ‌های زمرد و صدف‌های مروارید در طلای سفید زینت داده شده است که نمادی مانند یک قطب‌نمای قرارگرفته در وسط یک غنچه‌ی گل رز را نشان می‌دهد.

مجموعه خودروهای رولزرویس فانتوم زنیت

طبیعتاً کلکسیونرها و علاقه‌مندان خبره در آخرین سال تولید نسل هفتم رولزرویس فانتوم به‌ دنبال رؤیت نمونه‌های منحصربه‌فرد آن هستند. این مجموعه با افتخار یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های موجود در سراسر دنیا است.

به دلیل آن‌که فانتوم کوپه و مدل دارای سقف پارچه‌ای جمع‌شونده از سال ۲۰۱۷ دیگر تولید نمی‌شوند، مشتریان برند رولزرویس به دیدن تنها ۲۵ نمونه از هر مدل با رنگ‌های متفاوت دعوت شده‌اند.

رولزرویس

 برای مثال، بهینه‌سازی در بخش صندوق عقب، شامل یک طاقچه‌ی شیشه‌ای است که با‌ دقت، طراحی و مهندسی شده است تا سرو نوشیدنی به‌وسیله‌ی آن انجام پذیرد؛ درحالی‌که محفظه‌ی قرارگیری بار به‌نحوی است که حین توقف بین راهی کاملاً از در دسترس بودن این ادوات راضی خواهید بود. لوازم دیگر شامل یخچالی بزرگ به اندازه‌ی قرارگیری دو بطری و هشت عدد لیوان، به‌گونه‌ای در خودرو جای گرفته‌اند که حاکی از درک منحصربه‌فرد رولزرویس از نیاز مشتریان خود است.

رولزرویس

در کابین رولزرویس، یک کشوی نواری مرکزی به چشم می‌خورد که از آن برای برای نگه‌داری یادبودی با ارزش معنوی بسیار بالا استفاده می‌شود و بر این نکته دلالت دارد که هر خودرو در بین همتایانش، آخرین نمونه‌ی تولیدی است. در زمان باز کردن این کشو، مالکان با یک محفظه‌ی آلومینیومی پولیش شده روبه‌رو شدند که شماره شناسایی منحصربه‌فرد موتور خودرو با لیزر روی آن حکاکی شده و دور تا دور آن را رنگ مشکی زیبایی پر کرده است. تکنیکی که اکثراً برای ساخت تفنگ به‌طور دقیق استفاده می‌شود. بدین ترتیب خودروی مذکور به تاریخ می‌پیوندد و این بهترین شکل ممکن خداحافظی آن است؛ یادگاری از خط تولید نسل هفتم فانتوم در مقر اصلی رولزرویس در گودوود انگلستان. این قطعه‌ی یادبود با ارزش، با بیان مشخصاتش که نشان می‌دهد فلز آن در خط تولید از کجا ساخته و پرداخته شده است، بی‌همتا می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات