ابزارهایی که می‌توانند باعث ایجاد انقلاب در کسب و کارهای کوچک شوند

سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
برای پیشرفت کسب و کار خود می‌توانید از ابزارهای مفید مانند Nimble استفاده کنید، این ابزار در بهبود مدیریت ارتباط با مشتری بسیار مفید است.
تبلیغات

در دنیای کسب و کارهای کوچک باید انتظار اتفاقات غیر منتظره زیادی را کشید. کارآفرین ماجراجو بهتر است در مواجه با این اتفاقات و شرایط، هوشمندانه عمل کند تا دست‌اندازهای مشکلات پیش‌بینی‌نشده باعث منحرف شدن اتومبیل کسب و کار او نشوند. در ادامه چند ابزار را برای شما در زومیت معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها برای پیشرفت بیشتر کسب و کار خود استفاده کنید.

کسب و کار

برای موفق شدن در کسب و کار می‌توان از شیوه‌های بسیار زیادی استفاده کرد. بازاریابی درست و هوشمندانه یکی از این راه‌ها است. امروزه با توجه به پیشرفت استارتاپ‌ها، اکثر شرکت‌ها معمولاً در دسته‌بندی کسب و کارهای کوچک قرار می‌گیرند. به لطف انجمن‌های بازاریابی؛ هم‌اکنون می‌توان از تکنیک‌های زیادی برای بازاریابی بهره برد. با قوت گرفتن کسب و کارهای کوچک، حتی تکنیک‌های قدیمی بازاریابی هم دوباره در حال احیا شدن هستند. تکنیک‌ها بسیار زیادند و بهتر است از ابزارهای آنلاین برای اعمال این تکنیک‌ها روی کسب و کار خود استفاده کنید. هر ایده‌ای که دارید، با بررسی اولیه آن را راه‌اندازی کنید و دقت کنید که پول‌های خود را کجا خرج خواهید کرد.

همان‌گونه که گفتیم، برای استفاده از تکنیک‌های مختلف باید کمی هوشمندانه عمل کرد. در ادامه چند ابزار را به شما معرفی می‌کنیم تا بدانید چگونه رؤیاهای خود را پیگیری کنید و از تکنیک‌های مختلف بازاریابی سود ببرید.

کپی لینک

Nimble

اگر شما بودجه‌ی کمی دارید و می‌خواهید کسب و کاری راه بیندازید که فاز اولیه آن روی یک وب‌سایت راه‌اندازی می‌شود، Nimble می‌تواند یک انتخاب بسیار عالی برای شما باشد. هزینه اشتراک ماهانه این ابزار ۲۲ دلار است. با این ابزار می‌توانید از امکانات زیادی استفاده کنید که در سیستم‌های CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) سطح بالا فقط چنین خدماتی وجود دارند. علاوه بر ویژگی‌های پایه (همگام‌سازی با مخاطبان و تماس‌ها، مدیریت ارتباط‌ها)، شما می‌توانید از یک سیستم مدیرت کار (تسک منیجر) قدرتمند و یک سیستم فروش هوشمند هم که اطلاعاتی درباره هرکدام از مشتریان شما فراهم می‌کنند، بهره ببرید. همچنین یک سیستم اتوماسیون بازاریابی قوی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا قالب‌های ایمیلی مناسب را در سریع‌ترین زمان و راحت‌ترین شیوه ممکن بسازید. Nimble قابلیت هماهنگی با اکثر نرم‌افزارهای واسطه و پرکاربرد را دارد.

کپی لینک

Marketing360

این کمپانی در کلرادو آمریکا شروع به کار کرده و تقریبا شامل مجموعه‌ای از خدمات مورد نیاز برای هر کسب و کار کوچک است.  Marketing360 شامل خدماتی ازجمله مدیریت و جستجوی پرداخت‌ها، طراحی وب‌سایت، تغییر بازار هدف، سئو و CRM است. البته ابزارهایی مکمل هم وجود دارند که تماس‌های تلفنی را به نرم‌افزار CRM وصل می‌کنند. در داشبورد این سیستم می‌توانید نمودارهای موفقیت‌ها و شکست‌های مربوط به بازاریابی خود را مشاهده کنید. محتواهایی مثل ویدیو نیز از خود سیستم قابل سفارش هستند.

کپی لینک

Optimizely

 شما ممکن است یک ایده برای فروش محصولی جدید داشته باشید یا بخواهید دستگاهی جدید درست کنید؛ ولی از راه‌اندازی آن برای کاربران مختلف نگران هستند. Optimizely به شما اجازه می‌دهد گزینه‌های متفاوت طراحی را برای مشتریان مختلف، تجربه کنید، مثلاً یک فروشگاه لباس در تهران با Optimizely می‌تواند برای مشتریانی که در بوشهر هستند لباس‌های مناسب فصل گرم و افرادی که ساکن تبریز هستند، لباس‌های فصل سرد را نمایش دهد. این سایت همچنین به شما اجازه می‌دهد از موتور توصیه‌کننده‌ی آن استفاده کنید تا رفتار مشتریان را بهتر تشخیص بدهید و سود خود را در بازار بالا ببرید.

کپی لینک

MailChimp

استفاده از خدمات MailChimp بسیار ساده است. هر چند آن را بزرگ‌ترین پلتفرم اتوماسیون بازاریابی جهان می‌دانند؛ ولی خدمات آن برای کسب و کارهای کوچک هم بسیار مفید هستند. شما می‌توانید یک سرویس ایمیل رسانی سفارشی شده با تعداد نامحدودی گیرنده بسازید یا با اضافه کردن چند خط کد به سایتتان، به کاربران امکان ثبت نام در خبرنامه بدهید. هرچقدر بیشتر از این سرویس استفاده کنید، کاربرد آن برای شما بیشتر خواهد شد. MailChimp به شما این امکان را می‌دهد تا افرادی که در سایت شما اقدام به ثبت نام خبرنامه می‌کنند، با پیشنهاد‌های خاص و ایمیل‌های منحصربه‌فرد غافلگیر کنید. همچنین می‌توانید محتوایی خاص برای برخی از اشتراک‌گذاران به‌صورت طولانی‌مدت ارسال کنید؛ چون سیستم نوع خبرنامه ثبت نامی آن‌ها را تشخیص می‌دهد. افرادی که معمولا ایمیل‌های شما را باز نمی‌کنند نیز با این سیستم قابل رهگیری هستند تا بتوانید رفتار آن‌ها را تشخیص دهید و محتوای مناسب برای آن‌ها ارسال کنید. MailChimp بسیار منحصربه‌فرد است و می‌تواند برای هر فرد یا کسب و کاری مفید باشد؛ از نویسنده‌های تولید محتوایی که می‌خواهند مخاطبان خود را جذب کنند گرفته تا تجارت‌های الکترونیکی بزرگ.

کپی لینک

Unbounce

با توجه به کسب و کاری که راه انداخته‌اید ممکن است به یک حضور قوی در اینترنت نیاز نداشته باشید. Unbounce در طراحی و تولید لندینگ پیج‌های بازاریابی تخصص دارد تا کاربر دقیقا به محتوایی که نیاز دارد، دسترسی پیدا کند. Unbounce این کار را با استفاده از توسعه‌ی سریع و کارآمد وب، ترکیب‌شده با یک پلتفرم بازاریابی مجهز به تست A/B انجام می‌دهد. در این راه از کلماتی که کاربران برای رسیدن به وب‌سایت شما استفاده می‌کنند نیز به کار می‌رود. Unbounce همچنین از ابزارهای بی‌شمار دیگری استفاده می‌کند تا کاربران را وادار به ثبت‌نام یا خرید در وب‌سایت کند؛ مانند بسیاری از پلتفرم‌های توسعه وب، Unbounce یک نسخه موبایل هم از وب‌سایت شما درست می‌کند.

طرح کسب و کار
کپی لینک

CoSchedule

اگر یک کسب و کار متمرکز بر محتوا راه‌اندازی کرده‌اید یا حداقل به یک بازاریابی محتوای قوی نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم پاز CoSchedule استفاده کنید. CoSchedule استراتژی بازاریابی شما را نظم می‌بخشد و با زمان‌بندی مناسب باعث می‌شود محتوای خود را در زمان‌های مناسب و بنا بر ترافیک‌های موجود منتشر کنید. همچنین یک سیستم ساده و تأثیر گزار به نام ReQueue نیز در این سایت تعبیه‌ شده است که به شما کمک می‌کند محتوای محبوب خود را بدون خسته‌کننده بودن بازنشر کنید. CoSchedule می‌تواند با سیستم‌های مدیریت محتوای معروف مثل وردپرس و حتی Google Documents و Evernote هم به‌خوبی همگام‌سازی شود.

کپی لینک

Sproutsocial

درحالی‌که که CoSchedule بر محتوا و بازاریابی تمرکز دارد، Sproutsocial یک‌ لایه برای تعامل مشتری، احساس رضایت و تمرکز بالا بر شبکه‌های اجتماعی اضافه می‌کند. این پلتفرم شامل ابزاری برای انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت است. همچنین گزارش تجزیه‌وتحلیل که می‌تواند برای رهبر سازمان مفید باشد، در این سیستم مهیا می‌شود. ابزاری نیز برای نظارت بر تمرکز بازار فروش تعبیه‌ شده است. همچنین یک مرکز خدمات مشتریان به نام «Smart Inbox» در این پلتفرم وجود دارد. این سیستم تمام گفتگوهای کاربران با شرکت را مفهوم‌سازی می‌کند تا تیم خدمات مشتری شما بتوانند اقدامات لازم را برای تعامل مناسب با مشتریان ناراضی در شبکه‌های اجتماعی انجام دهند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات