کراس‌اوور کنا، محصول جدید هیوندای معرفی شد

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
روز گذشته کراس‌اوور کامپکت هیوندای برای حضور در کلاس بدنه‌‌ای پایین‌تر از توسان معرفی شد؛ درحالی‌که توانایی‌های فنی و جذابیت ظاهری این مدل در بازار جهانی، تعیین‌کننده خواهد بود.
تبلیغات

کنا، اولین محصول هیوندای در کلاس کراس‌اوورهای کوچک است که در سگمنت شاسی‌بلندهای گروه B تعریف می‌شود. این سبک خودروها، بیشترین رشد تقاضا در سال‌های اخیر را به همراه داشته‌اند و بنا به پیش‌بینی کارشناسان، تا کمتر از ۱۰ سال دیگر، پرفروش‌ترین کلاس‌ خودرویی دنیا خواهند بود. قبل از هیوندای، تویوتا با مدل CH-R و فورد با مدل اکواسپرت، حضور قدرتمند خود در بازار کراس‌اوورهای کوچک را آغاز کرده‌اند. تولید کنا همراه با طراحی یک پلت‌فرم جدید، مسلما برای برند کیا هم مفید خواهد بود و زمینه‌ساز محصولی مدرن برای این خودروساز خواهد شد.

هیوندای کنا Hyundai Kona 2018

روز گذشته، بیش از ۴۰۰ خبرنگار متخصص در صنعت خودروی دنیا به سئول پایتخت کره‌ جنوبی دعوت شدند تا شاهد مراسم رونمایی از مدل کنا باشند. هرچند این خودرو به نام مدل ۲۰۱۸ شناخته می‌شود؛ اما تا یک ماه دیگر فروش رسمی خود در کره‌ی جنوبی را آغاز خواهد کرد و چند ماه پس از آن، در سراسر دنیا عرضه خواهد شد. همانند بسیاری دیگر از محصولات هیوندای مثل سانتافه، توسان، سوناتا و آزرا، نام کنا هم از ناحیه‌ای معروف برای مردم آمریکا گرفته شده است و به جزیره‌ای توریستی در منطقه‌ی هاوایی اقیانوس آرام اشاره دارد. همچنین، نسخه‌ی خاصی از کنا با نام آیرون‌من (مرد آهنی) در مراسم رونمایی به نمایش گذاشته شد که با کیت بدنه‌ی اختصاصی، حدود ۴ سانتیمتر، پهن‌تر از مدل استاندارد است. این محصول ویژه، با رینگ‌های اسپرت ۱۹ اینچ، همراه با لوگوی آیرون‌من و چراغ‌های تمام LED خواهد بود.

هیوندای کنا Hyundai Kona 2018

در حال حاضر، گروه شاسی‌بلندهای هیوندای شامل سانتافه، سانتافه گرند اسپرت و توسان می‌شود. با توجه به حجم بالای تولید و فروش محصولات این برند در سطح جهانی، کمبود خودرویی در کلاس کنا برای هیوندای احساس می‌شد. دیو زوچووسکی، مدیر سابق هیوندای در آمریکا، گفته بود حضور هیوندای در بازار آمریکا، با توجه به علاقه‌ی شدید مردم این کشور به وانت‌ها و کراس‌اوورها، با چالشی جدی روبرو است و باید با تولید مدل کنا و خودروی وانت پیکاپ سانتاکروز، محصولات هیوندای را تقویت کرد.

نمای ظاهری کنا، در تلاش است تا برای جوانان و افراد علاقه‌مند به خودروهای اسپرت کاربردی جذابیت داشته باشد. ارتفاع کف خودرو از سطح جاده چندان زیاد نیست و با این حساب، سوار و پیاده شدن از آن برای افراد مختلف راحت خواهد بود؛ هرچند مسلما برای حرکت در مسیر‌های ناهموار خارج جاده، نامناسب به‌ نظر می‌رسد. چراغ‌های جلو و نحوه‌ی قرار گفتن مه‌شکن‌ها در مدل کنا، زبان طراحی جدید هیوندای برای محصولات شاسی‌بلند این برند در آینده را نشان می‌دهند و می‌توان یقین داشت که نسل جدید سانتافه، شباهت زیادی با کنا داشته باشد.

هیوندای کنا Hyundai Kona 2018

در نمای کناری، هیوندای تمام تلاش خود را به کار برده است تا با استفاده‌ی استادانه از خطوط حجم‌دهنده، ظاهری اسپرت و البته جادار به کنا تزریق کند. هرچند عرض نسبتا مناسب این خودرو در کنار فاصله‌ی قابل قبول محور چرخ‌های جلو و عقب، ابعاد کنا در کلاس کراس‌اوورهای کوچک را جذاب کرده است. بخشی از سقف با حالتی شبیه به بالچه در خودروهای اسپرت، برآمدگی چشم‌نوازی دارد که علاوه بر زیبایی ظاهری، آیرودینامیک کنا را افزایش می‌دهد.

هیوندای کنا Hyundai Kona 2018

در قسمت عقب، چراغ‌ها شباهت زیادی به نسل جدید هیوندای توسان دارند؛ هرچند با جایگذاری چراغ‌های ترمز و راهنما در نزدیکی چرخ و گلگیرها، با خلاقیت نیز همراه شده‌اند. بخش زیادی از سپر عقب کنا از پلاستیک ساخته شده که با رنگ خاکستری تیره، حالتی ارزان‌قیمت به نمای پشت این خودرو داده است.

هیوندای کنا Hyundai Kona 2018

در مجموع می‌توان به طراحی بیرونی کنا نمره‌ی بسیار خوبی داد؛ اما در فضای داخلی، نباید توقع کابین لوکس و چشم‌گیری داشته باشیم. همانند دیگر خودروهای این کلاس، قیمت تمام‌شده‌ی محصول اهمیت زیادی دارد و هیوندای نیز با دوری کردن از فلزات و چرم، فضای داخلی کنا را با پلاستیک مرغوب تزئین‌ کرده است. شرکت سازنده‌ ادعا می‌کند که این محصول جدید از نظر امکانات و ابعاد کابین، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سایز نمایشگر لمسی کنا متفاوت است و می‌تواند ۵، ۷ و ۸ اینچ انتخاب شود. سیستم سرگرمی‌های این خودرو با اپل کارپلی و اندرویداتو هماهنگ است. یک مانیتور TFT سایز ۴.۲ اینچ هم درقسمت پشت فرمان و بین عقربه‌های نشان‌دهنده‌ی سرعت و دور موتور قرار دارد. نمایش اطلاعات فنی روی شیشه (Head-up display) و شارژر بی‌سیم از طریق داخل داشبورد همراه با یادآوری‌کننده‌ی تلفن‌ هوشمند که از جا گذاشتن آن داخل خودرو جلوگیری می‌کند، برای خریدار کنا قابل سفارش خواهند بود. صندلی‌های عقب، در دوحالت قابل جمع‌ شدن هستند تا برای چمدان یا اشیاء بزرگ‌تر مثل دوچرخه، فضای بیشتری فراهم کنند. صندلی‌ها در ردیف جلو هم علاوه بر امکان سفارش گرم‌کن داخلی، ارتفاع قابل تغییر دارند.

هیوندای کنا Hyundai Kona 2018

در حال حاضر، ۳ نوع پیشرانه برای کنا در نظر گرفته شده است که با سیستم تک یا دو دیفرانسیل قابل خرید خواهند بود. ارزان‌ترین نمونه‌ از این خودرو، پیشرانه‌ی بنزینی ۲ لیتری و ۴ سیلندر را به همراه دارد که قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند؛ درحالی‌که جعبه‌دنده‌ی این مدل، ۶ سرعته‌ی خودکار است. دیگر نمونه‌ی بنزینی کنا، پیشرانه‌ی جذاب T-GDIهیوندای به حجم ۱.۶ لیتر و توربوشارژ را شامل می‌شود که روی مدل جدید توسان به خوبی عمل می‌کند و با قدرت ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتن‌متر همراه خواهد بود. این نسخه از کنا، با گیربکس دو کلاچه و ۷ سرعته‌ی خودکار ارائه می‌‌شود. مدل دیزلی کنا، مخصوص بازار اروپا تولید می‌شود و دارای پیشرانه‌ا‌ی ۱ لیتری، ۳ سیلندر و توربوشارژ است. این مدل با جعبه‌دنده‌ی غیر اتوماتیک هم قابل سفارش خواهد بود؛ ضمن اینکه احتمال تولید کنا با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری دیزل در آینده وجود دارد.

قیمت نهایی کنا اعلام نشده است؛ اما می‌توان امیدوار بود که نمونه‌ی ۲ لیتری با آپشن‌های استاندارد و بدون سیستم دو دیفرانسیل، نزدیک به ۱۹ هزار دلار فروخته شود. هیوندای قرار است تا سال آینده، نسخه‌ی تمام‌ الکتریکی کنا را معرفی کند که با هر بار شارژ کامل، برای حرکت تا مسافتی حدود ۳۸۰ کیلومتر انرژی خواهد داشت. با توجه به حضور قدرتمند شورولت بولت در بازار خودروهای الکتریکی آمریکا، می‌توان پیش‌بینی کرد که مدل برقی هیوندای کنا، در ابتدای سال ۲۰۱۹ با قیمتی بین ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار عرضه شود.

 در پایان این مطلب، بیننده‌ی تیزر رسمی معرفی هیوندای کنا باشید که به معرفی آپشن‌های فنی و ایمنی آن می‌پردازد.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

هیوندای کنا Hyundai Kona 2018
هیوندای کنا Hyundai Kona 2018
هیوندای کنا Hyundai Kona 2018
هیوندای کنا Hyundai Kona 2018
هیوندای کنا Hyundai Kona 2018
هیوندای کنا Hyundai Kona 2018
هیوندای کنا Hyundai Kona 2018
هیوندای کنا Hyundai Kona 2018
هیوندای کنا Hyundai Kona 2018
هیوندای کنا Hyundai Kona 2018
هیوندای کنا Hyundai Kona 2018
هیوندای کنا Hyundai Kona 2018
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات