بازگشت مورگان؛ خوردوسازی با فریم چوبی

شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از دوست‌داشتنی‌ترین برندهای خودروی انگلستان، در شرف توسعه‌ی خط تولید است. شرکت مورگان، به دلیل ساخت خودروهای اسپرت با فریم چوب، شهرتی جهانی دارد.
تبلیغات

شرکت خودروسازی مورگان، در سال ۱۹۱۰ بنیان نهاده شد. کارخانه‌ی اصلی این برند در شهر کوچک مالورن انگلستان قرار دارد و با کمتر از ۲۰۰ نفر پرسنل، فعالیت می‌کند. تقریبا تمامی تولیدات مورگان از زمان تاسیس، شامل خودروهای اسپرت سفارشی و لوکس می‌شود که دست‌ساز و با قطعات مقاوم، اما سبک‌وزن چوب هستند. علی‌رغم مشکلات مالی و فراز و نشیب‌های فراوان در یک قرن گذشته، از ابتدای تاسیس تاکنون؛ تنها پنج مدیر عامل، هدایت مورگان را برعهده داشته‌اند که شامل هنری فردریک استنلی مورگان (بینان‌گذار) تا سال ۱۹۵۹ و پیتر مورگان (فرزند هنری) تا سال ۲۰۰۳ می‌شود.

مورگان Morgan aero 8

مورگان از معدود خودروسازان جهان محسوب می‌شود، که محصولاتی با ویژگی‌های فنی و ظاهری کاملا کلاسیک تولید می‌کند. در ده سال گذشته، کارخانه و ساختمان اصلی تولیدات مورگان، به‌دلیل مشکلات مالی و درخواست وام بلند مدت این برند؛ به عنوان وثیقه در اختیار یک شرکت سرمایه‌گذاری قرار گرفت. این معضل، با درایت مدیر و مهندسان مورگان، به‌تازگی رفع شده و حالا، مورگان مالکیت کارخانه‌ی اصلی خود را، پس گرفته است.

morgan car museum موزه خودروی مورگان

موزه‌ی خودروهای مورگان، از سال ۲۰۰۹ بازگشایی شده است و به عنوان یکی از مراکز جذب توریست، در منطقه‌ی مالورن شناخته می‌شود. خط تولید مورگان هم، توسط گردشگران؛ قابل بازدید است و روند جذاب ساخت خودروهای این برند، با فریم چوب و بدنه‌ی دست‌ساز، مورد توجه علاقه‌مندان از سراسر جهان قرار دارد.

 مورگان 2016  morgan EV3

تیراژ تولید مورگان، امروزه به ۱۳۰۰ دستگاه در سال می‌رسد و شامل شش مدل می‌شود. تولید خودروهای مورگان، صرفا با سفارش حضوری، قابل انجام است و معمولا تحویل محصولات، بیش از چند ماه طول می‌کشد. از مدل‌های مشهور مورگان که در حال حاضر تولید می‌شوند، می‌توان به خودروی ۳ چرخ و تک‌سرنشین EV3 اشاره کرد که با پیشرانه‌ی برقی ۴۶ کیلووات‌ ساعت (۶۲ اسب بخار) ارائه می‌شود و به لطف وزن خالص کمتر از ۵۰۰ کیلوگرم، در کمتر از ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کابین مورگان Morgan

دومینیک ریلی، مدیر عامل فعلی مورگان، در مراسمی که به مناسبت بازگشت مالکیت کارخانه به سهام‌داران اصلی این شرکت برگذار شده بود، به خبرنگاران گفت:

خرید املاکی که خانه‌ی مورگان محسوب می‌شوند، مهم‌ترین سرمایه‌گذاری این شرکت برای آینده است. این رویداد، حرکتی مهم برای آینده‌ی کارخانه و افرادی است که در سال‌های اخیر برای مورگان، به سختی تلاش کرده‌اند. با رشد ارزش این شرکت، ما قدرتمندتر از همیشه هستیم و با استخدام افراد بیشتر، آینده‌ی روشنی برای مورگان، رقم خواهیم زد تا مشتریان بیشتری از سراسر دنیا داشته باشیم.

در پایان این مطلب، بیننده‌ی فیلم کوتاه بسیار زیبایی باشید که به‌خوبی، روند ساخت خودروهای مورگان در کاخانه‌ی این برند را نشان می‌دهد.

دانلود با کیفیت 360p  720p  1080p

مورگان  Morgan
مورگان  Morgan
مورگان  Morgan
مورگان  Morgan
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات