نشان تجاری 4D Touch توسط هواوی ثبت شد

یک‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اطلاعات مربوط به یک نشان تجاری جدید از هواوی موسوم 4D touch فاش شده است.
تبلیغات

شرکت چینی هواوی در تاریخ نهم ژوئن (۱۹ خرداد) یک نشان تجاری با عنوان Huawei 4D Touch را در سازمان مالکیت معنوی مالزی (MyIPO) ثبت کرده و در حال حاضر این نشان در مرحله‌ی بررسی اجباری قرار دارد تا پس از گذراندن این گام، ثبت آن انجام شود. لیست منتشر شده در وب‌سایت MyIPO جزئیات زیادی را در این مورد فاش نمی‌کند ولی با توجه به عنوان این نشان، می‌توان حدس زد که 4D Toch نوعی تکنولوژی برای تعامل کاربر با نمایشگر است که با استفاده از آن می‌توان کارهای مختلفی را انجام داد.

هواوی اولین شرکتی بود که تکنولوژی لمس حساس به فشار را در گوشی‌های هوشمند خود به‌کار گرفت. این کمپانی اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ گوشی‌هوشمند میت اس را با فناوری لمس حساس به فشار روانه‌ی بازار کرد. البته این ویژگی فقط در برخی از مدل‌های گران‌قیمت گوشی‌های سری میت اس ارائه شده بود. فناوری مورد بحث به کاربران اجازه می‌دهد تا کارهای مختلفی را با توجه به میزان فشار روی نمایشگر گوشی انجام دهند. این ایده بعدا توسط اپل نیز مورد استفاده قرار گرفت و کوپرتینویی‌ها تکنولوژی مشابهی به نام فوس‌تاچ را در ساعت هوشمند اپل‌واچ و ترک‌پد مک‌بوک به‌کار گرفتند. این قابلیت سپس در گوشی‌های هوشمند آیفون و با نام 3D Touch مورد استفاده قرار گرفت. حال به‌نظر می‌رسد فناوری 4D Touch نسل جدید و پیشرفته‌تر تکنولوژی لمس حساس به فشار هواوی برای گوشی‌های هوشمند باشد. البته اینکه هواوی دقیقا چه قابلیت‌هایی را در فناوری 4D Touch ارائه کرده فعلا مشخص نیست اما با توجه به لیست فاش شده از این نشان تجاری، ظاهرا امکان استفاده از آن در نمایشگر گجت‌های مختلفی مثل گوشی‌های هوشمند، تبلت، ساعت‌های هوشمند، رایانه‌ها، دوربین‌ها، دستبندهای هوشمند، عینک‌های هوشمند و ... فراهم خواهد بود. اما فقط گذر زمان است که می‌تواند نشان دهد این فناوری جدید در واقع چه مزایایی برای دستگاه‌های مختلف در بر خواهد داشت.

اخیرا شرکت‌های مختلف سعی کرده‌اند تا با ارائه‌ی روش‌های مختلف، شیوه‌ی تعامل کاربران با محصولات خود را تغییر دهند. اچ‌تی‌سی جدیدترین پرچمدار خود یعنی گوشی‌ اچ‌تی‌سی یو ۱۱ را با قابلیتی به نام «اچ‌تی‌سی اج سنس» معرفی کرده است. کاربران می‌توانند با اعمال میزان خاصی فشار روی لبه‌های این گوشی، کارهای مختلفی با این دستگاه انجام دهند. مثلا شما می‌توانید این ویژگی را به نحوی تنظیم کنید که با وارد کردن میزان خاصی از فشار بر لبه‌های دستگاه، یک اپلیکیشن را اجرا کنید. اگرچه هواوی اولین شرکتی بوده که فناوری لمس حساس به فشار را در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار داده، اما این فناوری هیچ‌گاه نتوانست در بازار گوشی‌ها به یک قابلیت عمومی مبدل شود. حال به نظر می‌رسد هواوی تصمیم گرفته تا فناوری 4D Touch را به طور گسترده‌تری در محصولات مختلف به‌کار بگیرد. پیش‌بینی شده که هواوی فناوری 4D Touch را در گوشی‌ میت ۱۰ معرفی کند، در نتیجه باید کمی بیشتر صبر کنیم تا ببینیم کاربران چه بازخوردی نسبت به این فناوری جدید خواهند داشت. در زیر می‌توانید تصویر فاش شده از ثبت نشان تجاری 4D Touch توسط MyIPO را مشاهده کنید.

4d touch

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات