بررسی ویژگی های ترازوی دیجیتال هوشمند شیائومی نسخه ۲

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
شیائومی، برندی که دیگر نامش فقط با تلفن همراه و تلویزیون گره نخورده، بلکه در گجت‌های سلامتی و لوازم خانگی کالاهای بسیار با کیفیت و ارزانی معرفی کرده است و هر روز دستاوردهای جدیدی به این برند اضافه می‌شود.
تبلیغات

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که ترازوی هوشمند تحلیلگر بدن چیست؟ امروز اطلاعاتی راجع به این ترازو به شما خواهیم داد. آیا احساس اضافه وزن یا کمبود انرژی و خستگی می‌کنید؟ حتما از خود می‌پرسید چه اتفاقی برای بدن من افتاده است؟ برای پاسخ به این سوال شما باید آنچه را در بدنتان اتفاق می‌افتد،‌ آنالیز کنید و همچنین اطلاعاتی را درباره بدن خود به دست آورید. سالانه میلیون‌ها ترازوی هوشمند و ترازوی معمولی در سراسر دنیا به فروش می‌رسد. دلیل این امر چیست؟ اگر جواب این سوالات را می‌خواهید با ما همراه باشید:

در این راهنما ما از ترازوی هوشمند تحلیلگر بدن شیائومی که با نام رسمی Mi Scale 2  نیز شناخته می‌شود و اپلیکیشن Mi Fit  و یگ گوشی Mi استفاده کردیم.

ویژگی‌های اصلی ترازوی دیجیتال هوشمند شیائومی نسخه ۲

  • اندازه گیری شاخص توده بدنی(bmi)
  • اندازه گیری چربی بدن
  • اندازه گیری توده عضلانی
  • تعیین فرم بدن
  • اندازه گیری  نسبت چربی بدن به عضلات
  • اندازه گیری آب بدن
  • اندازه گیری متابولیسم پایه
  • اندازه گیری میزان چربی احشایی(چربی شکمی)
  • اندازه گیری توده استخوانی
  • اندازه گیری وزن بدن
ترازوی دیجیتالی

یک ترازوی هوشمند چه کار هایی بجز اندازه گیری وزن شما می‌تواند انجام دهد؟

به طور کلی در بسیاری از ترازوهای هوشمند‌، قابلیت‌هایی مانند تشخیص میزان چربی بدن و شاخص توده بدنی (bmi) که جزو موارد مهمتر هستند وجود دارد و همچنین در بعضی از ترازوهای هوشمند می‌توان به موارد دیگری مثل تشخیص میزان متابولیسم پایه، توده بدون چربی بدن، توده استخوانی، آب بدن و … اشاره کرد. برای اینکه وضعیت جسمی شخصی را بهتر بررسی کنید به یک ترازوی هوشمند که اندازه گیری‌های بیشتری را انجام می‌دهد احتیاج دارید. شما با دانستن مقدار این موارد می‌توانید یک برنامه غذایی یا ورزشی مناسب برای خود طراحی کنید.

برای راحتی شما این دستگاه با اپلیکیشن Mi Fit سازگار شده است و بعد از نصب اپلیکیشن روی گوشی خود، اپلیکیشن می‌تواند نتایج اندازه گیری‌های انجام شده را ثبت کند و نیاز به یادداشت کردن دستی این نتایج نیست، اپلیکیشن  Mi Fit روزانه اطلاعات شما را ثبت می‌کند، این برنامه با بلوتوث به ترازوی هوشمند شیائومی وصل می‌شود و استفاده از اپلیکیشن در کنار ترازو متدها و روش‌های جدیدی برای مراقبت از بدن و سلامتی‌تان به شما می‌دهد، می‌توان گفت استفاده از ترازوی هوشمند فقط به شما اطلاعات و آمار و ارقام نمی‌دهد بلکه روش جدید برای زندگی سالم را ارائه می‌کند.

مفهوم اندازه گیری‌ها

ترازوی هوشمند Mi Scale 2 اندازه گیری‌های بدن شما را دقیق و سریع با استفاده از آخرین تکنولوژی محاسبه مقاومت بیوالکتریک (BIA)  آنالیز و بررسی می‌کند و نتایج را به شما نشان می‌دهد. این نتایج به شما شاخص دقیقی از سلامت داخلی بدنتان می‌دهد و در دراز مدت می‌تواند تاثیر رژیم یا برنامه کاهش وزن شما را نشان دهد و می‌توانید بفهمید که چه کرده‌اید. پس اهداف خود را مشخص کنید و از ترازوی هوشمند Mi Scale 2 استفاده کنید تا به تناسب اندام مناسب خود برسید و همچنین سطح سلامت خود را بالاتر ببرید.

شاخص توده بدنی(bmi):

شاخص توده بدنی (bmi) شاخصی برای مقایسه نسبت وزن به قد است و برای تعیین کمبود وزن یا زیاد بودن وزن در بزرگسالان استفاده می‌شود. بیشتر ترازوهای هوشمند توانایی نشان دادن bmi شما را دارند.

چربی بدن:

بدن انسان از مواد مختلفی ساخته شده که یکی از آنها چربی است و وجود مقداری چربی در بدن حیاتی است و در بالشتک مفاصل، حفاظت از اندام‌های حیاتی، کمک به تنظیم دمای بدن و ذخیره ویتامین‌ها نقش دارد. همچنین منبع انرژی بدن برای انجام فعالیت‌ها در زمان کمبود مواد غذایی است. اگر چه ازدیاد یا کمبود چربی در بدن باعث آسیب رسیدن به سلامتی می‌شود. اینکه بخواهیم با نگاه کردن در آینه بفهمیم که چه میزان چربی در بدن ما وجود دارد کار دشواری است. به دست آوردن درصد چربی بدن اطلاع دقیق‌تری درباره تناسب اندام به ما می‌دهد تا اینکه بخواهیم از وزن استفاده کنیم. زمانی که شما در حال کاهش وزن هستید ممکن است ماهیچه‌ها بیشتر از چربی در بدنتان از بین برود و شما هنوز درصد زیادی چربی داشته باشید، اما ترازو وزن مناسب را نشان دهد.

توده عضلانی:

طبق تحقیقات دانشکده طب ورزشی آمریکا (ASCM) در سنین ۲۰ تا ۹۰ سالگی ممکن است حجم ماهیچه‌های بدن تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند، اگر شما کاری برای جایگزینی آن نکنید حجم ماهیچه‌ها کم می‌شود و به جای آن چربی در بدن زیاد می‌شود. همچنین مهم است که درصد توده عضلانی بدن خود را در زمان کاهش وزن بدانید. در حالت استراحت بدن شما ۱۱۰ کالری اضافه در بدن را به ازای هر کیلوگرم ماهیچه که به دست می‌آورید، می‌سوزاند.

افزایش حجم ماهیچه می‌تواند نتایج زیر را داشته باشد:

  • جلوگیری از کاهش استحکام بدن، چگالی استخوان و حجم ماهیچه با افزایش سن
  • حفظ انعطاف مفاصل
  • کمک به کاهش وزن با یک برنامه غذایی سالم

فرم بدن

با ارزیابی نسبت ماهیچه به چربی بدن می‌توان فرم و حالت بدن را در یکی از دسته‌های زیر که در شکل نمایش داده شده است قرار داد. زمانی که میزان فعالیت شما تغییر می‌کند، نسبت بین چربی بدن و ماهیچه‌ها نیز به تدریج تغییر می‌کند که روی فرم بدن شما تاثیر می‌گذارد.

ترازوی دیجیتالی

درصد چربی بدن

دانستن درصد چربی بدن زمانی که می‌خواهید میزان سلامت خود را بررسی کنید بسیار ضروری است. وزن شما به دو قسمت تقسیم می‌شود؛ جرم چربی و جرم بقیه مواد. شما به چربی برای گرم نگه داشتن بدن، حفاظت از اندام‌ها و مفاصل نیاز دارید. هرچند زیاد یا کم بودن چربی سلامتی را به خطر می‌اندازد. اگر درصد چربی بدن شما بسیار کم باشد مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها بسیار کم است، همچنین سطح انرژی بدن شما پایین می‌آید و شما در خطر از دست دادن سلامت خود قرار می‌گیرید. اگر درصد چربی بدن شما بسیار زیاد باشد به احتمال زیاد در معرض ابتلا به دیابت و سایر بیماری‌ها قرار می‌گیرید. از این رو بسیار مهم است که شما درصد چربی بدن خود را اندازه بگیرید و سعی کنید میزان آن را در محدوده سالم نگه دارید.

آب بدن:

آب مهمترین جزو وزن بدن است. به طوری که نیمی از وزن شما را آب تشکیل می‌دهد همچنین دو سوم بدن شما (عمدتا ماهیچه ها) از آب تشکیل شده است. آب چندین عمل مهم و حیاتی را در بدن انجام می‌دهد. تمام سلول‌های بدن چه در پوست ،غدد، ماهیچه، مغز یا هر جای دیگری که باشد تنها در صورتی می‌تواند به‌درستی کار کند که به میزان کافی آب داشته باشد. آب همچنین نقشی اساسی در تنظیم دمای بدن دارد به‌ویژه به وسیله عرق کردن. بدن شما می‌تواند وزن و میزان چربی مناسبی داشته باشد، اما اگر میزان آبی که از بدن خارج می‌شود کم باشد می‌تواند برای بدن خطرناک باشد.

نکته برای آنهایی که ورزشکار هستند؛ این موضوع را به یاد داشته باشید که ورزشکاران ممکن است میزان چربی کمی در بدن داشته باشند و میزان آب در بدن آنها با توجه به نوع فعالیت و ورزشی که انجام می‌دهند بالاتر از آنچه که هست نشان داده شود. نتایج اندازه گیری آب بدن می‌تواند توسط میزان چربی و ماهیچه بدن تحت تاثیر قرار بگیرد؛ برای مثال اگر میزان چربی بدن بالا باشد یا میزان ماهیچه‌های بدن پایین باشد، نتایج میزان آب بدن پایین‌تر از چیزی که هست نشان داده می‌شود. مهم است که به یاد داشته باشید اندازه گیری میزان وزن، چربی بدن و آب بدن فقط ابزاری هستند که شما از آنها برای رسیدن به یک زندگی مناسب استفاده می‌کنید.

جدول درصد آب بدن در زیر فقط برای راهنمایی شما منتشر شده است. باید برای شروع ورزش یا رژیم خاص حتما با پزشک خود مشورت کنید.

متابولیسم پایه

اندازه متابولیسم پایه شما یک تخمین از انرژی (اندازه گیری کالری) مصرفی بدن شما در زمان استراحت، برای حفظ عملکرد طبیعی بدنتان است. این میزان انرژی حدود ۶۰-۷۰ درصد کالری است که بدن شما در روز می‌سوزاند و شامل ضربان قلب، تنفس و تنظیم دمای بدن می‌شود. اندازه متابولیسم پایه تحت تأثیر تعدادی از عوامل از جمله سن، وزن، قد، رژیم غذایی و برنامه ورزشی است.

سطح چربی احشایی

یک شکم متناسب با بدن منجر به یک زندگی سالم می‌شود. هنگامی که چربی بدن خود را در اطراف شکم اندازه می‌گیرید، شما در واقع چربی احشایی را اندازه گرفته‌اید. این چربی ارگان‌های شکمی شما را احاطه کرده است. داشتن مقداری چربی احشایی در بدن طبیعی است؛ با این حال، زیاد بودن چربی احشایی می‌تواند باعث مشکلات جدی سلامتی شود.

در مقایسه با چربی “معمولی”، چربی احشایی در سطح عمیق‌تری ذخیره می‌شود. چربی احشایی در اطراف ارگان‌های مهم مانند کبد، لوزالمعده و کلیه شما قرار دارد. چربی احشایی وجود مقداری فاصله بین هر عضو را تضمین می‌کند. وقتی چربی احشایی فضایی بیش از حد بین اندام ایجاد می‌کند این فضای اضافی می‌تواند به افزایش فشار خون منجر شود و خطر حملات قلبی را افزایش می‌دهد. چربی احشایی بر هورمون آدیپونکتین که وظیفه تنظیم چربی بدن را دارد، تاثیر می‌گذارد و چربی احشایی مانع عملکرد آدیپونکتین می‌شود، در نتیجه بدن شما مقدار چربی بیشتری نسبت به نیاز بدنتان تولید می‌کند. همچنین اگر میزان چربی احشایی بالا باشد می‌تواند روی انسولین و کارکرد آن تاثیر بگذارد و منجر به دیابت نوع ۲ می‌شود.

توده استخوانی

استخوان یک بافت زنده و در حال رشد است. در دوران جوانی، زمانی که استخوان‌ها می‌شکنند بدن شما بافت استخوان جدید را سریع‌تر ایجاد می‌کند. در زمان بزرگسالی، توده استخوانی در اوج خود است. پس از آن، از دست دادن استخوان نسبت به رشد استخوان شروع به سبقت گرفتن می‌کند و توده استخوانی کاهش می‌یابد. اما این یک فرایند طولانی و بسیار کند است که می‌تواند از طریق رژیم غذایی غنی از کلسیم و ورزش بسیار کندتر  باشد.

چه کسانی باید بر توده استخوانی خود نظارت داشته باشند؟

اکثر مردم نیاز به بررسی توده استخوانی خود ندارند، اما گروهای خاصی مانند زنان یائسه، مردان و زنان مبتلا به بیماری‌های خاص، و هر کسی که داروهایی که بافت استخوانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد مصرف می‌کند باید حتما توده استخوانی خود را بررسی کنند.

چرا باید توده استخوانی خود را اندازه گیری کنیم؟

اندازه گیری تغییرات در توده استخوانی در طول چندین سال برای حفظ سلامت استخوان مهم است و برای حفظ آن ورزش کنید و رژیم غذایی پر کلسیم داشته باشید.

وزن بدن

ساده‌ترین کاری که می‌توان با استفاده از این ترازوی هوشمند انجام داد، اندازه گیری دقیق وزن شما است.

به کم کردن وزن فکر نکنید!!!

اگر شما در مورد تمایلتان به تغییر فرم بدن خود جدی هستید، باید از فکر کردن در مورد وزنتان خودداری کنید و تمرکز خود را روی ترکیب بدنتان قرار دهید، برای ایجاد یک تغییر واقعی نیاز به یک رویکرد جدید است.

مواردی که باید بدانید

بدن شما به طور عمده از عضله، چربی و آب تشکیل شده است. وقتی زیاد ورزش می‌کنید یا رژیم غذایی می‌گیرید، ترکیب بدنتان تغییر خواهد کرد، حتی اگر وزنتان ثابت بماند. به این دلایل:

  • به میزانی که ورزش شما بیشتر شود باعث افزایش توده‌های عضلانی و کاهش چربی می‌شود. حتی ممکن است در یک زمان خاص وزن شما به دلیل افزایش حجم عضلات زیاد شود.
  • رژیم غذایی کم کالری ممکن است باعث ایجاد حالت “گرسنگی شدید” در شما شود. در این حالت بدن شما متابولیسم بدن را کند کرده و سعی می‌کند بیشتر کالری وارد شده به بدن را به صورت چربی به عنوان منبع انرژی ذخیره کند. در این زمان شما لاغر می‌شوید اما چربی بدنتان زیادتر می‌شود.
  • تعمیر سریع، رژیم لاغری سریع ممکن است باعث کاهش وزن شود اما این کاهش وزن بیشتر با از دست دادن آب بدن و بافت‌های عضلانی سالم انجام می‌شود.

بسیاری از ما رویای داشتن یک اندام مناسب را در سر داریم. اما این رویا معمولا دوام چندانی ندارد. ما به راحتی ممکن است بعد از چند هفته یا چند ماه تسلیم شویم و به عادت‌های روزمره خود که خوردن تنقلات ناسالم، نوشابه یا ورزش کم است، برگردیم. به کسی یا وسیله‌ای برای اینکه به ما یادآوری کند نیاز داریم. ترازوی هوشمند می‌تواند آن وسیله باشد و به ما یادآوری کند و در ادامه راه و ماندن در مسیر کمک کند. برای  تناسب اندام خود زمانی را مشخص کنید و راهی را برای ایجاد انگیزه و ادامه راه پیدا کنید.

ترازوی دیجیتال هوشمند شیائومی Mi Scale 2 با ۱۸ ماه گارانتی تعویض را در فروشگاه‌ اینترنتی های شیائومی خرید کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات