کوالکام از تراشه اسنپدراگون ور 1200 برای گجت های پوشیدنی رونمایی کرد

چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام از تراشه‌ی جدیدی با نام اسنپدراگون ور ۱۲۰۰ رونمایی کرده که انرژی بسیار پایینی مصرف می‌کند و از آن می‌توان در گجت‌هایی که همواره متصل هستند، استفاده کرد.
تبلیغات

کوالکام ساعاتی پیش تراشه‌ی جدیدی را با نام اسنپدراگون وِر ۱۲۰۰ رونمایی کرد که برای استفاده در گجت‌های پوشیدنی و گجت‌هایی که همواره متصل بوده و نیاز به پردازنده‌ای با مصرف انرژی پایین دارند، طراحی شده است. این تراشه مبتنی بر لیتوگرافی ۲۸ نانومتری توسعه یافته و از یک هسته‌ی پردازشی Cortex-A1 با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتزی بهره می‌برد که از استاندارد LTE IoT نیز پشتیبانی می‌کند.

هرچند تکنولوژی LTE IoT سرعتی برابر 4G LTE را در اختیار گجت‌های پوشیدنی قرار نمی‌دهد، اما می‌توان با استفاده از آن به سرعت دانلود ۳۰۰ کیلوبیت بر ثانیه با وجود مصرف پایین پردازنده دست یافت که نتیجه‌ی آن دست یافتن به عمر باتری بالا برای گجت‌هایی است که از این فناوری استفاده می‌کنند. از جمله‌ی این ابزارها می‌توان به گجت‌های پوشیدنی که همواره به اینترنت متصل هستند اشاره کرد. کوالکام مدعی شده که یک گجت با بهره‌گیری از باتری با ظرفیت ۳۵۰ میلی آمپر ساعت و پردازنده‌ی اسنپدراگون وِر ۱۲۰۰ قادر است تا ۱۰ روز بدون شارژ در حالت استندبای فعالیت کند.

اسنپدراگون ور 1200

از جمله‌ی ویژگی‌های دیگر این پردازنده‌ی جدید باید به پشتیبانی از GPS و GLONASS، Voice over LTE و همچنین RTOS و سیستم عامل‌های مبتنی بر لینوکس اشاره کرد.

کوالکام همچنین با تولیدکنندگانی نظیر Quanta و Borqs نیز همکاری می‌کند تا یک معماری مرجع برای گجت‌هایی که توسط کودکان مورد استفاده قرار گرفته یا به حیوانات خانگی وصل می‌شوند، ایجاد کند. فناوری جدید توسعه یافته توسط کوالکام و کمپانی‌های مورد نظر امکانی را ایجاد کرده که در صورت ترک یک محدوده توسط حیوان خانگی یا کودکشان، به کاربر اصلی پیغام می‌دهد.

اسنپدراگون وِر ۱۲۰۰ را باید عضو جدیدی از پردازنده‌های اسنپدراگون وِر کوالکام خواند که پیش از این شاهد تولد وِر ۱۱۰۰ و ۲۱۰۰ بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات