شیائومی پروژکتور لیزری و منحصربه‌فرد خود را معرفی کرد

جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی پروژکتور لیزری و اقتصادی خود را از ۴ جولای روانه بازار می‌کند. گفته می‌شود در این پروژکتور یک سیستم صوتی تعبیه شده است.
تبلیغات

وقتی صحبت از سینمای خانگی می‌شود، پروژکتور‌هایی با کیفیت بالا راهی گران‌قیمت برای لذت بردن از فیلم‌ها محسوب می‌شوند. اکنون شرکت نامدار شیائومی امیدوار است با پروژکتور لیزری می (Mi) کیفیت سینمای خانگی را تغییر دهد. این پروژکتور قیمت مناسبی دارد و گفته می‌شود این کمپانی چینی آن را به قیمت ۹۹۹۹ یوان چین (حدود ۱۴۷۰ دلار) عرضه خواهد کرد.

پروژکتور شیاوئمی می

پروژکتور لیزری می از تکنولوژی منبع نور لیزر ALPD 3.0 استفاده می‌کند که توسط شرکت مطرح Appotronics توسعه یافته است. گفته می‌شود این کمپانی ۹۰ درصد سینماهای چین را به تکنولوژی لیزر مجهز کرده است. شیائومی هنوز همکاری خود با سایر کمپانی‌های فعال در این حوزه را تمام نکرده و همچنین از تکنولوژی پردازش نور دیجیتال (DLP) ساخته‌شده توسط تگزاس اینسترومنت نیز بهره می‌برد.  

در تلاشی برای تبدیل پروژکتور لیزری می به سینمای خانگی یکپارچه، شیائومی همچنین در آن یک سیستم صوتی تعبیه کرده و رابط کاربری آن از باکس استریم تلویزیون شیائومی (می تی‌وی) به عاریت گرفته شده است.

پروژکتورهای لیزری آن‌چنان جدید نیستند؛ اما از اینکه پروژکتور شیائومی تکنولوژی مورد استفاده در سینما‌‌ها را با قیمت مناسب به خانه‌ها می‌آورد، نمی‌توان به‌سادگی گذشت. مزایای استفاده از لیزر در پروژکتورها شامل افزایش بهره‌وری انرژی، طول عمر بیشتر سیستم، روشنایی بیشتر و محدوده رنگ بیشتر هستند.

 این پروژکتور اگر بتواند به همان خوبی که روی کاغذ به نظر می‌رسد، در عمل به نحو احسن کار خود را انجام دهد، بسیاری از مدل‌های مشابه را با توجه قیمت جذاب خود در این رقابت از میدان به در خواهد کرد. پیش‌خرید پروژکتور لیزری می، از ماه آینده‌ی در مراکز فروش شیائومی امکان‌پذیر خواهد بود.

پروژکتور شیاوئمی می
پروژکتور شیاوئمی می
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات