اولین آزمایش واقعی هایپرلوپ وان، با موفقیت‌ انجام شد

جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شروین پیشه‌ور، بنیان‌گذار ایرانی‌ هایپرلوپ وان، اعلام کرد اولین آزمایش این پروژه در ابعاد واقعی، با موفقیت سپری شده است.
تبلیغات

کمپانی هایپرلوپ وان تا برآورده کردن رؤیای ایلان ماسک فاصله چندانی ندارد. روابط عمومی هایپرلوپ وان اعلام کرد برای اولین بار، آزمایش عملکرد این فناوری در مقیاس واقعی به‌عنوان روشی نوین در سیستم حمل و نقل را با موفقیت به انجام رسانده است. برای آشنایی با جزئیات این فناوری انقلابی، همراه زومیت باشید.

هایپرلوپ وان در آغاز  قرار بود محفظه‌ای لوله‌ای شکل به طول ۱.۶ کیلومتر باشد و در آن تکنولوژی لازم جهت جابه‌جایی در فضای خلأ تست شود؛ اما بعدا طول این محفظه‌ به ۵۰۰ متر کاهش پیدا کرد. با این وجود، شرکت سازنده ادعا کرده است که توانسته برای اولین بار خلأ کامل درون محفظه ایجاد کند و وسیله نقلیه طراحی‌شده، به‌واسطه‌ی نیروی مغناطیسی از سطح محفظه جدا شود و به مدت ۵.۳ ثانیه درون آن حرکت کند. در این آزمایش، سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت توسط این وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

شروین پیشه‌ور، بنیان‌گذار ایرانی‌ و مدیر اجرایی شرکت هایپرلوپ وان، در بیانیه این شرکت اعلام کرد:

هایپرلوپ وان کاری انجام داده است که پیش از این هیچ کس نتوانسته بود آن را با موفقیت و در ابعاد به این اندازه، انجام دهد. با موفقیت در ایجاد خلأ کامل، ما توانستیم آسمان اختصاصی خودمان را درون محفظه طراحی‌شده برای این پروژه، ایجاد کنیم. این شرایط خلأ درست مانند عبور از ارتفاع ۶۶ هزار متری سطح زمین است. ما برای اولین بار در طول ۱۰۰ سال گذشته موفق شدیم مدلی جدید برای سیستم حمل و نقل جهانی ارائه کنیم. هایپرلوپ دیگر تنها یک رؤیا نیست، حال زمان باور کردن آن به‌عنوان حقیقتی بزرگ است.
هایپرلوپ وان / hyperloop one

با وجود این موفقیت بزرگ، تا تبدیل شدن هایپرلوپ به سیستم حمل و نقل نوین در راستای جابه‌جایی مسافران با سرعت ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، فاصله زیادی باقی است. بسیاری بر این باور هستند که این نوع جابه‌جایی در فواصل زیاد همراه با حفظ شرایط ایمن عملا غیر ممکن است؛ به‌خصوص وقتی این نکته را در نظر بگیریم که محفظه این سیستم دارای انعطاف‌پذیری زیادی نیست و در شرایط آب و هوایی متفاوت دچار انبساط و انقباض می‌شود و ممکن است با ایجاد اختلال در حرکت این وسیله نقلیه، امنیت مسافران را به خطر بیندازد.

سال گذشته اعلام شد که ممکن است اولین جابه‌جایی واقعی از طریق سیستم هایپرلوپ، در شهر دبی و با هدف جابه‌جا کردن محموله‌ها روی سطح زمین یا زیر دریا عملیاتی شود. هدف آتی این پروژه، انجام آزمایش‌های جدید و رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

در پایان شما را به دیدن ویدیویی که هایپرلوپ وان از این آزمایش موفقیت‌آمیز منتشر کرده است، دعوت می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات