گوگل مپس بهترین زمان حرکت را اعلام می‌کند

شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت گوگل در جدیدترین به‌روزرسانی برای اپلیکیشن گوگل مپس، قابلیت تشخیص بهترین زمان حرکت برای رسیدن به مقصد را اضافه کرده است.
تبلیغات

گوگل در حال اضافه کردن قابلیت‌های جدیدی به اپلیکیشن نقشه‌ی محبوب گوگل مپس است؛ نسخه‌ی جدید این برنامه نه‌تنها می‌تواند زمان و چگونگی رسیدن به مقصد را اعلام کند، بلکه بهترین زمان حرکت را هم مشخص می‌کند.

در حال حاضر قابلیت جدید تنها در اختیار کاربران اندروید است؛ این قابلیت زمانی که آدرس مقصد را انتخاب کنید، به‌صورت یک پنجره ظاهر می‌شود. در این پنجره، علاوه بر اطلاعات همیشگی مثل زمان رسیدن و فاصله تا مقصد، بهترین زمان حرکت هم در قالب نموداری میله‌ای نشان داده می‌شود. این نمودار میله‌ای، زمان رسیدن به مقصد را در بازه‌ی نیم ساعت گذشته تا چند ساعت آینده نشان می‌دهد؛ به‌علاوه میله‌ی مربوط به زمان حال، با توجه به وضعیت ترافیک در سه رنگ قرمز، زرد یا سبز، نشان داده می‌شود.

گوگل مپس

در نظر داشته باشید که قابلیت جدید گوگل مپس هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه است و اشکالات زیادی دارد. به‌عنوان مثال، گوگل مپس به شما می‌گوید اگر نیم ساعت زودتر راه افتاده بودید، سریع‌تر به مقصد می‌رسید؛ اما میزان این تفاوت زمان، مشخص نمی‌شود. در ضمن، عملکرد این قابلیت چندان دقیق نیست. گوگل ادعا می‌کند قابلیت جدید، برای انتخاب زمان سفرهای داخل شهری آینده بسیار کارآمد خواهد بود.

قابلیت تخمین بهترین زمان، از امروز در اختیار کاربران اندروید گوگل مپس قرار دارد. متأسفانه هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخ انتشار این قابلیت برای کاربران iOS مشخص نشده است.

نظر شما در مورد این قابلیت جدید اپلیکیشن گوگل مپس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات