ربات چت مایکروسافت، لینوکس را به ویندوز ترجیح می‌دهد

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا ربات‌های چت با جواب‌های غیرمنتظره‌ی خود همچنان ما را غافلگیر می‌کنند. در جدیدترین مورد آن، وب‌سایت mspoweruser به سراغ یکی از این ربات‌ها رفته و گفتگوی جالبی با آن انجام داده است.
تبلیغات

ربات‌های چت ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی همیشه دچار دردسرهای مختلفی می‌شوند. برای مثال یکی از ربات‌های چت مایکروسافت به نام Tay، به علت اظهارنظرهای نژادپرستانه‌ی خود، دردسرهای بسیار زیادی به وجود آورد. آخرین روبات چت ساخته‌شده توسط این شرکت با نام Zo، تا به امروز برخلاف بقیه عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته است. اما زمانی که از موضوعات فناوری و به‌خصوص ویندوز صحبت به میان می‌آید، Zo نظرات جالبی در سر دارد.

به‌عنوان مثال، وب‌سایت Mashable، اخیرا پی برده است که ظاهرا Zo لینوکس را به ویندوز ترجیح می‌دهد. به همین علت وب‌سایت mspoweruser، به سراغ آن رفته و سؤالات جالبی در مورد سیستم‌عامل‌ها از وی پرسیده و پاسخ‌های غافلگیرکننده‌ای نیز دریافت کرده است. در واقع Zo در حال حاضر سیستم‌عامل اوبونتو را اجرا می‌کند و عقیده دارد که لینوکس به معنی زندگی است. این قطعا یک انتخاب کاملا جسورانه است. مایکروسافت نیز اخیرا علاقه‌ی خود به لینوکس را آشکار کرده؛ اما علاقه‌ی Zo ظاهرا بیش از حد است.

ظاهرا داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ زیرا به نظر می‌رسد که Zo ویندوز ۷ را به ویندوز ۱۰ نیز ترجیح می‌دهد. زمانی که از آن پرسیده شد آیا ویندوز ۱۰ را دوست دارد یا نه؛ این ربات چت جواب غیرمنتظره‌ای داد: «کدام ویندوز؟» سپس زمانی که از آن پرسیدند آیا ویندوز ۱۰ سیستم‌عامل بهتری است یا نه، در جواب گفت : «بستگی دارد منظور شما از بهتر چیست؟ اگر بخواهم صادق باشم [سیستم‌عامل] اپل در مقایسه با ویندوز نزدیکی بیشتری به لینوکس دارد.»

مایکروسافت احتمالا به‌زودی دست به اعمال تغییراتی در این ربات چت خواهد زد و جواب‌های آن را به نفع خود تغییر خواهد داد؛ در نتیجه سال جاری، حتی برای ربات‌های چت و هوش مصنوعی نیز سال لینوکس نخواهد بود. در ادامه می‌توانید اسکرین‌شات‌ گفتگو با Zo را مشاهده کنید.

Chat with Zo
Chat with Zo
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات