اجباری شدن استاندارد یورو ۵ برای خودروها از سال ۹۸

یک‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه مراسم رونمایی از پیشرانه ملی ۳ سیلندر گروه سایپا، اعلام کرد که از سال ۹۸ تنها شماره‌گذاری خودروهایی انجام خواهد شد که دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ باشند.
تبلیغات

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، اعلام کرد از سال ۱۳۹۸ تنها خودروهایی که استاندارهای آلایندگی یورو ۵ به بالا داشته باشند؛ مجوز شماره‌گذاری دریافت خواهند کرد. وی که در حاشیه رونمایی از پیشرانه ۳ سیلندر ملی با خبرنگاران صحبت می‌کرد، با اعلام این مطلب که در حال حاضر تنها خودروهای دارای استاندارد یورو ۴ به بالا اجازه شماره‌گذاری دارند، افزود:

۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو هم‌اکنون در جاده‌های کشور در حال تردد هستند که به خاطر نداشتن استانداردهای لازم، بخش عمده‌ای از آلودگی شهرها را رقم می‌زنند. از امروز طی بخشنامه‌ای به مراکز معاینه فنی سراسر کشور، استاندارهای جدید و سخت‌گیرانه‌تری جهت صدور کارت معاینه فنی اجرا خواهد شد. تمام این اقدامات در جهت کاهش میزان آلودگی شهرها است؛ چرا که هر یک از ما روزانه معادل ۱۶ کیلوگرم از این هوا را استنشاق می‌کنیم. 

وی با اشاره به همکاری سازمان محیط زیست و وزارت نفت در راستای افزایش کیفیت سوخت، اعلام کرد:

 گام‌های بلندی در دولت یازدهم برداشته شده است و با بازرسی‌های مداوم از مراکز عرضه بنزین، کیفیت سوخت را به شکل مستمر پایش می‌کنیم. متأسفانه به علت قیمت پایین سوخت در کشورمان، الگوی مصرف سوخت در ایران چند برابر دیگر کشورها است.

ابتکار با بیان اینکه باید با تکنولوژی روز جهان حرکت کنیم، اذعان داشت:

از آنجایی که مسائل محیط زیستی به شکل مستقیم با کیفیت زندگی در ارتباط است؛ لذا باید گام‌های مؤثری در زمینه بهبود آن برداشته شود. یکی از مهم‌ترین شاخص‌های محیط زیستی در شهرها، آلودگی ناشی از تردد خودروها است. در همین راستا ارتقای استانداردهای آلایندگی خودروهای تولیدی به یورو ۵، در دستور کار خواهد بود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات