اپل واچ 3 را شرکت کوانتا کامپیوتر تولید خواهد کرد

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس گزارش EDN، نسل سوم ساعت‌ هوشمند اپل (اپل واچ 3) را شرکت کوانتا کامپیوتر تولید خواهد کرد. انتظار می‎رود این محصول پاییز امسال معرفی شود.
تبلیغات

 اپل برای تولید نسل اول ساعت‎های مچی هوشمند اپل واچ، با شرکت کوانتا کامپیوتر  همکاری داشت و در سال ۲۰۱۶، تولید نسل دوم ساعت هوشمند اپل تنها به این شرکت واگذار شد. یک گزارش جدید نشان می‌دهد که کوانتا کامپیوتر، مجدداً با کوپرتینویی‎ها برای تولید نسل بعدی ساعت‌ هوشمند اپل همکاری خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط وب‌سایت چینی‌زبان اکونومیک دیلی نیوز (EDN)، شرکت کوانتا کامپیوتر تأمین‌کننده اصلی اپل واچ ۳ خواهد بود. با توجه به واگذاری تولید نسل جدید ساعت‌ هوشمند اپل به این شرکت، انتظار میرود که درآمد کوانتا کامپیوتر در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ به‌طور قابل‌توجهی بالا باشد.

کوانتا کامپیوتر، تنها ساعت هوشمند تولید نمی‌کند و تولیدات نوت‌بوک و سرور نیز به این شرکت واگذار می‎شود؛ به همین جهت، تولید نسل سوم اپل واچ، تنها منبع درآمد این شرکت در نیمه دوم امسال نخواهد بود. با این وجود، پیش‌بینی می‌شود که تولید ساعت‌ هوشمند جدید اپل، سود زیادی نصیب کوانتا کامپیوتر خواهد کرد.

با معرفی و عرضه‌ی احتمالی ساعت‎ هوشمند جدید اپل واچ ۳، تولید مدل‎های قبل متوقف نخواهد شد و همین موضوع باعث می‏‌شود کوپرتینویی‌‏ها به دنبال یک تأمین‏‌کننده برای تولید نسل‎های قبل باشند. ازآنجایی‌که کوانتا کامپیوتر بر تولید نسل سوم ساعتهای اپل واچ متمرکز خواهد شد، ادعا میشود که کمپال الکترونیکس نیز با اپل برای تأمین‌ ساعت‎های مچی هوشمند اپل واچ همکاری خواهد داشت. با این وجود، این همکاری نسل سوم را در بر نمی‌‏گیرد و اپل، تنها تولید مدل‎های قبل را به این سازنده تایوانی واگذار خواهد کرد. در همین رابطه اعلام شده است:

بر اساس گزارش خبرگزاری چینی‌زبان EDN، انتظار می‎رود که کوانتا کامپیوتر به درآمد قابل‎توجهی در نیمه دوم سال دست پیدا کند؛ عمده این درآمد، در نتیجه‌ی افزایش تقاضا برای نوت‎بوک‎ها، افزایش رو به رشد فروش سرورها و عرضه نسل سوم ساعت هوشمند اپل واچ خواهد بود.

ظاهرا شرکت اپل برای عرضه نسل سوم اپل واچ در سال ۲۰۱۷ برنامه‎ریزی کرده است و این محصول، احتمالاً کمک خواهد کرد تا خط تولید ساعت‌ هوشمند اپل به سودآوری برسد. اگر چه، شرکت کمپال الکترونیکس نیز به زنجیره تأمین اپل واچ اضافه می‌شود؛ اما گمان می‌رود که همکاری اپل با این سازنده، تنها تولید مدل‌های قدیمی‎تر را شامل خواهد شد.

زمان عرضه اپل واچ 3

درحالی‌که شایعات عمدتاً روی آیفون ۸ متمرکز شده است، برخی مدعی هستند که نسل سوم ساعت‌ هوشمند اپل تفاوت چشمگیری با مدل‏‌های قبل دارد و محصولاتی کاملاً جدید هستند. با توجه به احتمال رونمایی از نسل جدید اپل واچ، ممکن است کوپرتینویی‏‌ها به‌طور هم‏زمان، اپل واچ ۳ را به همراه آیفون ۸، آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس در یک رویداد خبری معرفی کنند. درصورتی‌که این ادعا صحت داشته باشد، نسل سوم ساعت‌ هوشمند اپل در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد. اگر به خاطر داشته باشید، سال گذشته نیز اپل‌ واچ ۲ به همراه گوشی‌های آیفون ۲۰۱۶ اپل، یعنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس معرفی شد.

نسل سوم ساعت‎ هوشمند اپل، احتمالاً سرعت بیشتری در مقایسه با قبل دارد و شرکت اپل، شارژدهی باتری را در این مدل در مقایسه با اپل واچ ۲ افزایش می‎دهد. هم‏چنین، اعلام شده است که اپل واچ ۳ از شبکه‌های مخابراتی پشتیبانی خواهد کرد که این قابلیت، به کاربران اجازه برقراری تماس، ارسال پیام و استریم موسیقی با استفاده از اپل میوزیک را بدون نیاز به گوشی آیفون یا تبلت آیپد می‎دهد.

با وجود گمانه‌‏زنی‎های مختلف مبنی بر تغییر طراحی اپل واچ ۳، احتمالاً نسل جدید ساعت‎ هوشمند اپل از نظر طراحی تفاوت چشمگیری با اپل واچ ۲ یا اپل واچ ۱ نخواهد داشت و به طراحی مربعی شکل دو نسل قبل، پایبند خواهد بود. به‌هرحال باید توجه داشت که این شایعات به‌صورت رسمی تأیید نشده است و آنچه در رابطه با اپل واچ ۳ اعلام می‎شود، تنها گمانه‏‌زنی است که شاید به واقعیت مبدل نشود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات