معرفی برترین دانشگاه های جهان در حوزه کسب و کار

یک‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 14 دقیقه
رشته‌ی مدیریت کسب‌وکار چهارمین رشته‌ی پرطرفدار دانشگاهی در دنیا است؛ چراکه با آموزش اصولی قوانین دنیای تجارت، موقعیت‌های شغلی فراوانی را پیش روی محصلان قرار می‌دهد.
تبلیغات

در رده‌بندی جهانی بهترین دانشگاه‌های کسب‌وکار، شاخص‌هایی مثل متوسط حقوق و دستمزد ابتدایی پس از فارغ‌التحصیلی، نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان (درصد اشتغال فارغ‌التحصیلان در طی سه ماه بعد از کسب مدرک)، متوسط نمره‌ی آزمون GMAT و شهریه و مخارج تحصیل، بعلاوه ی شهرت و اعتبار و سابقه‌ی تاریخی دانشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شوند. در این مقاله‌ی زومیت تعدادی از برترین دانشگاه‌های جهان در حوزه‌ی کسب و کار را معرفی می‌کنیم:

۱- دانشگاه هاروارد

Harvard University

دانشگاه هاروارد در کمبریج، ماساچوست آمریکا واقع‌شده است و از آن به‌عنوان قدیمی‌ترین موسسه آموزش عالی این کشور یاد می‌شود. دانشکده‌ی بازرگانی هاروارد یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین زیرمجموعه‌های این دانشگاه است و کتابخانه‌ی آن، بزرگ‌ترین کتابخانه‌ی علوم دانشگاهی جهان است. این دانشگاه تأکید دارد که دانشجویان علاوه بر اصول کسب‌وکار، اصول اخلاقی تجارت را هم یاد بگیرند. شیوه‌ی آموزشی دانشگاه هاروارد بر مطالعات موردی استوار است و دانشجویان می‌توانند هم‌زمان در دو رشته به تحصیل بپردازند. فارغ‌التحصیلان هاروارد در دنیا به‌عنوان بهترین و شایسته‌ترین متخصصان MBA شناخته می‌شوند و دانشجویان حتی در دوران تحصیل هم پیشنهادات شغلی بسیار خوبی دارند. مایکل بلومبرگ، شریل سندبرگ، رابرت کرافت و جفری ایملت ازجمله فارغ‌التحصیلان مشهور این دانشگاه هستند.

بیانیه‌ی ماموریت دانشگاه: ما رهبرانی را پرورش می‌دهیم که دنیا را تغییر می‌دهند.

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی: ۱۳۱.۶۰۰ دلار

میانگین آزمون GMAT دانشجویان: ۷۲۵

درصد اشتغال تا ۳ ماه بعد از فارغ‌التحصیلی : ۹۱درصد

۲- موسسه فناوری ماساچوست (دانشگاه MIT)، دانشکده‌ی اسلون

Massachusetts Institute of Technology — Sloan School of Management

دانشگاه MIT، دانشگاهی تحقیقاتی و خصوصی، واقع در کمبریج، ماساچوست آمریکا است. کالج مدیریت اسلون، در سال ۱۹۱۴ به‌عنوان زیر بخش رشته‌ی آمار و اقتصاد تأسیس شد و امروزه پس از صدسال، بی‌شک یکی از بهترین دانشگاه‌های کسب‌وکار جهان است. این دانشگاه کلاس‌های خود را برای تمام سطوح دانشگاهی ارائه می‌دهد و با کارگاه‌های اجرایی خود، دانشجویان را با اصول کارآفرینی در کسب‌وکارهای کشورهای درحال‌توسعه و کشورهای توسعه‌یافته آشنا می‌کند. لابراتوارهای پرورش طرز فکر خلاق و نوآور، از دیگر دوره‌های مختص به این دانشگاه هستند. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بیشترین آمار پیشنهاد کار را از شرکت‌های ادوبی، فیس‌بوک، مایکروسافت و گوگل دارند.

بیانیه‌ی ماموریت دانشگاه: پرورش رهبرانی نوآور و اصولگرا که جهان را به سمتی بهتر هدایت می‌کنند.

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی: ۱۲۶.۳۰۰ دلار

میانگین آزمون GMAT دانشجویان: ۷۲۶

درصد اشتغال تا ۳ ماه پس از فارغ‌التحصیلی: ۹۴درصد

۳- دانشگاه پنسیلوانیا، دانشکده‌ی وارتون

این دانشگاه در شهر فیلادلفیا ایالت پنسیلوانیای آمریکا واقع‌شده است. دانشکده‌ی وارتون اولین دانشکده‌ی کسب‌وکار آمریکا است که در سال ۱۸۸۱ تأسیس شد و در حال حاضر بزرگ‌ترین دیتابیس جهان را در زمینه‌های مالی و اقتصادی دارا است. پذیرش دانشجو با آزمون و گزینش سختی انجام می‌شود و به لحاظ شهریه‌ی تحصیلی هم از گران‌ترین دانشگاه‌های دنیا به شمار می‌رود.

در حال حاضر دانشکده‌ی وارتون بزرگ‌ترین شبکه‌ی فارغ‌التحصیلی MBA را در جهان دارد. همه‌ی دانشجویان می‌بایست سال اول خود را به تحصیل دروس سنتی آمار، اقتصاد و مالیه بگذرانند و از سال دوم می‌توانند دروس خود را انتخاب کنند. همچنین دانشجویان می‌توانند در سال‌های بعد، ادامه‌ی تحصیلات خود را در شعب دانشگاه اینسید در کشورهای دیگر پی بگیرند. دانشکده‌ی وارتون از پژوهش‌های مستقل دانشجویان حمایت می‌کند. جان اسکالی، جف واینر، لوئیس پلات و ایلان ماسک از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند.

شعار دانشگاه: دانش برای عمل

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی: ۱۲۷.۳۰۰دلار

میانگین آزمون GMAT دانشجویان: ۷۳۲

درصد اشتغال تا ۳ ماه پس از فارغ‌التحصیلی: ۹۵ درصد

۴- دانشگاه استنفورد

Stanford University

دانشکده‌ی کسب‌وکار دانشگاه استنفورد، دانشکده‌ای خصوصی است که در پالو آلتو کالیفرنیا واقع‌شده است. این دانشکده به همکاری با شرکت‌های مشهور سیلیکون ولی شهرت دارد و هدف خود را پرورش رهبرانی اخلاق‌گرا برای تبدیل کردن دنیا به مکانی بهتر می‌داند. دانشکده‌ی کسب‌وکار استنفورد تحصیلات آکادمیک خود را برای مقاطع فوق‌لیسانس و دکترا ارائه می‌دهد، ولی دوره‌های عملی کوتاه‌مدت MBA را هم برگزار می‌کند. این دانشگاه در حوزه‌ی حمایت از محیط‌زیست، به‌عنوان برترین دانشگاه آمریکا انتخاب‌شده است و با دانشگاه‌های هاروارد و مدرسه‌ی کسب‌وکار لندن نیز همکاری‌های گسترده‌ای دارد.

بیانیه‌ی ماموریت دانشگاه: کشف ایده‌هایی که ادراک ما را از مدیریت بهبود می‌دهند و کمک می‌کنند رهبرانی خلاق و روشنفکر باشیم.

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی: ۱۳۳.۴۰۰ دلار

میانگین آزمون GMAT دانشجویان:  ۷۳۳

درصد اشتغال تا ۳ ماه پس از فارغ‌التحصیلی: ۸۶ درصد

۵- مدرسه‌ی بازرگانی دانشگاه لندن

مدرسه‌ی بازرگانی لندن، یکی از کالج‌های دانشگاه لندن است که در سال ۱۹۶۴ تأسیس‌شده است. این دانشگاه به خاطر سیستم رقابتی پذیرش دانشجو همیشه یکی از پیشروترین آکادمی‌های مدیریتی دنیا بوده و البته تمرکز آن، بر تحصیلات عالی تکمیلی است.

لندن ۷۵ درصد از بهترین شرکت‌های بین‌المللی را در خود جای‌داده و این کالج، معدن طلای دانشجویان جدید و میزبان شرکت‌های چندملیتی است. ازجمله‌ی مراکز مشاوره‌ی آن نیز می‌تواان مرکز مشاوره‌ی بوستون و مک کینزی را نام برد. دانشجویان این دانشکده علاوه بر تحصیل دروس MBA باید یکی از ۱۵ زبان ارائه‌شده را به‌عنوان زبان دوم یاد بگیرند.

شعار دانشکده بازرگانی لندن: بیایید تأثیر ژرفی بر نحوه‌ی تجارت جهانی داشته باشیم

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی: ۱۱۹.۲۰۰ دلار

میانگین آزمون GMAT دانشجویان:  ۷۰۱

درصد اشتغال تا ۳ ماه پس از فارغ‌التحصیلی: ۹۵درصد

۶- دانشگاه شیکاگو، دانشکده‌ی بوث

هدف این دانشگاه تربیت رهبرانی است که می‌توانند با هر چالشی مواجه شوند. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، بالاترین نرخ اشتغال را در میان دانشگاه‌های امریکا دارند. برنامه‌ی تحصیلی MBA این دانشگاه، بر آموزش سناریوهای دنیای واقعی کسب‌وکار متمرکز است و به همین منظور برخی از دروس خود را در کارگاه‌های تجربی ارائه می‌کند. دانشجویان دانشکده بوس می‌بایست در طول دوران تحصیل خود، با استارتاپ‌های نوپا همکاری کنند تا با حقایق دنیای تجارت آشنا شوند. در صورت تمایل آن‌ها می‌توانند دوره‌ی کارآموزی خود را در شرکت‌های تجاری خصوصی  بگذرانند و از این طریق بازارهای جهانی و فرصت‌های اقتصادی را ارزیابی کنند.

شعار دانشگاه: بگذاریم رشد روزافزون دانش، زندگی بشر را غنی کند

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی: ۱۲۵.۰۰۰ دلار

میانگین آزمون GMAT دانشجویان:   ۷۲۶

درصد اشتغال تا ۳ ماه پس از فارغ‌التحصیلی: ۹۸درصد

۷- دانشگاه نورث وسترن، دانشکده‌ی کلاگ

Northwestern University — Kellogg School of Management

این دانشگاه در سال ۱۹۷۰ در ایلی نویز، خارج از شیکاگو تأسیس شد، ولی تا سال ۱۹۷۹ به نام مؤسس خود یعنی کلاگ مشهور بود. نورث وسترن هم یک دانشگاه خصوصی و تحقیقاتی است که بر تجربیات بین‌المللی تأکید دارد و دانشجویان آن به‌منظور یافتن راه‌حل‌هایی برای مشکلات واقعی کسب‌وکار جهانی با کارگاه‌های علمی دانشگاه‌های ESADE اسپانیا و دانشگاه هنگ‌کنگ، همکاری می‌کنند. دانشگاه کلاگ دوره‌های ویژه‌ی یک‌ساله‌ی MBA را برای دانشجویانی که سابقه‌ی مدیریت کسب‌وکار دارند، برگزار می‌کند.

شعار دانشگاه: رشد الهام‌بخش

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی: ۱۲۱.۵۰۰ دلار

میانگین آزمون GMAT دانشجویان: ۷۲۴

درصد اشتغال تا ۳ماه پس از فارغ‌التحصیلی: ۹۰درصد

۸- دانشگاه دارتموث، دانشکده‌ی توک

این دانشگاه در هانوور، نیوهمپشایر واقع‌شده است و اولین دانشگاهی است که در آمریکا، تحصیلات عالیه‌ی مدیریتی را دایر کرده است. این دانشگاه همچنین بهترین دانشگاه در زمینه‌ی آموزش مشاوره‌ای است. دانشجویان این دانشگاه در طول سال اول، باید یک پروژه‌ی اصلی کارآموزی را در یک استارتاپ، شرکت یا مؤسسه‌ی عمومی تکمیل کنند. یکی از ویژگی‌های متمایز این دانشگاه، تأکید بر کار گروهی به‌منظور افزایش توانایی‌های مشارکتی در تیم‌های کاری است.

شعار دانشگاه: ما رهبرانی باخرد را آموزش می‌دهیم که جهان کسب‌وکار را بهبود می‌بخشند

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی: ۱۲۳.۹۰۰ دلار

میانگین آزمون GMAT دانشجویان: ۷۱۶

درصد اشتغال تا ۳ ماه پس از فارغ‌التحصیلی: ۹۵ درصد

 ۹- دانشگاه کلمبیا

Columbia University — Columbia Business School

این دانشگاه در شهر نیویورک آمریکا واقع‌شده و بخش مالی و اقتصادی، بزرگ‌ترین بخش دانشکده‌ی کسب‌وکار آن را تشکیل می‌دهد. تمامی دانشجویان سال اول این دانشگاه، در یک خوشه قرار می‌گیرند و درس‌های یکسانی را می‌گذرانند. درس‌های تخصصی هر رشته، از سال دوم ارائه می‌شود. این دانشگاه دوره‌های کارآموزی را نیز به‌صورت اختیاری برای دانشجویان برگزار می‌کند که تضمین‌کننده‌ی ورود آن‌ها به بازار کار است. برکشایر هاتاوی، وارن بافت و سالی کراوچک از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند.

شعار دانشگاه: پرورش ایده‌ها و رهبرانی که با تجارت نوین، دنیا را متحول می‌کنند

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی: ۱۲۷.۶۰۰ دلار

میانگین آزمون GMAT دانشجویان: ۷۱۵

درصد اشتغال تا۳ ماه پس از فارغ‌التحصیلی: ۹۰درصد

۱۰- دانشگاه کالیفرنیا برکلی، دانشکده‌ی هاس

 University of California at Berkeley — Haas School of Business

دانشگاه کالیفرنیا، در برکلی آمریکا واقع‌شده و مدرسه‌ی بازرگانی هاس، دومین دانشکده‌ی اقتصاد و بازرگانی آمریکا به لحاظ قدمت است. این دانشگاه متنوع‌ترین رشته‌های تحصیلی مدیریت را در دنیا ارائه می‌کند و بخشی از سه آزمایشگاه انرژی ایالات‌متحده است که به تقویت فعالیت‌های پژوهشی دانشجویی کمک می‌کنند. برنامه‌ی تحصیلات کلاسیک این دانشگاه ۳ ساله است ولی دوره‌های کوتاه‌مدت MBA هم به‌طور جداگانه به متقاضیان ارائه می‌شود.

فعالیت آموزشی دانشکده‌ی هاس بر تفکر انتقادی و همکاری با کسب‌وکارهای منطقه خلیج سانفرانسیسکو تمرکز دارد. این دانشگاه با چندین مرکز پژوهشی جهانی  ازجمله مرکز کسب‌وکار آسیا و مرکز تحقیقاتی املاک و مستغلات و اقتصاد شهری فیشر به‌عنوان یکی از مراجع اصلی سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود. ۳۷ درصد از محصلین این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

شعار دانشگاه: ۱- درک وضع موجود ۲-  اعتمادبه‌نفس بدون تکبر ۳- همیشه دانشجو ۴- فراتر از خود

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی: ۱۲۱.۸۰۰ دلار

میانگین آزمون GMAT دانشجویان: ۷۱۵

درصد اشتغال تا ۳ ماه پس از فارغ‌التحصیلی: ۹۰ درصد

۱۱- دانشگاه نیویورک، دانشکده‌ی استرن

New York University — Stern School of Business

دانشکده‌ی کسب‌وکار استرن، یک مرکز علمی تحقیقاتی خصوصی است که بر مطالعات جهانی کسب‌وکار تمرکز دارد. این دانشگاه در دوره‌ی کارشناسی، برنامه‌ای۱۷ ماهه را در حوزه‌ی MBA  اجرایی در چارت خود دارد که هدف آن پرورش رهبران بسیار حرفه‌ای است که می‌توانند تغییرات تجارت را بر اساس تغییرات بازار جهانی تحلیل کنند. دانشجویان در دوران تحصیل می‌توانند سه تخصص مختلف را انتخاب کنند که گرایش مدرک آن‌ها را تعیین می‌کند.

بیانیه‌ی ماموریت دانشگاه: آموزشی خلاق و متعالی که یادگیری دانشجویان را افزایش دهد

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی: ۱۱۲.۱۰۰

میانگین آزمون GMAT دانشجویان:  ۷۲۰

درصد اشتغال تا ۳ ماه پس از فارغ‌التحصیلی: ۸۷ درصد

۱۲- دانشگاه اینسید

INSEAD

اینسید یک دانشگاه خصوصی و مستقل بازرگانی است که در فونتین بلو فرانسه واقع‌شده و در سنگاپور و ابوظبی شعبه دارد. اینسید نخستین دانشگاه اروپایی است که در سال ۱۹۷۵ دروس MBA را ارائه داد و همیشه در لیست برترین دانشگاه های جهان در این حوزه حضورداشته است. این دانشگاه با برنامه‌های ۱۰ ماهه‌ی پیشرفته که در تمامی شعب آن به‌صورت یکسانی اجرا می‌شوند، این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کند که در مناطق مختلف جهان تحصیلات تکمیلی خود را در سطح عالی ادامه دهند. در سال‌های گذشته، اینسید بالاترین سطح فارغ‌التحصیلانی را داشته است که وارد عرصه‌های حقوقی شده‌اند. پرورش رهبران کسب‌وکار و تشویق خلاقیت، اولویت‌های برتر این دانشگاه هستند.

شعار دانشگاه: دانشکده‌ای برای مدیریت جهانی

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی:۹۴.۱۰۰ دلار

میانگین آزمون GMAT دانشجویان: ۷۰۱

درصد اشتغال تا ۳ ماه پس از فارغ‌التحصیلی: ۹۰درصد

۱۳- دانشگاه کمبریج، دانشکده‌ی جاج

University of Cambridge — Judge Business School

دانشگاه کمبریج، دومین مدرسه‌ی کسب‌وکار انگلیسی‌زبان به لحاظ قدمت است. این دانشگاه به خاطر تشویق خودکفایی و تفکر انتقادی دانشجویانش شهرت دارد. بخشی از الزامات فارغ‌التحصیلی در این دانشگاه، تحقیقات موردی با پایان باز و توانایی پیدا کردن راه‌حل برای مشکلات است. به همین دلیل است که دانشگاه کمبریج، به‌عنوان بهترین دانشگاه آموزش رهبران آینده شناخته می‌شود.

دانشگاه کمبریج در برنامه‌ی سالانه‌ی MBA خود، تخصص در کسب‌وکارهای کلاسیک، مالیه‌ی بین‌الملل و برنامه‌ریزی اقتصادی شرکت‌های بزرگ را جای‌داده است و جامعه‌ی مجازی آن سیلیکون فن نام دارد. دانشجویان کمبریج از شش قاره و بیش از چهل کشور دنیا هستند.

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی: ۱۰۸.۹۰۰ دلار

میانگین آزمون GMAT دانشجویان:  ۶۹۰

درصد اشتغال تا سه ماه پس از فارغ‌التحصیلی: ۸۹ درصد

۱۴- دانشگاه آکسفورد، دانشکده‌ی سید

Oxford University — Saïd Business School

دانشگاه آکسفورد قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی‌زبان جهان است که در شهر آکسفورد انگلیس واقع‌شده است. ۹۵ درصد از دانشجویان دانشکده‌ی کسب‌وکار آکسفورد را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. هدف این دانشگاه پرورش کارآفرینان نوآور و رهبرانی با چشم‌انداز رو به فردا است. این دانشگاه برنامه‌ای را برای دانشجویان خود تدارک دیده و آن‌ها را در طول هر ترم تحصیلی یک یا دو هفته به نقاط مختلف جهان می‌برد تا با کسب‌وکارهای مختلف، کارآفرینان برتر و فارغ‌التحصیلان سایر مناطق دنیا آشنا شوند. دانشجوسان در این سفرها، شیوه و سبک تاسیس و مدیریت کسب و کار در مناطق مختلف جهان را درک می‌کنند. دانشجویان این دانشگاه بالاترین آمار اشتغال‌های مدیریتی را در کشور انگلیس دارند.

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی: ۸۷.۷۰۰ دلار

میانگین آزمون GMAT دانشجویان: ۶۹۰

درصد اشتغال تا سه ماه پس از فارغ‌التحصیلی: ۸۵ درصد

۱۵- دانشگاه HEC پاریس

HEC Paris

دانشگاه  کسب‌وکار HEC در سال ۱۸۸۱ توسط وزارت بازرگانی و صنایع فرانسه در پاریس تأسیس شد. دانشگاه HEC امتحان ورودی بسیار رقابتی دارد ‌که هماهنگ با سایر کالج‌های کسب‌وکار فرانسه است. دانشجویان باید ۲ سال در کلاس‌های عمومی شرکت کنند و پس‌ازآن ۸ درصد آن‌ها برای ادامه‌ی تحصیلات تخصصی مدیریت انتخاب می‌شوند. این دانشگاه برای تمام مقاطع تحصیلی دانشجو می‌پذیرد، اما تحصیلات عالیه در مقاطع ارشد و دکترا با حمایت مالی دولت همراه است. این دانشگاه برای مالکان کسب‌وکار واجد شرایط، دوره‌های کوتاه MBA را به مدت یک سال برگزار می‌کند. مدرک این دوره‌ها توسط اتحادیه‌ی اروپا معتبر شناخته می‌شوند.

شعار دانشگاه: هرچه بیشتر بدانید، شجاعت بیشتری خواهید داشت

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی: ۸۷.۰۰۰دلار

میانگین آزمون GMAT دانشجویان: ۶۸۵

درصد اشتغال تا ۳ ماه پس از فارغ‌التحصیلی:  ۹۰ درصد

۱۶- دانشگاه ییل

Yale University — Yale School of Management

دانشگاه ییل دانشگاهی خصوصی است که در شهر نیوهیون ایالت کنتیکت آمریکا واقع‌شده است. دانشجویان دانشکده‌ی کسب‌وکار ییل، باید در طول دوران تحصیل خود یک دوره‌ی مطالعات جهانی را بگذرانند، که می‌تواند یکی از دوره‌های تجارب بین‌المللی، شبکه‌های جهانی یا بازار بورس و ارز بین‌الملل باشد.

این دانشگاه به دانشجویانی که ترم تابستانی خود را به کارآموزی در بخش‌های رفاه عمومی یا مؤسسات خیریه بگذرانند، کمک‌هزینه‌ی تحصیلی می‌دهد. هدف این پروژه‌های اجتماعی، یافتن چشم‌اندازی در کسب‌وکار است که بتواند به حل معضلات اجتماعی از قبیل بی‌خانمانی و گرسنگی جهانی کمک کند. دانشگاه ییل از سال ۲۰۰۷ برخی از کلاس‌های خود را به‌صورت آنلاین برای متقاضیان برگزار می‌کند.

بیانیه‌ی ماموریت دانشگاه: متمایزترین دانشگاه تجارت آمریکا که بهترین رهبران را در همه‌ی سطوح به جامعه معرفی می‌کند

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی: ۱۱۰.۰۰۰ دلار

میانگین آزمون GMAT دانشجویان: ۷۱۳

درصد اشتغال تا ۳ ماه پس از فارغ‌التحصیلی: ۸۹ درصد

۱۷- دانشگاه میشیگان، دانشکده‌ی کسب‌وکار راس

 University of Michigan — Ross School of Business

دانشگاه میشیگان در شهر میشیگان، آن آربور آمریکا واقع‌شده است. دانشکده‌ی راس دوره‌های مدیریتی خود را برای تمام مقاطع تحصیلی ارائه می‌کند و تمرکز خود را روی ابتکارات جهانی و تجارب دانشجویی در سطح بین‌المللی قرار داده است. این دانشگاه اولین آکادمی کسب‌وکار بود که از سال ۱۹۹۰، شیوه‌ی تدریس خود را به مطالعات موردی تغییر داد. این دانشگاه با حمایت و تشویق دانشجویان به کارآموزی بین‌المللی، درک تجارت جهانی را از اولویت‌های برنامه‌ی آموزشی خود می‌داند.

شعار دانشگاه: رهبرانی را پرورش دهیم که جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنند

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی: ۱۱۸.۳۰۰ دلار

میانگین آزمون GMAT دانشجویان: ۷۰۴

درصد اشتغال تا ۳ ماه پس از فارغ‌التحصیلی: ۹۰ درصد

۱۸- دانشگاه دوک، دانشکده‌ی فوکوا

 Duke University — Fuqua School of Business

دانشگاه دوک در دورهام، کارولینای شمالی واقع‌شده است. دانشکده‌ی فوکوا سه موسسه‌ی بین‌المللی را در زیرمجموعه‌ی خود دارد که دانشجویان را برای فعالیت در فضای کسب‌وکار جهانی آماده می‌کنند. دانشجویان سال اول مدیریت، باید در پنج رقابت تحقیقاتی شرکت کنند. در طول رقابت‌ها، دانشجویان فرصت پیدا می‌کنند تا با ایده‌های کارآفرینان برتر جهان از نزدیک آشنا شوند. دانشکده‌ی فوکوا، در برنامه‌ی فرا- قاره‌ای خود، دانشجویان را به پنج شهر دهلی‌نو، دبی، سن‌پترزبورگ، شانگهای و لندن می‌فرستد تا با انواع ایده‌های واقعی جهان کسب‌وکار آشنا شوند. این دانشگاه، دوره‌های MBA کاربردی بدون مدرک را هم به متقاضیان ارائه می‌کند.

بیانیه‌ی ماموریت دانشگاه: آموزش رهبران کارآمد و باصلاحیتی که با نوآوری مشکلات جهانی تجارت را حل می‌کنند

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی: ۱۱۹.۱۰۰ دلار

میانگین آزمون GMAT دانشجویان: ۶۹۶

درصد اشتغال تا ۳ ماه پس از فارغ‌التحصیلی: ۹۳درصد

۱۹- دانشگاه وارویک انگلیس

این دانشگاه در کاونتری انگلستان واقع‌شده است. دانشگاه وارویک، تنها ۲۹درصد از متقاضیان تحصیل در این دانشگاه را طی چندین مرحله آزمون می‌پذیرد و  از همین رو، یکی از گزینشی‌ترین دانشگاه‌های کسب‌وکار جهان به شمار می‌آید. استراتژی این دانشگاه بر مهارت‌های تفکر انتقادی و خلاقیت در تحلیل پروسه‌های بین‌المللی متمرکز است. همچنین این دانشگاه در مرکز توجه فعالان حرفه‌ای کسب‌وکار است که می‌خواهند مدرک آکادمیک معتبر دانشگاهی داشته باشند. برای این دسته از متقاضیان، دانشگاه دوره‌های MBA فشرده‌ی یک‌ساله‌ای را برگزار می‌کند که مدرک آن موردپذیرش اتحادیه‌ی اروپا است.

شعار دانشگاه: بهترین دانشگاه اروپا در توسعه‌ی ایده‌های نو

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی: ۹۰.۸۰۰دلار

میانگین آزمون GMAT دانشجویان: ۶۵۶

درصد اشتغال تا ۳ ماه پس از فارغ‌التحصیلی: ۹۷ درصد

۲۰- دانشگاه هنگ‌کنگ، دانشکده‌ی کسب‌وکار  HKUST 

دانشکده‌ی کسب‌وکار HKUST بهترین آکادمی مدیریت آسیا است و به‌طور ویژه علمی‌ترین دوره‌ی تحصیلی برای دانشجویان دوره‌ی کارشناسی به‌حساب می‌آید. از ۲۵ سال پیش، هدف این دانشگاه، ترویج تفکر نوآورانه و پیشرفت دانش کسب‌وکار جهانی اعلام‌شده است. بعلاوه شیوه‌ی آموزشی این دانشگاه، بر پروژه‌های تحقیقاتی دانشجویان متمرکز است که تاکنون توانسته‌اند به پیشرفت‌های قابل‌تحسینی در حل مسائل اقتصادی و اجتماعی منطقه دست یابند. اغلب دانشجویان این دانشگاه، از کشورهای مختلف جهان پذیرش می‌شوند.

بیانیه‌ی ماموریت دانشگاه: آموزش پیشرفته از طریق تحقیق، پژوهش و تجارب عملی و کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی هنگ‌کنگ

میانگین درآمد ابتدایی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی:  ۹۷.۲۰۰دلار

میانگین آزمون GMAT دانشجویان: ۶۵۶

درصد اشتغال تا ۳ ماه پس از فارغ‌التحصیلی: ۸۰ درصد

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات