ربات‌های خودران به یاری پلیس دبی می آیند

جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پلیس دبی اعلام کرده است به زودی از ربات های خودران کوچک جهت گشت زنی در شهر و کمک به برقراری امنیت استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

زمانی که نام خودروهای رباتیک به میان می‌آید بیشتر داستان‌های علمی-تخیلی برای انسان تداعی می‌شود اما زمانی که بدانیم پلیس دبی اعلام کرده است که به زودی از این خودروها جهت گشت‌زنی در این شهر استفاده خواهد کرد، دیدگاه ما به این خودروهای هوشمند آینده قطعا تغییر خواهد کرد.

دبی در حال تلاش جهت تبدیل شدن به یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان در حوزه تکنولوژی است. این را می‌توان از برنامه‌ این شهر جهت استفاده از تاکسی‌های پرنده در آینده نه چندان دور متوجه شد. به گزارش نیویورک پست، حالا مقامات شهری دبی اعلام کرده‌اند که از ربات‌های چهارچرخ خودران که اندازه کوچکی خواهند داشت جهت تردد در محیط شهری و گشت‌زنی استفاده خواهند کرد.

قطعا ربات‌های چرخ‌داری که قادر به تردد در محیط شهری به صورت کاملا هوشمندانه و بدون ایجاد مزاحمت برای شهروندان بوده و از طرف دیگر به قابلیت تشخیص چهره تمام افرادی که از مقابل آن‌ها عبور می‌کنند نیز مجهز هستند، نیازمند دارا بودن سطح بالایی از تکنولوژی است. اطلاعات حاصله توسط این ربات‌ها با پایگاه داده پلیس جهت شناسایی مجرمان و خلافکاران تطبیق داده می‌شود و در صورت تشخیص افراد مجرم، با ارسال هشدار به مرکز پلیس، نیروهای امنیتی از این موضوع آگاه می‌شوند.

dubai robocop

این ربات‌ها به پهباد نیز مجهز خواهند بود تا در شرایطی که نیاز به پوشش میدانی وسیع‌تری بوده تا نیروهای عملیاتی به منطقه گسترده‌تری دید داشته باشند، به پرواز درآیند. این ربات‌ها قادر خواهند بود ۲۴ ساعته در محدوده تعریف شده خود تردد کنند و از این حیث برتری زیادی به گشت‌های شهری خودروهای پلیس خواهند داشت. باید منتظر ماند و دید که این ربات‌ها چه زمانی و به چه نحوی به یاری پلیس دبی خواهند آمد.

در پایان شما را به دیدن ویدیوی معرفی این ربات‌ هوشمند دعوت می‌کنیم.

دانلود: 480p - 720p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات