سهم اندروید 7 نوقا با گذشت نزدیک به یک سال از زمان عرضه، به 10 درصد رسید

شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آمار منتشر شده توسط گوگل از توزیع نسخه‌های مختلف سیستم‌‏عامل اندروید، نشان می‌دهد که سهم اندروید ۷.۰ نوقا پس از گذشت چند ماه، دو رقمی شده است.
تبلیغات

آمار رسمی، به بررسی تغییرات صورت گرفته در سهم نسخه‎های مختلف سیستم‌عامل اندروید طی ماه ژوئن تا اوایل ماه جولای می‎پردازد. بر همین اساس، می‌توان گفت که سیستم‎عامل اندروید ۷.۰ نوقا، در نهایت به سهم دو رقمی دست یافته است؛ سهم این سیستم‎عامل با احتساب سهم نسخه ۷.۰ و ۷.۱ در حال‎حاضر، بیشتر از ۱۱.۵ درصد ارزیابی شده و این در حالی است که نزدیک به ۱۰ ماه از زمان انتشار اندروید نوقا می‎گذرد.

 به همین جهت، رشد سهم سیستم‎عامل اندروید نوقا در بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی، بسیار آهسته بوده است؛ حتی اگر سهم ۱۱.۵ درصدی اندروید ۷ نوقا، بدین معنی باشد که چند صد میلیون واحد دستگاه از این نسخه از سیستم‎عامل اندروید استفاده می‎کند.

سهم نسخه های مختلف اندروید - جولای 2017

سهم نسخه‎های مختلف اندروید در ماه جولای

شرکت گوگل، انتشار آپدیت اندروید نوقا ۷.۰ را برای گوشی‎های هوشمند نکسوس در ماه آگوست آغاز کرد و اگر بخواهیم صادق باشیم، باید گفت که گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‎ال با اندروید نوقا ۷.۱ در ماه اکتبر عرضه شده است. متأسفانه، بیشتر از یک سال طول می‌کشد تا آخرین نسخه عرضه شده از سیستم‎عامل اندروید، به بیشترین سهم ممکن دست پیدا کند؛ به عبارت دیگر، به نسخه‌ای از سیستم‎عامل اندروید مبدل شود که بیشترین استفاده را روی گوشی‎های هوشمند و تبلت‎های اندرویدی داشته باشد. به همین جهت، اندروید نوقا ۷.۰ یا ۷.۱ نیز نخواهد توانست به این روند خاتمه دهد.

آمار منتشر شده توسط گوگل از توزیع نسخه‌های مختلف سیستم‏‌عامل اندروید در ادامه آمده است:

  • اندروید ۷.۰ و ۷.۱ نوقا (آگوست ۲۰۱۶): با ۲.۰ درصد رشد به سهم ۱۱.۵ درصدی دست یافته است.
  • اندروید ۶.۰ مارشمالو (اکتبر ۲۰۱۵): با ۰.۶ درصد رشد، به سهم ۳۱.۸ درصدی رسیده است.
  • اندروید ۵.۰ و ۵.۱ لالی‎پاپ (نوامبر ۲۰۱۴، مارس ۲۰۱۵): با کاهش ۰.۷ درصدی، اکنون تنها بر روی ۳۰.۱ درصد از گوشی‏‌های هوشمند و تبلت‎های اندرویدی نصب شده است.
  • اندروید ۴.۴ کیت‌‏کت (اکتبر ۲۰۱۳): پس از کاهش ۱.۰ درصدی، سهم این نسخه به ۱۷.۱ درصد رسیده است.
  • اندروید ۴.۱، ۴.۲ و ۴.۳ جلی ‌بین (جولای ۲۰۱۲، نوامبر ۲۰۱۲ و جولای ۲۰۱۳): با تغییر ۰.۷ درصدی، مجموع سهم این سه نسخه به ۸.۱ درصد کاهش یافته است.
  • اندروید ۴.۰ بستنی حصیری (دسامبر ۲۰۱۱): پس از کاهش ۰.۱ درصدی، سهم این نسخه به ۰.۷ درصد رسیده است.
  • اندروید ۲.۳ نان‌زنجبیلی (دسامبر ۲۰۱۰): با کاهش ۰.۱ درصدی، این نسخه تنها بر روی ۰.۷ درصد از گوشی‎ها و تبلت‎های اندرویدی استفاده می‎شود.

آمار منتشر شده توسط گوگل از توزیع نسخه‌های مختلف اندروید با ارزیابی استفاده کاربران از پلی استور گوگل به‌دست آمده است. به همین جهت در این ارزیابی، تنها آمار استفاده از دستگاه‌های مجهز به سیستم‎عامل اندروید ۲.۲ یا بالاتر مورد بررسی قرار گرفته است؛ همان‎طور که احتمالاً می‎دانید، فروشگاه گوگل پلی تنها روی گوشی‎های مجهز به اندروید ۲.۲ یا نسخه‎های جدیدتر نصب می‎شود.

سهم نسخه های مختلف اندروید - جولای 2017

سهم نسخه‎های مختلف اندروید در ماه ژوئن

علاوه‎براین، گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌های اندرویدی نیز وجود دارد که ارزیابی نشده است؛ علت این موضوع، عدم استفاده از پلی استور گوگل در این محصولات است. تعدادی از گوشی‌های هوشمند چینی با نسخه شخصی‌‌سازی شده سیستم‎عامل اندروید عرضه می‎شود و به همین جهت، کاربران از فروشگاه پلی‌ استور گوگل استفاده نمی‎کنند.

ضمن اینکه در لیست ارائه شده، نسخه‎هایی که سهم آن‌ها کم‏تر از ۰.۱ درصد است؛ جایی ندارد. به همین جهت، آمار استفاده از سیستم‎عامل اندروید ۲.۲ فریو یا اندروید ۳.۰ شانه‌ عسل، علی‌رغم ارزیابی اعلام نشده است.

با درنظر گرفتن اطلاعات منتشر شده توسط گوگل، بیشترین استفاده از سیستم‌عامل موبایلی گوگل مربوط به اندروید مارشمالو است و به دنبال آن، اندروید لالی‌پاپ و کیت‌کت در رتبه‎های دوم تا سوم قرار دارند. هم‎چنین، اندروید ۴.۰ بستنی حصیری و نان زنجبیلی، برای بقا با یک‌دیگر مبارزه می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات