چگونه یک کارآفرین شجاع و موفق شویم

جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
راه‌اندازی کسب‌و‌کار و پیشرفت شغلی آرزوی بسیاری از افراد است اما در نقطه‌ی مقابل شاید ترس از شکست و ناکامی باعث شود یک عمر در حسرت رویاهای خود بسوزیم.
تبلیغات

بعد از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌و‌کار بسیار مورد توجه قرار گرفت. اما اکنون بسیاری از آن کارآفرینان در عرصه‌ی اقتصادی وجود ندارند. زمین خوردن سنگین بسیاری از کارآفرین‌ها، شاید باعث شود برای ترک شغل کارمندی خود مردد شوید. اما توجه به نکات زیر می‌تواند همانند چراغی برای موفقیت شما باشد. 

 ۱- سفر کنید

 زندگی را فدای کار کردن، شاید در ابتدا با توجه به پیشرفت‌های به دست آمده مسرت‌بخش باشد؛ ولی به مرور این انگیزه‌ها رنگ‌ باخته و به روزمرگی دچار خواهید‌شد. کمی از کار فاصله گرفتن و گردش در طبیعت بسیار خوش‌آیند است. فراموش نکنید که مسافرت و آشنا شدن با فرهنگ‌های متوع، علاوه بر سرزندگی می‌تواند به خلاقیت و درنتیجه موفقیت شما نیز کمک کند.

۲- به انگیزه‌‌های خود اهمیت دهید

پول به تنهایی چیزی نیست که به شما انگیزه دهد. در واقع ارمغانی که پول برای شما می‌آورد مهم است. شاید آرزوی شما خانه‌ای ویلایی باشد؛ ماشین سوپراسپورت یا گذراندن تعطیلات در مکانی لذت بخش. انگیزه های خود را در آغوش بگیرید چرا که برای عبور از موانع سخت آن‌ها دلگرمی شما خواهند‌بود.

۳- از اوقات مرده استفاده کنید

"من وقت ندارم" این جمله را بسیار شنیده‌ایم. اهمیتی ندارد که شما کارمندی با با دو بچه باشید. شما می‌توانید از وقت‌های تلف شده مانند زمانی که بچه‌ها خواب هستند برای یادگرفتن چیز‌های جدید استفاده کنید. این یک مسابقه نیست، شما لازم نیست همه‌ی زندگیتان را به کاری وقف کنید، اما اگر یک ساعت وقت دارید از آن یک ساعت استفاده کنید.

۴- از اشتباهات خود درس بگیرید

شما در مسیر خود بسیار مرتکب اشتباه خواهید‌شد. اما خود را نبازید و از اشتباهات درس بگیرید. بعد از هر اشتباه به جای زانوی غم بغل گرفتن، زمانی را برای فهمیدن دلیل اشتباه و درس گرفتن از آن اختصاص دهید. البته نباید خود را فریب دهید، احتمالا شما هم افرادی را می‌شناسید که یک اشتباه را صدبار تکرار می‌کنند و هم‌چنان به موفقیت دلخوش هستند.

۵- خود را وفق دهید یا از دور خارج شوید

کارآفرینی رقابتی است که همیشه در حال تغییر است. شما باید همیشه خودتان را وفق دهید. اگر  بازار و رقیبان خود را زیر نظر نداشته باشید، به زودی از دور رقابت خارج خواهیدشد. 

۶- شروع کردن سخت‌ترین قسمت کار است

به خاطر بهانه‌ها و مشکلات رویاهای خود را رها نکنید. به جای عقب انداختن کارها به خاطر نگرانی از طولانی بودن آن‌ها فقط شروع کنید. بهترین تصمیمی که برای نزدیک شدن به اهدافتان می توانید بگیرید، انجام دادن تمام کاری است که امروز می‌توانید انجام‌دهید. به قول معروف از شما حرکت از خدا برکت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات