معرفی دانشکده کسب و کار دانشگاه استنفورد

یک‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 13 دقیقه
دانشکده‌ی کسب‌وکار استنفورد با ارائه‌ی متفاوت‌ترین سیستم آموزشی تجربی MBA، به‌عنوان محبوب‌ترین مرکز دانش‌آموختگان مدیریتی برای شرکت‌های بزرگ تکنولوژی دنیا شناخته می‌شود.
تبلیغات

دانشکده‌ی عالی کسب‌وکار استنفورد (Stanford Graduate School of Business)، یکی از ۷ دانشکده‌ی دانشگاه استنفورد است که در استنفورد کالیفرنیا واقع‌ شده است. این دانشکده‌ی خصوصی، در سال ۱۹۲۵ توسط هربرت هوور تأسیس شد و تاکنون ۳ برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، ۲ برنده‌ی جایزه‌ی جان بیتس کلارک، ۱۵ عضو آکادمی هنر و علوم آمریکا و سه عضو آکادمی ملی علوم از این دانشکده برخاسته‌اند. دانشکده‌ی کسب‌وکار استنفورد رابطه‌ی بسیار نزدیکی با شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تکنولوژی سیلیکون ولی دارد.

دانشکده‌ی کسب‌وکار استنفورد تاکنون ۲۶,۳۰۹ فارغ‌التحصیل داشته است که بیش از ۱۷,۸۰۰ نفر از آنان، دانش‌آموختگان MBA هستند. بسیاری از کارآفرینان و رهبران موفق کسب‌وکار، در فهرست دانش‌آموختگان استنفورد جای دارند.

در آگوست ۲۰۰۶، فیل نایت مؤسس و رئیس شرکت نایت که خود نیز تحصیلاتش را در رشته‌ی MBA استفورد به پایان برده است، مبلغ ۱۰۵ میلیون دلار به این دانشکده اهدا کرد که به ساخت یک مرکز جدید مدیریت در کمپ دانشگاه اختصاص داده شد. این ساختمان در سال ۲۰۱۱ تکمیل شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

هدف دانشکده عالی کسب‌وکار استنفورد، خلق ایده‌هایی است که به درک مدیریت، عمق و وسعت ببخشند و با این ایده‌ها، رهبرانی خلاق، اصولگرا و روشنگر پرورش دهد که جهان را تغییر می‌دهند.

MBA

ارتباطات سازمانی

دانشکده‌ی عالی کسب‌وکار استنفورد، با برخی از دیگر آکادمی‌های پیشروی کسب‌وکار همکاری دارد و برنامه‌های مشترکی با آن‌ها ارائه می‌دهد. ازجمله‌ی این برنامه‌ها می‌توان به برنامه‌های مدیریت اجرایی تلفیقی با دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد و برنامه‌های تجربه‌ی دانشجویی با دانشکده اسلون MIT و دانشکده بازرگانی لندن اشاره کرد.

Stanford Graduate School of Businesscampus

پروفایل دانشجویان

دانشکده‌ی عالی کسب‌وکار استنفورد انتخابی‌ترین شرایط ورودی را برای دانشجویان در بین تمام دانشگاه‌های آمریکا دارد؛ به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۷، تنها ۶ درصد از متقاضیان ورود به این دانشکده در پروسه‌ی پذیرش پذیرفته‌ شدند. دانشجویان این دانشکده با متوسط نمره‌ی GMAT معادل ۷۳۷ و متوسط نمره‌ی GPA معادل ۳.۷۳، بالاترین رده‌ی آزمون‌های مدیریتی را در جهان به خود اختصاص داده‌اند. ۴۴ درصد از دانشجویان این دانشکده را محصلان بین‌المللی تشکیل داده‌اند و حدود ۱۵ درصد از دانشجویان، افرادی هستند که با یک مدرک عالی آکادمیک دیگر (ازجمله دکترای پزشکی، وکالت ارشد و دکترای تکنولوژی) وارد دوره‌های MBA شده‌اند.

دانشکده‌ی عالی استنفورد، بر سیاست عدم افشای نمرات و درجات تأکید دارد. ۱۰ دانشجوی برتر هر دوره، مدرک آرجِی میلر دریافت می‌کنند که یکی از مفاخر گذشته‌ی این دانشکده بوده است. به برترین دانشجویان در مراسم فارغ‌التحصیلی جایزه‌ی هنری فورد اهدا می‌شود و در پایان سال اول تحصیلات، ۵ نفر از دانشجویان بر پایه‌ی گزینش آکادمیک و فعالیت‌های فراتحصیلی، برای دریافت مدرک سیبل نامزد می‌شوند.

دانشکده GSB، از چندین سازمان دانشجویی که بر مسیرهای مختلف شغلی، گروه‌ها و حوزه‌های حرفه‌ای موردعلاقه دانشجویان متمرکزند، بهره می‌برد.

Stanford Graduate School of BusinesscMba class

برنامه‌ی تحصیلی

دانشکده‌ی عالی کسب‌وکار استنفورد از سال ۲۰۰۶ سیستم آموزشی خود را تغییر داده است. این سیستم جدید دارای ۴ هدف اصلی است:

۱- این برنامه تلاش می‌کند با ارائه‌ی منوهای گسترده‌ای از موضوعات مدیریتی، به هر دانشجو تجربه‌ای شخصی و منحصربه‌فرد از دنیای علوم کسب‌وکار بدهد. دانشجویان می‌توانند با کمک مشاوران تحصیلی خود، مسیر تحصیلی خود را آن‌طور که می‌خواهند برنامه‌ریزی کنند.

۲- برنامه‌ی جدید تلاش می‌کند تا تجربه‌ی ذهنی دانشکده را از طریق چندین سمینار کوچک‌تر و مؤثرتر که بر تفکر انتقادی تحلیلی تمرکز دارند، تقویت کند.

۳- برنامه‌ی جدید در راستای بسط آموزش‌های بین‌المللی خود، با ارائه‌ی دروس نوین مدیریتی از همه‌ی دانشجویان می‌خواهد تجربه‌ای عملی در حوزه‌ی مدیریت بین‌الملل داشته باشند.

۴- برنامه‌ی جدید با بررسی نقاط قوت شخصیتی هر دانشجو و ارائه‌ی دوره‌های متنوع آموزش رهبری و ارتباطات، تلاش می‌کند در حوزه‌ی رهبری کسب‌وکار تأثیری متفاوت و برتر داشته باشد.

دوره‌ی دینامیک بین فردی، یک تجربه‌ی یادگیری بسیار شخصی باهدف نهایی ایجاد روابط شخصی و حرفه‌ای کارآمد ارائه می‌دهد. دانشجویان در این دوره‌، در تیم‌های کوچک ۱۲ نفره با کمک استادان و مشاوران استنفورد، در مورد ویژگی‌های شخصیتی خود و تفاوت‌های پویایی بین فردی آموزش می‌بینند.

دوره‌ی مدیریت شرکت‌های در حال رشد، به دانشجویان می‌آموزد که چگونه با اداره و کنترل مکالمات دشوار،  چالش‌های مدیریت دنیای واقعی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

Stanford Graduate School of Business

برنامه‌ی MBA  

برنامه‌ی MBA دانشگاه استنفورد، برنامه‌ای دوساله در مقطع کارشناسی ارشد است که باهدف توسعه‌ی افق دید مدیران آینده و افزایش مهارت‌های تکمیلی مدیریتی شکل‌ گرفته است.

دانشکده کسب‌وکار استنفورد تلاش می‌کند برنامه‌ی درسی مدیریت عمومی خود را بر پایه اصول علمی علوم اجتماعی و توابع مدیریتی متناسب با زمینه، شخصیت و آرمان‌های هر دانشجو به‌طور متمایز تنظیم کند. مشی آموزشی، متد تفکر انتقادی-تحلیلی است و هر دانشجو باید با یک پروژه عملی در حوزه‌ی مدیریت جهانی و مواجهه‌ی مستقیم با فرصت‌های بین‌المللی، خلاقیت و نوآوری و رهبری شخصی خود را توسعه دهد.

برنامه جامع MBA به دانشجویان اجازه می‌دهد مدرک عالی مدیریت اجرایی خود را به‌صورت تلفیقی با رشته‌های مهندسی، حقوق، سیاست بین‌الملل و محیط و منابع به پایان برسانند.

برنامه‌ی آموزشی سال اول

دانشجویان در سال اول تحصیلات خود، باید دروس ابتدایی را در ۲ ترم (۴ نیم سال) بگذرانند. این واحدها به دانشجو کمک می‌کند چشم‌انداز مدیریتی خود را بیابد، شیوه‌ی برخورد با مشکلات پیچیده‌ی مدیریتی را بیاموزد و دیدگاه یک رهبر یا یک مدیر ارشد را به دست بیاورد. در پایان ۳ ماهه‌ی اول، دانشجویان باید بر اساس مهارت‌ها، علایق و اهداف خود، برنامه‌ای شخصی برای دوره‌های پایه‌ی مدیریت عمومی تنظیم کنند. به‌علاوه دانشجویان به‌منظور افزایش توان رهبری بین‌المللی خود، باید در یک سفر نوآوری اجتماعی شرکت کنند.

دروس سال اول

 درک چشم‌انداز مدیریتی: اخلاق در مدیریت، حسابداری مالی، لابراتوارهای رهبری، مهارت‌های مدیریتی، مدیریت تیم‌ها و گروه‌ها، مدل‌سازی بهینه، رفتار سازمانی، رهبری استراتژیک.

دروس پایه‌ی مدیریت: مالیه شرکت‌ها، تصمیم‌گیری و آنالیز داده، امور مالی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت اطلاعات، اقتصاد کلان، مدیریت حسابداری، بازاریابی، اقتصاد خرد، عملیات، استراتژی بازار.

GSB

برنامه آموزشی سال دوم

دانشجویان MBA در سال دوم تحصیلات خود برنامه‌ای کاملاً انتخابی دارند. گزینه‌های پیش روی دانشجویان عبارت‌اند از:

حسابداری: حسابداری مبتنی بر ارزش‌گذاری، بررسی اطلاعات بازار سهام، آنالیز و ارزیابی سرمایه‌گذاری، مدیریت اداری، ترکیب و ادغام شرکت‌ها، قواعد و قوانین دولتی

 کارآفرینی: سازگار سازی استارتاپ با بازار مربوطه، سرمایه‌گذاری خصوصی: از ایده تا اجرا، کارآفرینی بانوان، گاراژ استارتاپ: تست و راه‌اندازی، کارآفرینی اجتماعی و نوآوری اجتماعی

 امور مالی: سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر و سرمایه‌گذاری انجل، مدل‌سازی مالی شرکتی، بازارهای اعتباری، امور مالی بازنشستگی، مدیریت مؤسسات مالی، مدل‌سازی برای مدیریت سرمایه‌گذاری، مالیه رفتاری، کارآفرینی مالی، سرمایه خصوصی در بازارهای حدی، استراتژی‌های تجاری

 مدیریت عمومی: رهبری: مدیریت اولین چالش‌های حرفه‌ای، تکنولوژی پاک، شفقت و رهبری، سرمایه‌گذاری در اقتصادهای درحال‌توسعه، سیاست و بازارهای انرژی، رهبری و مدیریت بحران، تأثیرات اجتماعی: روش‌های اندازه‌گیری، سرمایه‌گذاری املاک، مدیریت کسب‌وکارهای ورزشی، اخلاق در زندگی واقعی، بشردوستی استراتژیک، فکر کردن مانند یک وکیل، کار و خانواده

علوم اقتصادی مدیریت: تجزیه‌وتحلیل هزینه‌ها، ریسک‌ها و مزایای بهداشت و درمان، سیاست‌های اقتصادی موقت، رشد و ثبات در اقتصاد جهانی، تجربه‌های مدیریتی در اروپا، آمریکا و بازارهای نوظهور، انگیزه‌ها و محرک‌ها در تئوری و عمل، اقتصاد سیاسی بهداشت و درمان در آمریکا، بحران‌های مالی

بازاریابی: رفتار مصرف‌کننده، آنالیز بازاریابی، تحقیقات بازار، تحقیقات بازاریابی برای کارآفرینان، طراحی مجدد بازاریابی، بازاریابی ورزشی

عملیات و فناوری اطلاعات: نوآوری‌های بیودیزاین: توسعه‌ی مفاهیم و اجزا، نوآوری‌های بیودیزاین: کشف نیازها و خلق مفاهیم، نقش فناوری اطلاعات در اقتصاد انرژی نوین، استراتژی‌های صرفه‌جویی، نقش فناوری اطلاعات در اقتصاد انرژی

رفتار سازمانی: مدیریت اختلافات و مذاکرات، رهبری کارا، دینامیک بین فردی، رهبری در صنایع تفریحی، مذاکرات، راه قدرت، طراحی مجدد کار برای زنان و مردان قرن ۲۱، تغییر مقیاس

اقتصاد سیاسی: دنیای کسب‌وکار: تحقیق اخلاقی و معنوی، آینده‌ی رشد: دنیای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه، مدیریت ریسک سیاست‌های جهانی

مدیریت استراتژیک: ساختار و مدیریت سازمان‌های فروش حرفه‌ای، استراتژی‌های زنجیره‌ی ارزش جهانی، تغییر استراتژیک پیشرو در صنعت مراقبت‌های بهداشتی، مدیریت رشد شرکت‌ها، مدیریت آموزش‌وپرورش و سایر بخش‌ها، مدل‌های جدید کسب‌وکار در جهان درحال‌توسعه، مدیریت استراتژیک سازمان‌های غیرانتفاعی و مشاغل اجتماعی، مدیریت استراتژیک فناوری و نوآوری، تفکر استراتژیک در عمل

هدف برنامه‌ی سال دوم این است که دانشجویان دانش و تجربه و افق دید خود را در یک زمینه‌ی تخصصی بسط دهند.

Stanford Graduate School of Business

 برنامه‌ی مدیریت اجرایی MSx

 برنامه‌ی کارشناسی ارشد MSx یا برنامه‌ی رهبری تجربی، برنامه‌ای یک‌ساله و فشرده است که برای مدیران شاغل و مجرب برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان معمولاً ۸ سال (یا بیشتر) تجربه‌ی کاری و حداقل ۵ سال تجربه‌ی مدیریتی دارند. برخی از این متقاضیان با حمایت مالی شرکت خود در این دوره‌ها شرکت می‌کنند؛ ولی اغلب مدیران با هزینه‌ی شخصی خود درخواست پذیرش می‌دهند.

برنامه‌ی دکترا 

دانشکده‌ی کسب‌وکار استنفورد برنامه‌ی دکترای خود را در ۷ رشته‌ی حسابداری، تحلیل سیاست‌های اقتصادی، امور مالی، بازاریابی، اطلاعات و فنّاوری عملیاتی، رفتار سازمانی و اقتصاد سیاسی برگزار می‌کند. دوره‌های دکترا معمولاً ۴ تا ۴.۵ سال زمان می‌برند.

دوره‌های اجرایی

دوره‌های اجرایی دانشکده‌ی کسب‌وکار استنفورد، معمولاً طی یک سال و در دو بخش شخصی و سازمانی برگزار می‌شوند. مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این دانشکده که مدرک دانشگاهی آن‌ها در سراسر دنیا به‌عنوان یکی از بهترین درجات اجرایی شناخته می‌شود، عبارت‌اند از: برنامه‌های رهبری پیشرفته، برنامه‌های آنلاین، برنامه‌های اثرات اجتماعی و برنامه‌های رهبری تیم‌های کوچک و بزرگ.

Stanford Graduate School of Business

مرکز مطالعات کارآفرینی دانشکده کسب‌وکار استنفورد (CES)

هدف مرکز پژوهشی CES خلق یک جامعه‌ی جهانی پویا از کارآفرینان و رهبران فکری است که جهان را تغییر خواهند داد. این مرکز، آموزش‌ها و مطالعات خود را بر پایه‌ی درک عمیق‌تر مسائل مربوط به کارآفرینان و شرکت‌های در حال رشد قرار داده است. به‌طورکلی فعالیت مرکز کارآفرینی استنفورد در سه بخش تحقیقات کارآفرینی، آموزش کارآفرینی و برنامه‌های دانشجویی متمرکز شده است.

برنامه‌های آموزشی این مرکز ۷ زیرگروه اصلی را شامل می‌شوند: دوره‌های تجربی، ساخت تیم و مقیاس‌گذاری، سرمایه‌گذاری و مالیه، بازاریابی و فروش، طراحی و تولید محصول، استراتژی‌های جمع‌آوری سرمایه و مبانی استارتاپ.

در بخش برنامه‌های دانشجویی، دانشجویان اجرای عملی مفاهیم تفکر طراحی، مهندسی، مالی، و مهارت‌های سازمانی کسب‌وکار را تجربه می‌کنند. بعلاوه یاد می‌گیرند که چطور با مشتریان ناسازگار وارد مذاکره شوند، چگونه طراحی و تولید محصولات جدید را ارزیابی کنند و چگونه تکنیک‌های سرمایه‌گذاری، شروع یک کسب‌وکار جدید و تأسیس و توسعه‌ی استارتاپ در فضاهای رقابتی و غیررقابتی را به مرحله‌ی عمل درآورند.

Stanford Graduate School of Business

مرکز نوآوری‌های اجتماعی دانشگاه استنفورد (CSI)

هدف مرکز  CSI این است که به‌وسیله‌ی تحقیق، آموزش و یادگیری تجربی دانشجویان، ظرفیت افراد و سازمان‌ها را برای توسعه‌ی راه‌حل‌های نوین مشکلات پیچیده‌ی دنیای کسب‌وکار، تقویت کند.

بخش آموزشی این مرکز که در سال ۱۹۷۱ توسط دین آرجی میلر تأسیس شد، روش مطالعه‌ی موردی را مبنای کار خود قرار داده است. در این بخش دانشجویان دروس پایه‌ای خود را در یک زمینه‌ی نوآوری اجتماعی -مثل فرصت‌های اقتصادی، پایداری زیست‌محیطی، بهداشت و درمان یا آموزش‌وپرورش- انتخاب می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند تلاش‌های علمی خود را بر مبنای رویکرد ترجیحی خود به تأثیرات اجتماعی، جهت‌دهی کنند: مثلاً کسب‌وکارهای متعهد، کارآفرینی اجتماعی، رهبری مؤسسات غیرخصوصی، تأمین مالی اجتماعی یا رفاه عمومی.

Stanford Graduate School of Business

پذیرش در دانشکده‌ی کسب‌وکار استنفورد

برای درخواست پذیرش در این دانشکده، متقاضیان باید ابتدا فرم درخواست خود را به‌صورت آنلاین در سایت دانشگاه و با توجه به موارد زیر پر کنند:

  • اطلاعات فردی، فعالیت‌ها، جوایز و عناوینی که دانشجو تاکنون کسب کرده است
  • نام و مشخصات تمامی مؤسسات آموزشی که دانشجو مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از آن‌ها دریافت کرده است
  • نام و مشخصات آموزشگاه‌های غیر آکادمیک که دانشجو هر دوره‌ی علمی یا تجربی را در آن‌ها سپری کرده است
  • اسکن تمامی مدارک تحصیلی تا زمان ثبت درخواست
  • میانگین نمره‌ی GPA
  • فهرست تمام دروس دانشگاهی که متقاضی در مقاطع پیشین تحصیلی خود گذرانده است
  • نمره‌ی آزمون GMAT یا GRE 
  • نمره‌ی آزمون زبان TOEFL ،IELTS یا PTE
  • رزومه‌ی تمامی مشاغل حرفه‌ای (در هر زمینه و صنعتی که دانشجو سابقه‌ی کار تجربی داشته باشد)
  • دو توصیه‌نامه از اساتید یا مشاورین سابق، مدیر محل کار یا همکارانی که رفتار، ویژگی‌های شخصی و استعدادهای دانشجو را به‌خوبی بشناسند
  • دو مقاله که متقاضی در آن‌ها به این دو سؤال پاسخ داده است: « مهم‌ترین چیز برای شما چیست و چرا؟» در ۷۵۰ کلمه و «چرا استنفورد؟» در ۴۰۰ کلمه
  • هزینه‌ی بررسی درخواست‌نامه (۲۷۵دلار)

درصورتی‌که دانشگاه پس از بررسی مدارک متقاضی او را واجد شرایط بداند، او را به مصاحبه دعوت می‌کند. این مصاحبه بر فعالیت‌های گذشته‌ی فرد متمرکز است. سؤالات اصلی برای پی بردن به نگرش‌ها، رفتارها و مهارت‌هایی است که متقاضی را برای حضور در دانشگاه استنفورد حائز صلاحیت می‌کند.

stanford career path

مسیر شغلی: مرکز مدیریت شغلی استنفورد (CMC)

مشاوران و استادان دانشکده‌ی کسب‌وکار استنفورد در این مرکز به دانشجویان کمک می‌کنند مهارت‌های شخصی و حرفه‌ای خود را بازشناسی کنند و با تصمیماتی استراتژیک، به اهداف شغلی خود دست پیدا کنند. مرکز CMC هرگونه اطلاعاتی را که فارغ‌التحصیلان در مسیر یافتن حرفه‌ی مناسب خود نیاز داشته باشند، مثل اطلاعات جامع در مورد صنایع و تکنولوژی، پیش‌بینی‌های بازار و اطلاعات مربوط به راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید، در اختیار آنان قرار می‌دهد. بعلاوه ازآنجاکه دانشگاه استنفورد همکاری نزدیکی با شرکت‌های سیلیکون ولی دارد، این مرکز زمینه‌ی آشنایی رهبران شرکت‌های بزرگ را با دانش‌آموختگان خود فراهم می‌کند.

Jennifer Aaker

استادان برتر

  • جنیفر آکر (Jennifer Aaker)- تخصص: بازاریابی (برترین استاد MBA جهان در فهرست Poets and Quants)
  • جفری فِفِر (Jeffrey Pfeffer) – تخصص: مدیریت (برترین نظریه‌پرداز مدیریت جهانی)
  • رابرت ساتن (Robert Sutton) - تخصص: مدیریت

کتاب‌های برتر دانشکده کسب‌وکار استنفورد

۱- از خوب به عالی: چرا برخی شرکت‌ها پیشرفت می‌کنند و برخی دیگر نه - نویسنده : جیم کالینز

۲- سختی کارهای سخت: ساخت یک کسب‌وکار هنگامی‌که پاسخ‌ها آسان نیستند - نویسنده: بن هاروویتز

۳- علم بزرگ - نویسنده: مایکل هیلتزیک

۴- تأثیرات نامرئی: نیروهای پنهانی که رفتارها را شکل می‌دهند - نویسنده: جونا برگر

۵- ۱۰ قانون اعتماد: پایه‌ریزی سهامی که یک کسب‌وکار را به درجه‌ی عالی می‌رساند - نویسنده: پروفسور جوئل سی پترسن

۶- رهبری و اختلال: حل معضلات نوآور - نویسندگان: پروفسور چارلز اورایلی و مایکل تاشمن

۷- خاک، آب، آجر: الهام از کارآفرینانی که از حداقل‌ها، حداکثرها را ساختند - نویسنده: جسیکا جکلی

۸- مهره‌های اصلی: چگونه نامقلدها جهان را به حرکت درمی‌آورند - نویسنده: آدام گرانت

۹- زبان غذا: وقتی یک زبان‌شناس منو را می‌خواند - نویسنده: دن جرافسکی

۱۰- محیط کار فرساینده: چرا کار برای برخی از مردم بسیار ناخوشایند است - نویسنده: دیوید ویل

۱۱- همه‌ی شیاطین اینجا هستند: تاریخ پنهان بحران‌های مالی - نویسندگان:  بتانی مک لین و جو نوکرا

GSB

دانشکده‌ی عالی کسب‌وکار استنفورد در یک نگاه:

تأسیس: سال ۱۹۲۶

مدیر کنونی: جاناتان لوین (از سال ۲۰۱۶)

هیئت‌علمی: ۱۱۴ نفر

تعداد دانشجویان دوره‌ی MBA کارشناسی ارشد: ۸۱۶ نفر

تعداد دانشجویان دوره‌ی دکترا: ۱۰۱ نفر

تعداد دانشجویان دوره‌های اجرایی: ۲۲۸۴ نفر

درصد پذیرش دانشجو: ۶ درصد

درصد دانشجویان بین‌المللی: ۴۴ درصد

متوسط نمره‌ی آزمون GMAT دانشجویان: ۷۳۷ نفر

درصد اشتغال فارغ‌التحصیلان: ۹۲درصد

هزینه‌ی شروع تحصیلات: ۱۲۵ هزار دلار

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات