گلکسی اس 9 از لایه‌ای شبیه برد مدار چاپی بهره خواهد برد

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش شده است که سامسونگ به‌منظور صرفه‌جویی در فضای داخلی گوشی گلکسی اس ۹، از لایه‌های شبیه به PCB (برد مدار چاپی) استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

گزارش جدیدی از سوی نشریه‌ی بیزنسکره منتشر شده است مبنی بر اینکه شرکت سامسونگ الکترونیکز در تولید گوشی گلکسی اس ۹ از لایه‌‌ای شبیه به PCB (یا SLP) استفاده خواهد کرد. مدتی قبل برخی منابع نزدیک به صنعت موبایل اعلام کردند که این غول فناوری کره‌ای از مزایای طراحی صفحه‌نمایش جدید که به‌صورت مجزا از پنل لمسی کار می‌کند، بهره خواهد برد و حالا چند روز پس از اعلام این خبر، شاهد گزارش جدیدی در مورد نسل بعدی گوشی هوشمند سری گلکسی اس سامسونگ هستیم. لایه‌های موجود در برد مدار چاپی گوشی‌های هوشمند، به‌منظور اتصال اجزای مختلف این دستگاه‌ها مثل چیپ‌ست، حافظه‌ی ذخیره‌سازی فلش و رم مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حال حاضر کمپانی سامسونگ و دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در ساخت محصولات خود از تکنولوژی لایه‌‌ی PCB با تراکم بالا در اتصالات (HDI) بهره می‌برند. فناوری جدیدتر SLP شامل پکیج چیپ و لایه‌ی PCB با تراکم بالای اتصال است که در نتیجه به‌طور هم‌زمان باعث افزایش لایه‌ها و کاهش ناحیه‌ی اشغال‌شده برای اتصالات داخلی خواهد شد. استفاده از فناوری مذکور در نهایت باعث می‌شود فضای داخلی بیشتری برای اجزا و قطعات گوشی در دسترس باشد و می‌توان گفت این فناوری جدید، به‌اصطلاح بهینه‌تر است.

با توجه به طراحی داخلی گوشی‌های هوشمند، مهاجرت به فناوری SLP باعث خواهد شد تولید‌کنندگان گوشی‌ هوشمند انعطاف‌پذیری بیشتری در تولید محصولات خود داشته باشند. به‌عنوان مثال امکان دارد با استفاده از این فناوری جدید و افزایش فضای در دسترس برای قرار دادن قطعات، تولیدکنندگان تصمیم بگیرند از یک باتری با ظرفیت بیشتر استفاده کنند و بدین ترتیب محصول یادشده عمر باتری بهتری ارائه خواهد داد. مسلما بسیاری از مشتریان گوشی‌های هوشمند از عمر باتری بیشتر در این محصولات خوشحال خواهند شد. از نظر صنعتی، این اقدام می‌تواند باعث تغییراتی بزرگ در شرکت‌های مرتبط با تولید لایه‌های PCB شود. در گزارش مذکور به این مورد اشاره شده است که شرکت سامسونگ در حال حاضر بسترهای PCB مورد نیاز خود را از ۱۰ شرکت مختلف تأمین می‌کند. وقتی سامسونگ مهاجرت به فناوری SLP را نهایی‌ کند، تعداد تأمین‌کنندگان این شرکت به چهار کمپانی کاهش خواهد یافت. اگر تأمین‌کنندگان نتوانند محصولات خود را بر پایه‌ی تکنولوژی SLP تولید کنند، مسلما در درآمدهای مالی آن‌ها کاهش قابل توجهی به وجود خواهد آمد.

نشریه‌ی بیزنس کره همچنین اعلام کرده است محصولاتی که به پردازنده‌های سری اکسینوس مجهز شده‌اند، اولین دستگاه‌هایی محسوب می‌شوند که از فناوری جدید بهره خواهند برد. از سوی دیگر دستگاه‌هایی که در سال آینده به پردازنده‌های سری اسنپدراگون مجهز می‌شوند، همچنان از HDI استفاده خواهند کرد. علاوه بر سامسونگ، در برخی از شایعات گفته شده است که شرکت اپل نیز قصد دارد به فناوری SLP مهاجرت کند. در این شایعات حتی اشاره شده است که اپل از پاییز امسال، استفاده از فناوری جدید را آغاز خواهد کرد. گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که گوشی گلکسی اس ۹ سامسونگ از فناوری نمایشگر Y-OCTA بهره خواهد برد. فناوری Y-OCTA در واقع ترکیبی از پنل‌ اولد و ماژول لمسی است. تولیدکنندگان با جدا بودن پنل‌های لمسی از یکدیگر، می‌توانند در هزینه‌ی تولید صفحه‌نمایش‌ صرفه‌جویی کنند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات