طراحی محیط تجاری؛ فروشگاه کتاب با قفسه‌ بندی هندسی

پنج‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
طراحی فروشگاه و ایده‌های به‌کاررفته در آن، یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب مشتری محسوب می‌شود. در مقاله‌ی پیش روی، نگاهی به طراحی یک فروشگاه کتاب می‌اندازیم.
تبلیغات

استفاده از طرح‌های هندسی برای دکوراسیون داخلی و قفسه‌بندی فروشگاه‌های کتاب، یکی از روش‌هایی است که باعث ایجاد یک طراحی داخلی بسیار متفاوت و منحصربه‌فرد می‌شود. کتاب‌فروشی تی‌اس ۳۶۰ در یک منطقه‌ی تاریخی در شهر تریِسته (Trieste)، در ایتالیا واقع شده است. طراحان تلاش کرده‌اند از معماری این شهر تاریخی به‌عنوان یک اصل و زیربنا برای طراحی دکوراسیون داخلی این کتاب‌فروشی استفاده کنند.

فروشگاه کتاب معماری

قفسه‌های کتاب با ارتفاع بلند ساخته شده‌اند و تمامی دیوارها را می‌پوشانند. این قفسه‌های چوبی به‌طور یکپارچه و یکدست سراسر کتاب‌فروشی را فراگرفته‌اند. اکثر قفسه‌ها به رنگ قهوه‌ای روشن ساخته شده‌اند و استفاده از قفسه‌هایی با رنگ سفید، کنتراست جالبی بین این دو رنگ ایجاد کرده است. اگرچه تنها از چوب برای اجرای دکوراسیون داخلی این فروشگاه استفاده شده و شاهد متریال‌ دیگری در آن نیستیم؛ اما نتیجه‌ی کار بسیار قابل‌ توجه و رضایت‌بخش است.

برای دسترسی به طبقات بالایی قفسه‌ها، پله‌هایی ساخته شده است که مشتریان را به سمت قفسه‌های بالاتر هدایت می‌کند. پنجره‌های کتاب‌فروشی، قدی و سرتاسر شیشه‌ای هستند؛ استفاده از این نوع پنجره‌ها باعث شده است قفسه‌های کتاب‌فروشی از بیرون فروشگاه به‌خوبی دیده شوند. پنجره‌های سرتاسر شیشه‌ای این فروشگاه، طراحی خاص قفسه‌های کتاب و نمای بیرونی ساختمان، توجه‌ هر رهگذری را به این کتاب‌فروشی جلب می‌کنند. 

فروشگاه کتاب معماری

ساختمان این کتاب‌فروشی به اوایل قرن بیستم تعلق دارد. این فروشگاه کتاب، در زمان‌های گذشته‌ یک عمارت مجلل بود که اکنون به یک کتاب‌فروشی تبدیل شده است. اگرچه این ساختمان، یک بنای تاریخی و قدیمی محسوب می‌شود اما دکوراسیون و طراحی خاص این فروشگاه، فضای داخلی آن را به یک محیط جالب و کاملا مدرن و امروزی تبدیل کرده است.

فروشگاه کتاب معماری

فضای داخلی این کتاب‌فروشی یک محیط جالب و خوشایند برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است؛ به‌طوری که افراد بسیاری با هر سلیقه و هر سن و سال، از مشتریان دائمی این فروشگاه هستند. نمای بیرونی این فروشگاه کتاب نیز از طراحی جالب و منحصربه‌فردی برخوردار است که البته حال و هوای قدیمی خود را حفظ کرده است. 

فروشگاه کتاب معماری
فروشگاه کتاب معماری
فروشگاه کتاب معماری
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات