نظرسنجی زومیت: آیا آیفون 10 انتظارات شما را برآورده کرد؟

یک‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با معرفی نسل جدید گوشی‌های اپل، نظر خود را در رابطه با نوآوری‌های آیفون اعلام کنید.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته اپل طی رویدادی در سالن کنفرانس استیو جابز، از نسل جدید محصولات خود رونمایی کرد. معرفی نسل سوم اپل واچ، اپل تی‌وی 4K و گوشی‌های آیفون ۱۰، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، باعث شد شاهد مراسم جذابی برای علاقه‌مندان دنیای فناوری باشیم. 

آیفون ۱۰ را می‌توان مهم‌ترین محصول اپل طی چند سال گذشته دانست. اپل با تجهیز گوشی جدید خود به قابلیت‌های ویژه‌ در کنار طراحی متفاوت، دهمین سال معرفی آیفون را جشن گرفت. آیفون ۱۰ از بسیاری از جهات دستگاهی منحصربه‌فرد در سبد محصولات اپل به شمار می‌رود و برخی قابلیت‌های آن برای اولین بار وارد دنیای موبایل شده‌ است. این موضوع باعث شده است اپل این محصول را انقلابی در دنیای گوشی‌های هوشمند بداند.

آیفون ۱۰ از نمایشگر ۵.۸ اینچی اولد بهره می‌برد که حاشیه‌های اندکی در اطراف خود می‌بیند. به گفته‌ی اپل، این نمایشگر با توجه به شدت روشنایی و کنتراست بالای خود، بهترین نمونه‌ی موجود در میان گوشی‌های هوشمند است. اما یکی از نکات قابل توجه آیفون ۱۰، تجهیز آن به سیستم تشخیص چهره با نام تجاری Face ID برای بازگشایی قفل گوشی است. چهار سنسور قرارگرفته در بالای گوشی، ۳۰ هزار نقطه‌ی غیر قابل مشاهده‌ی مادون قرمز را به‌صورت کاربر می‌تابانند تا الگوی دقیقی از چهره ایجاد کنند. به گفته‌ی اپل، فیس آی‌دی امن‌ترین روش موجود برای محافظت از اطلاعات گوشی‌های هوشمند است.

پردازنده‌ی A11 یکی دیگر از نقاط قوت آیفون ۱۰ است؛ این پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای در کنار قدرت فوق‌العاده‌ و بی‌رقیب پردازشی، به موتور شبکه‌ی عصبی نیز مجهز شده است تا عملیات الگوریتم یادگیری ماشین، اکنون به‌مراتب سریع‌تر اجرا شود. 

دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی با لنز‌های استاندارد و تله که هر دو به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده‌اند، باعث شده است آیفون ۱۰ به محصولی قدرتمند در بخش عکاسی و فیلمبرداری تبدیل شود. 

آیفون ۱۰ یکی از جذاب‌ترین محصولات حال حاضر دنیای موبایل است؛ اما قیمت ۹۹۹ دلاری این گوشی بیشتر از توان خرید برای بسیاری از کاربران خواهد بود. این موضوع باعث می‌شود خریداران به گوشی‌های هوشمند اندروید تمایل پیدا کنند.

البته قیمت پایین‌تر و تنوع بیشتر گوشی‌های دنیای اندروید، به معنای قابلیت‌های اندک آن‌ها نیست. دوربین دوگانه، سیستم‌های تشخیص چهره و حسگر عنبیه‌، نمایشگر‌ اولد، طراحی مدرن با حاشیه‌ی اندک صفحه‌ نمایش و پردازنده‌های توانمند بخشی از قابلیت‌هایی هستند که کاربران در محصولات اندرویدی خواهند یافت. این موضوع باعث شده است به اعتقاد بسیاری، آیفون ۱۰ محصولی نوآورانه و انقلابی در دنیای موبایل نباشد و در بهترین حالت در کنار گوشی‌های اندروید قرار بگیرد. 

اما نظر شما چیست؟ آیا آیفون ۱۰ انتظارات شما از محصولی نوآورانه و بی‌نقص را برآورده کرد؟ آیا با توجه به قیمت بالای آیفون ۱۰ مایل به خرید آن هستید؟ یا سایر مدل‌های آیفون یا محصولات اندرویدی را ترجیح می‌دهید؟

آیا آیفون ۱۰ به عنوان محصولی نوآورانه نظر شما را به خود جلب کرده و آیا مایل به خرید آن هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات