دوربین بدون آینه و فول‌فریم نیکون به دهانه لنز جدید زدمانت مجهز می‌شود

جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش‌های منتشر شده دوربین فول‌فریم و میررلس بعدی نیکون لنز زد-مانت خواهد داشت.
تبلیغات

دوربین فول‌فریم و بدون‌آینه‌ی بعدی نیکون احتمالا بدون مبدل با لنزهای اف‌مانت (لنز‌های فعلی دوربین‌های این برند) سازگاری نخواهد داشت. بر اساس گزارشی تازه، نیکون برای سیستم بدون‌آینه و فول‌فریم خود از مانت جدیدی با نام زدمانت (Z-Mount) استفاده خواهد کرد.

در جریان نمایشگاه CES 2018 در لاس‌وگاس شایعاتی منتشر شد مبنی بر این‌که نیکون قصد دارد دوربین زدمانتی با قطر خارجی ۴۹ و فلنج سطح کانونی ۱۶ میلی‌متری عرضه کند. این مقدار، فاصله بین سطح بیرونی مانت بدنه دوربین، تا سطح سنسور یا فیلم است.

در مقام مقایسه، سیستم بدون‌آینه‌ی سری اول نیکون فلنج سطح کانونی ۱۷ میلی‌متر با سنسور نسبتا کوچک یک اینچی CX داشت. سیستم فول‌فریم و اف‌مانت نیکون سطح کانونی ۴۶.۵ میلی‌متر و قطر خارجی ۴۴ میلی‌متری دارد. ای‌مانت سونی نیز که روی دوربین‌های فول‌فریم آن استفاده می‌شود، دارای فلنج سطح کانونی ۱۸ میلی‌متر و قطر بیرونی ۴۶.۱ میلی‌متر است.

به گزارش نیکون رومرز، زدمانت برای دوربین‌های فول‌فریم بدون‌آینه طراحی شده است. این وبسایت همچنین خاطرنشان کرده است که ممکن است نام تجاری نهایی زدمانت نباشد؛ اما ابعاد اعلام‌شده صحیح هستند.

نیکون در ماه جولای سال گذشته گفت که در حال ساخت دوربینی است که استانداردها را جابجا می‌کند. پس از آن نیز در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ گفت که برای رقابت در بازار دوربین‌های بدون‌آینه محصول در حال ساخت احتمالا فول‌فریم خواهد بود. تقریبا همزمان با انتشار این اخبار، تصاویری پتنت‌های ثبت‌شده‌ای از لنزهای فول‌فریم نیکون منتشر شد.

دوربین زدمانت نیکون

کانن نیز به بازار بدون‌آینه‌ها گرایش پیدا کرده است. گواه این مطلب درخواست اخیر کانن از عکاسان حرفه‌ای است که طی آن از آن‌ها خواسته شد که بگویند چه ویژگی‌ها و مشخصاتی از دوربین‌های بدون‌آینه‌ی حرفه‌ای آن‌ها را مجذوب خود می‌کند.

به گفته‌ی سایت کانن رومرز، اینجا جایی است که کانن می‌تواند از رقبا پیشی بگیرد. اگر آن‌ها بتوانند به نحوی حدود ۱۳۰ میلیون لنز EF خود را با دوربین‌های فول‌فریم بدون‌آینه این برند در آینده سازگار کرده و نیازی به مبدل نداشته باشند، می‌توانند قواعد بازی در این بخش از بازار را به نفع خود تغییر دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات