سال ۲۰۱۸ نقطه‌ عطفی برای نتفلیکس خواهد بود

جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به عقیده‌ی یکی از تحلیلگران، از دیدگاه سوددهی، سال ۲۰۱۸ نقطه‌عطفی برای نتفلیکس خواهد بود.
تبلیغات

اخیراً تحلیلگری با نام Tuna Amobi مصاحبه‌ای انجام داده که در آن از سوددهی بالای نتفلیکس در سال ۲۰۱۸ سخن گفته است. به عقیده‌ی او، بزرگ‌ترین خطری که امسال موقعیت نتفلیکس را تهدید می‌کند، شرکت‌های رقیب، مانند دیزنی است که تصمیم به عرضه‌ی مستقیم محتوا به تماشاگران گرفته‌اند.

مصاحبه‌‌گر (Sara Silverstein): سال ۲۰۱۸ چگونه برای نتفلیکس رقم خواهد خورد؟

Tuna Amobi: به باور من، امسال برای نخستین بار نتفلیکس به سوددهی جهانی خواهد رسید که نقطه‌ی عطف مهمی برای این شرکت خواهد بود. در حالی‌که بارها از اشباع بازار داخلی سخن گفته شده بود، شاهد کشش بازار جهانی به این کسب‌و‌کار هستیم. البته گزارش مالی نتفلیکس در دوره‌های گذشته نشان از این دارد که حتی در بازار داخلی نیز این شرکت با رشد مواجه بوده است. به عقیده‌ی من آن‌ها امروز نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری‌هایی را می‌بینند که سال‌ها پیش انجامشان داده بودند و تأثیر این سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۲۰۱۸ مشهودتر از همیشه خواهد بود.

مصاحبه‌‌گر (Sara Silverstein): به‌نظر شما بزرگ‌ترین خطری که نتفلیکس را تهدید می‌کند چیست؟ چه‌چیزی می‌‌تواند مانع موفقیت آن‌ها شود؟

Tuna Amobi: چیزی که من در این مدت اخیر مشاهده کردم، این است که بسیاری از شرکت‌های فعال در این حوزه تصمیم به عرضه‌ی مستقیم محتوایشان به مشتریان گرفته‌اند. پیش‌تر شنیده‌ بودیم که دیزنی محتوای تولیدی خود را از نتفلیکس خارج خواهد کرد و به صورت مستقیم به دست مشتریان خواهد رساند. بنابراین همان‌طور که احتمالاً تا حالا حدس زده‌اید، شرکت‌های دیگر که در این حوزه فعالیت می‌کنند نیز ممکن است در جای پا دیزنی قدم گذارند و با وجود سود زیادی که ازطریق نتفلیکس عایدشان می‌شود، این رسانه را نه به چشمِ یک دوست، بلکه به چشم یک تهدید و رقیب ببینند.

مصاحبه‌‌گر (Sara Silverstein): به‌نظر شما سرویس فیسبوک واچ (Facebook Watch) می‌تواند به رقیبی جدی برای نتفلیکس بدل شود؟

Tuna Amobi: به‌نظرم فیسبوک واچ هنوز در ابتدای راه قرار دارد؛ بنابراین فعلا به این سرویس به چشم یک رقیب سرسخت نگاه نمی‌کنم اما، چیزی که مشخص است، جدیت فیسبوک در قبال محتوا تولیدی و سرمایه‌گذاری‌هایی است که اخیراً انجام داده است. از همین رو، ما انتظار داریم که این میزان در سال جاری با افزایش رو‌به‌رو شود.

مصاحبه‌‌گر (Sara Silverstein): بزرگ‌ترین رقیبی که برای نتفلیکس متصور می‌شوید، کدام شرکت است؟ آیا Hulu، آمازون و دیزنی رقیبی شایسته قلمداد می‌شوند؟

Tuna Amobi: به‌نظرم تمام نام‌های بالا را می‌توان متصور شد. تمام نام‌هایی که ذکر کردید در حال افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌های خود در این حوزه هستند؛ این در حالی است که نتفلیکس همچنان فاصله‌ی زیادی از منظر سرمایه‌گذاری با رقبای خود دارد. بااین‌حال تمام این نام‌ها، خواه Hulu، آمازون یا دیزنی، سعی دارند بازی را تغییر دهند. بنابراین در سال ۲۰۱۸ نتفلیکس دلیل موجهی برای توجه به عملکرد رقبای خود خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات