سامسونگ در حال کار روی مودم Exynos 5G برای عرضه در سال 2019 است

جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در سال 2019 گوشی‌های هوشمند سامسونگ از مودم‌های 5G ساخت خود سامسونگ (Exynos 5G) بهره خواهند برد.
تبلیغات

سامسونگ در نمایشگاه CES ۲۰۱۸ اشاره کوتاهی به 5G کرد؛ اما بر اساس گزارشات، این کمپانی کره‌ای پشت درهای بسته Exynos 5G را به نمایش گذاشت که یک مدل اولیه از مودم 5G مخصوص موبایل است. طبق گفته‌ی BusinessKorea، غول فناوری کره‌ی جنوبی در نظر دارد اتکای خود به تراشه‌های مودم تلکام آمریکا برای گوشی‌های هوشمند 5G را به طرز قابل توجهی کاهش دهد. Exynos 5G می‌تواند باعث شود درصد بیش‌تری از اجزای گوشی‌های نسل بعدی سامسونگ از محصولات ساخت خود این شرکت باشد. سامسنگ انتظار دارد در گوشی‌های ساخت سال ۲۰۱۹ شروع به استفاده از Exynos 5G کند.

بر اساس گزارش BusinessKorea، مودم Exynos 5G به گونه‌ای طراحی شده است تا با مدل‌های بعدی که هنوز ساخته نشده‌اند هم سازگار باشد. Exynos 5G به ویژه از استانداردهای غیر مستقل (NSA) و مستقل (SA) طرح 3GPP پشتیبانی می‌کند. غیر مستقل برای حمایت از اتصال به برج‌های LTE قدیمی‌ و مستقل برای شبکه‌ و برج‌هایی که منحصرا برای شبکه‌ی 5G طراحی و ایجاد شده‌اند.

مودم 5G، پشتیبانی از فرکانس رادیویی را هم در زمینه‌ی تنوع میدان‌ها و هم توانایی استفاده از چند میدان به صورت همزمان، به میزان زیادی افزایش می‌دهد. این مودم از میدان‌های رادیویی که از فرکانس پایین ۶۰۰ مگاهرتز تا فرکانس فوق بالای ۳۹ گیگاهرتز دارند و همچنین میدان‌های فرکانسی میانه که در گوشی‌های 2G، 3G و 4G از آن‌ها استفاده می‌شود، پشتیبانی می‌کند. برای افزایش پهنای باند می‌تواند از تجمع تا هشت میدان ۱۰۰ مگاهرتزی استفاده می‌کند تا به سرعت دانلود حداکثر ۵ گیگابایت بر ثانیه برسد که ۱۰ برابر سریع‌تر از بازه‌ی میانی LTE و پنج برابر سریع‌تر از حداکثر توانایی LTE است.

کوالکام و اینتل سال گذشته از مودم‌های اسنپدراگون X50 و XMM8060 خود رونمایی کردند؛ پیش‌بینی می‌شود گوشی‌هایی که از این تراشه‌ها استفاده می‌کنند در نیمه‌ی اول و میانه سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شوند. بنا بر گزارشات، سامسونگ اوایل سال ۲۰۱۹ را برای عرضه اولین گوشی‌های هوشمندی که دارای مودم Exynos 5G هستند در نظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات