اچ‌ ام دی وعده‌ی معرفی محصولات هیجان‎انگیزی را در نمایشگاه MWC 2018 داد

جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از مدیران اجرایی اچ‌ام‌دی، اخیراً اعلام کرده است که این شرکت در نمایشگاه MWC حضور پیدا خواهد کرد و مراسم هیجان‌انگیزی خواهد داشت.
تبلیغات

اچ‌ام‌دی گلوبال در بازار گوشی‌های هوشمند، خوش درخشیده است؛ این شرکت توانسته در سه ماهه سوم سال گذشته، نزدیک به ۲.۸ میلیون دستگاه از گوشی‌های هوشمند با برند «نوکیا» را به فروش برساند. فنلاندی‌ها در سال گذشته، در مجموع ۶ گوشی‌هوشمند معرفی ‌کرده بودند و سال ۲۰۱۸ را نیز با رونمایی از نسل دوم گوشی میان‌رده نوکیا ۶ در تاریخ ۵ ژانویه آغاز کرده‌‏اند.

با این وجود، بسیاری منتظر معرفی رسمی پرچم‌داران جدید شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال هستند که با برند «نوکیا» راهی بازار خواهند شد. Juho Sarvikas، مدیر ارشد محصول شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال ضمن عذرخواهی از سکوت این شرکت در طی ماه اخیر، وعده داده است که اچ‌ام‌دی برای کنگره جهانی موبایل بارسلون، آماده می‌شود و علاقه‏‌مندان شاهد مراسم خبری تحسین‌برانگیز و خیره‌کننده در نمایشگاه MWC 2018 خواهند بود.

پیش‌بینی در رابطه با محصولات احتمالی که در کنگره موبایل بارسلون به نمایش گذاشته خواهند شد، چندان دشوار نیست. احتمالاً فبلت نوکیا ۹ به صورت رسمی توسط شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال ارائه می‌شود؛ این شرکت در هنگام رونمایی از نوکیا ۸، وعده داده بود که نسخه‌ی بزرگ‌تر آن را نیز معرفی خواهد کرد و بعید نیست که این گوشی در اواخر ماه فوریه معرفی شود.

آن‌طور که پیداست، پرچم‌‏دار ۲۰۱۸ اچ‌ام‌دی گلوبال به چهار دوربین مجهز خواهد شد؛ علاوه‌بر دوربین دوگانه که در پنل پشتی جای گرفته است، انتظار می‌‏رود نوکیا ۹ با ترکیب دو دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی به بازار عرضه شود. در لیست مشخصات فاش شده از این گوشی در FCC، به عرضه نسخه بزرگ‌تر نوکیا ۸ با یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی اشاره شده است اما اگر کمی در اطلاعات به‏‌دست آمده دقیق شوید، عرضه نوکیا ۹ با دوربین سلفی دوگانه تأیید می‌شود. در حال‌حاضر، مشخص نیست نوکیا ۹ با چه پردازنده‌ای عرضه خواهد شد؛ هرچند، در گمانه‌زنی‌های گذشته به رونمایی این مدل با تراشه قدیمی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام اشاره شده است.

نوکیا 8 / Nokia 8

علاوه‌بر رونمایی از یک گوشی رده‌بالا، اچ‌ام‌دی گلوبال احتمالاً ارزان‌قیمت‌ترین گوشی با برند «نوکیا» را نیز معرفی خواهد کرد. در طی چند ماه اخیر، شایعات مختلفی پیرامون یک گوشی با نام نوکیا وان منتشر شده است که به‌نظر می‌رسد به دلیل مشخصات سخت‌افزاری ضعیف، نسخه بهینه‌ شده سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید گو (Android Go) را اجرا می‌کند. در حال‌حاضر، فنلاندی‌ها گوشی نوکیا ۲ را به عنوان ارزان‌قیمت‌‏ترین محصول خود ارائه می‌دهند.

از دیگر گمانه‌زنی‌ها پیرامون محصولات احتمالی اچ‌ام‌دی گلوبال، می‌توان به تولد مجدد برند «آشا» اشاره کرد. این شرکت، اخیراً نام تجاری «Asha» را به ثبت رسانده است که عرضه احتمالی گوشی‌های جدید با این برند را تأیید می‌کند. هرچند، مشخصات گوشی‌های جدید با برند «آشا» به دست نیامده است؛ البته امکان دارد محصولات دیگری با این برند ارائه شود.

در نهایت، گمان می‌رود مدل ۲۰۱۸ گوشی‌های اندرویدی نوکیا رونمایی شود؛ به احتمال زیاد، اچ‌ام‌‍دی در رابطه با عرضه‌ی نسخه جهانی نسل دوم نوکیا ۶ جزئیاتی را ارائه می‌دهد و مدل جدید نوکیا ۵ را معرفی خواهد کرد. بعید است سایر گوشی‌هایی که توسط اچ‌ام‌دی گلوبال در سال ۲۰۱۷ معرفی شده بود، با مدل‌های جدیدتر جایگزین شوند؛ نوکیا ۲، نوکیا ۷ و نوکیا ۸ در نیمه دوم سال گذشته میلادی عرضه شده‌اند و معرفی نسخه جدید آن‌ها، دور از ذهن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات