اپل طراحی نسخه تحت وب اپ استور را تغییر داد

جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اپل نسخه‌ی تحت وب فروشگاه اپ‌استور را مورد باز طراحی قرار داده و تغییرات قابل توجهی در آن ایجاد کرده است.
تبلیغات

امروز اپل باز طراحی بزرگی در رابط کاربری نسخه‌ی تحت وب فروشگاه اپ‌استور خود ایجاد کرد. این طراحی جدید جایگزین رابط کاربری قدیمی نسخه‌ی تحت وب فروشگاه مورد بحث شده است.

اپل برای این باز طراحی جدید از برخی المان‌های سبک طراحی جدید به‌کار گرفته شده در سیستم عامل آی‌اواس ۱۱ بهره گرفته است. حال نسخه‌ی تحت وب اپ‌استور میزبان تصاویری با ابعاد بزرگ‌تر است و تمرکز اصلی در صفحه‌ی اطلاعات مربوط به هر اپلیکیشن، روی مواردی مثل نظرات کاربران است. در نسخه‌ی تحت وب جدید فروشگاه اپ‌استور، سرتیتر هر اپلیکیشن بزرگ‌تر شده و علاوه بر این پیام «این اپلیکیشن فقط در اپ‌استور روی دستگاه‌های مجهز به آی‌اواس در دسترس است» نیز در بالای صفحه مشاهده می‌شود. در نسخه‌ی جدید اپ‌استور علاوه بر تصاویر اسکرین‌شات شاهد توضیحات، اطلاعات مربوط به به‌روزرسانی، نظرات کاربران و جزئیات خاصی مثل حجم اپلیکیشن، سازگاری با دستگاه‌های مختلف و موارد دیگر هستیم.

اپل به عنوان بخشی از این باز طراحی، اسکرین‌شات‌هایی از این نسخه‌ی جدید را با یک آیفون ۱۰ به نمایش گذاشته است. پیش از این رابط کاربری مورد استفاده در نسخه‌ی تحت وب اپ‌استور در مدل‌های قدیمی‌تر آیفون به نمایش درآمده بود. البته باید اشاره کنیم که اپل به منظور نشان دادن اسکرین‌شات‌هایی که برای آیفون ۱۰ بهینه‌سازی نشده‌اند، همچنان از تصاویر قدیمی استفاده کرده است.

افزون بر آنچه گفته شد، باز طراحی رابط کاربری تحت وب اپ‌استور به عنوان بخشی از تصمیم شرکت اپل برای حذف این فروشگاه از اپلیکیشن دسکتاپ آیتیونز انجام شده است. اپل از نسخه‌ی ۱۲.۷ آیتیونز که در ماه سپتامبر منتشر شد، محتوای ارائه شده در این اپلیکیشن را ساده‌سازی کرد و برخی موارد از جمله کتاب‌ها را از آن حذف کرد.

سال گذشته نیز اپل در اقدامی مشابه، نسخه‌ی تحت وب سرویس اپل موزیک را هم باز طراحی کرد. حال رابط کاربری نسخه‌های تحت وب هر دو سرویس اپل موزیک و اپ‌استور برای تمام افرادی که از نسخه‌های جدید سیستم عامل آی‌اواس استفاده کرده‌اند، حسی آشنا منتقل خواهد کرد.

برای مشاهده‌ی نسخه‌ی باز طراحی شده‌ی تحت وب فروشگاه اپ‌استور می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. لطفا دیدگاه خود را در مورد این تغییر در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات