هوم‌پادهای آینده می‌توانند با تشخیص رقصیدن، آهنگ را تغییر دهند

چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دو هوم پاد اپل به رنگ های مشکی و سفید در کنار هم
پتنت جدیدی از اپل منتشر شده که ایده‌های این شرکت را برای ساخت سیستمی با توانایی تشخیص حرکت کاربر و اجرای اقدامات لازم نشان می‌دهد.
تبلیغات

براساس پتنت جدیدی، اپل می‌خواهد محصولات هوشمندی مانند هوم‌پاد با تشخیص رقص، تکان دادن دست یا حتی ورود افراد به اتاق، کاری که باید بکنند را تشخیص بدهند. هوم پاد این شرکت در حال حاضر می‌تواند خود را با آکوستیک اتاقی که در آن قرار دارد سازگار کند. اما اکنون به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها می‌خواهند این اسکن و آگاهی از اتاق بسیار دقیق‌تر شده و همیشه فعال باشد. محصولات هوم پاد اپل با اقبال کاربران روبرو شده، بطوریکه هوم پاد مینی اپل طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ عنوان پرفروش‌ترین اسپیکر هوشمند را کسب کرد.

به گزارش اپل اینسایدر و براساس پتنت جدیدی به نام «سیستم محاسباتی چند رسانه‌ای یا سیستم سرگرمی برای پاسخگویی به حضور و فعالیت کاربر»، اپل قصد دارد نظارت بر فعالیت کاربران در اتاق را به سیستم‌های مرتبط اضافه کند. درواقع، این کار به گونه‌ای انجام می‌شود که دستگاه بتواند کاری را که کاربر می‌خواهد انجام دهد، بدون اینکه فرد لزوماً آن را بگوید.

پتنت اپل که حضور فرد در محیط خانه و قرارگیری دستگاه را نشان می دهد

نمونه‌های اپل در پتنت شامل مواردی اساسی می‌شود، مانند زمانی که آخرین نفر اتاق را ترک می‌کند. در این شرایط، دستگاه می‌تواند خالی بودن اتاق را تشخیص دهد و بنابراین پخش موسیقی را متوقف کند.

یا تصور کنید در خانه‌ای بزرگ هستید که هوم‌پاد‌های متعددی در آن قرار گرفته‌اند. در این حالت، هوم پادهایی که برای مثال در آشپزخانه قرار دارند، می‌توانند موسیقی در حال پخش در دستگاه‌های دیگر را تشخیص دهند.

سیستم هوشمند تصویری عمیق از محیطی که سیستم را احاطه کرده به دست می‌آورد. پس از استخراج هندسه محیط، عناصر صحنه تحت نظارت قرار می‌گیرند. با نظارت و تجزیه‌و‌تحلیل کاربر در محیط و فعالیت‌های او، خواسته‌های وی در رابطه با سیستم پیش‌بینی شوند.
- توضیحات پتنت اپل

اپل می‌گوید «سیستم هوشمند» آن ممکن است خواسته‌های کاربر را که «از طریق حرکات دست بیان می‌شود» تشخیص دهد. به عنوان مثال، تنها با دست تکان دادن برای هوم پاد صدای آن تغییر می‌کند.

در بخشی از توضیحات پتنت گفته می‌شود وقتی سیستم درک درستی از کاربران خود و محیط فیزیکی اطراف داشته باشد، می‌تواند خواسته‌های کاربر را بهتر درک و برآورده کند.

پتنت اپل که در حال نشان دادن نحوه تشخیص حرکت دست است

بنابراین ممکن است دست تکان دادن باعث شود صدای موسیقی کم شود یا هنگام که دست خود را مشت می‌کنید هوم‌پاد صدای در حال پخش را قطع کند.

برای مثال، ممکن است هوم پاد آینده اپل هنگامی که فردی در حال رقصیدن باشد، تشخیص دهد باید موسیقی پرانرژی برای بهتر کردن فضای محیط پخش کند.

اما همه چیز به تشخیص ژست‌های حرکتی کاربر خلاصه نمی‌شود. اپل می‌خواهد به جایی برسد که سیستم‌های آن دستورات را در هر حالتی تشخیص دهند.

برای مثال اگر کاربری که از نظر سنی مسن‌ تشخیص داده شود دستور دهد صدا بلندتر باشد، سیستم ممکن است تصمیم بگیرد به جای افزایش حجم صدای در حال پخش، آن را بیشتر تفکیک کند تا قابل فهم‌تر شود.

پتنت اپل بیشتر به مسئله‌ی شیوه تشخیص حرکت یا حضور فرد در محیط اطراف سیستم و تفسیر و پیش‌بینی دستورهای وی می‌پردازد، نه لزوماً آنچه دستگاه با اطلاعات به دست‌آمده انجام می‌دهد.

توجه داشته باشید که اپل هرسال صدها پتنت ثبت می‌کند اما همه‌ی آن‌ها به مرحله اجرایی نمی‌رسند. در نتیجه هیچ تضمینی وجود ندارد که هوم پاد آینده شما بتواند کارهای گفته شده در این مقاله را انجام دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات