بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی [دی ۱۴۰۲]

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 24 دقیقه
بهترین گوشی های گیمینگ بازار
اگر به‌‌دنبال گوشی هوشمند برای بازی می‌گردید، نیاز نیست حساب بانکی‌تان را خالی کنید. در این مقاله بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار ایران را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

شاید تصور کنید با وجود بازی‌های باکیفیت برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی، چرا باید کسی سراغ بازی‌های موبایل برود؟ می‌خواهیم توجهتان را به آماری جالب جلب کنیم: در سال ۲۰۲۲، کل صنعت بازی‌های ویدئویی حدود ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد داشت که ۴۵ درصد از آن، یعنی ۹۱ میلیارد دلار، به بازی‌های موبایل و فقط ۵۸ میلیارد دلار به کنسول‌های بازی اختصاص می‌یافت. بازی‌های موبایل در‌مقایسه‌با کامپیوتر و کنسول‌های بازی رشد باورنکردنی و سریعی را تجربه می‌کنند؛ پس باید بازی‌های موبایل را جدی گرفت.

بهترین گوشی های گیمینگ بازی Arena of Valor

تعداد زیادی از کاربران گوشی‌های هوشمند از دستگاهشان صرفاً به‌عنوان وسیله‌ای برای بازی استفاده می‌کنند؛ موضوعی که تولیدکنندگان هم به آن واقف هستند. به‌همین‌دلیل، برخی از شرکت‌ها مثل ایسوس و لنوو و شیائومی گوشی‌هایی مخصوص گیمرهای موبایل تولید می‌کنند. چنین گوشی‌هایی معمولاً عملکرد قدرتمند و سیستم خنک‌کننده کارآمد و امکانات سخت‌افزاری به‌خصوصی را ارائه می‌دهند؛ اما درعوض گران‌تر هستند و همین موضوع باعث می‌شود از فهرست خرید بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل خارج شوند.

مشخصه‌های اصلی گوشی‌های گیمینگ

  • شارژدهی زیاد
  • بهره‌مندی از تراشه‌ی قدرتمند
  • نمایشگر بزرگ و باکیفیت با نرخ نوسازی درخورتوجه
  • سیستم خنک‌کننده‌ی ویژه برای پایداری عملکرد پردازنده
  • بهره‌مندی از نسخه‌های به‌روز سیستم‌‌‌‌عامل‌های موبایل
  • امکانات نرم‌افزاری ویژه‌ی بازی مثل محدودکردن اپلیکیشن‌های در حال اجرا و قطع‌کردن اعلان پیام‌ها

درست مثل کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها که گرافیک در آن‌ها عامل تعیین‌کننده برای بازی محسوب می‌شود، در گوشی‌های هوشمند نیز تراشه حرف اول را برای اجرای بازی‌های موبایل می‌زند. به‌علاوه، برخی امکانات مثل نوع و نرخ نوسازی نمایشگر و بلندگوهای استریو می‌توانند عیار گیمینگ گوشی را مشخص کنند.

نرم‌افزار؛ سلاح پنهان گیمرها

هنگام خرید گوشی گیمینگ اکثر کاربران تمرکز و حساسیتشان را روی سخت‌افزار قوی قرار می‌دهند و تقریباً عناصر دیگر مثل نرم‌افزار را فراموش می‌کنند. باوجوداین، چند سالی می‌شود که سازندگان گوشی‌های هوشمند، خصوصاً دستگاه‌های اندرویدی، در کنار استفاده از بهترین سخت‌افزار ممکن، نیم‌نگاهی هم به عملکرد بهتر نرم‌افزار می‌اندازند. ازاین‌رو، گوشی‌های هوشمند با گیم‌لانچرهای اختصاصی هر شرکت عرضه می‌شوند.

درواقع، شرکت‌ها اسلحه‌ی مخفی خودشان را رو و به تجربه‌ی هرچه‌بهتر کاربر هنگام بازی‌کردن کمک می‌کنند. گیم‌لانچرها علاوه‌بر بهینه‌سازی دستگاه برای اجرای هرچه بهتر بازی‌ها، امکانات ویژه‌ی دیگری هم به‌همراه دارند؛ از‌جمله میان‌بر برای گرفتن اسکرین‌شات، ضبط ویدئو از صفحه‌ی بازی، بستن اعلانات و جلوگیری از لمس ناخواسته‌ی صفحه.

ویژگی‌های گیم‌لانچر سامسونگ و شیائومی و وان پلاس

سامسونگ در نسخه‌ی اختصاصی «گیم‌لانچر» خود علاوه‌بر تنظیم وضوح صفحه و فرمت ذخیره‌ی اسکرین‌شات، امکان سوئیچ بین سه حالت بهترین عملکرد و حالت متعادل و حالت بازی با محوریت مصرف بهینه‌ی باتری را دراختیار کاربر قرار داده است.

شیائومی با «گیم‌توربو» علاوه‌بر ارائه‌ی برخی امکانات مشابه گیم‌لانچر سامسونگ، ویژگی‌هایی نظیر اجرای هم‌زمان برنامه‌های تعیین‌شده در پنجره‌ای کوچک، جلوگیری از داغ‌شدن بیش‌از‌حد دستگاه، پاسخ به تماس‌های دریافتی در حالت اسپیکر یا هندزفری و امکان نمایش مقدار درگیری پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی هنگام اجرای انواع بازی‌ها را فراهم کرده است.

وان‌پلاس از رقبای زیرک خود عقب نمانده و «پرو گیمینگ مود» خود را راه انداخته است. این شرکت سه ویژگی اصلی گیم‌لانچر را «قطع‌کردن اعلانات گوشی» و «جلوگیری از لمس ناخواسته» و «ضبط لحظات از‌دست‌رفته» عنوان می‌کند که فقط مورد آخر نوآورانه و جذاب به‌نظر می‌رسد.

«ریوایند رکوردیندگ» همواره ۳۰ ثانیه‌ی آخر بازی شما را بدون هیچ نگرانی‌ای ضبط می‌کند؛ پس اگر برای اشتراک‌گذاری لحظات طلایی بازی با دوستان خود فراموش کردید دکمه‌ی ضبط را بفشارید، گیم لانچر وان پلاس بسیار به کارتان خواهد آمد.

باید گفت که اپل استراتژی کاملاً متفاوتی دارد و به راه‌اندازی گیم‌لانچر برای آیفون‌ها نیازی نمی‌بیند. احتمالاً تیم کوک روی عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌هایش حساب زیادی باز کرده است که البته واقعاً نیز چنین است. به‌جز ناچ بالای نمایشگر و سرعت کم شارژ، گیمرهای آیفون دغدغه‌ی بزرگ دیگری ندارند.

سری گوشی‌های مخصوص بازی نیز علاوه‌بر حس گیمینگ و داشتن اکثر امکاناتی که پیش‌تر ذکر شد، به ویژگی‌های دیگری مانند سیستم خنک‌کننده‌ی سخت‌افزاری، دکمه‌ها و ماشه‌هایی مخصوص بازی، باتری حجیم و سرعت شارژ بسیار بیشتر از حد معمول مجهز شده‌اند.

در مقاله‌ی پیش‌ رو، قصد داریم فهرستی از بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. طبیعتاً با معرفی مدل‌های جدید و تغییرات قیمت گوشی در ایران، این مقاله هم به‌روز خواهد شد.

بهترین گوشی گیمینگ تا ۵ میلیون تومان

در سال‌های اخیر، شیائومی عملکرد بسیار خوبی در تولید گوشی‌های مناسب بازی از خود نشان داده و با جابه‌جایی بازه‌ی قیمتی گوشی‌های گیمینگ، آن‌را از گوشی‌های بالارده به گوشی‌های میان‌رده کشانده است؛ پس وجود تعداد زیادی از گوشی‌های این شرکت چینی در فهرست بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار جای تعجبی نخواهد داشت.

پوکو M5 شیائومی

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا ۷ میلیون تومان پوکو ام ۵

«پوکو M5 شیائومی» یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های گیمینگ بازار است که با داشتن تراشه خوب و نسبتاً قدرتمند مدیاتک Helio G99،‌ عملکرد کاملاً قابل‌قبولی را در حدود قیمت ۵ میلیون تومان از خود به‌نمایش می‌گذارد.

تراشه ۶ نانومتری میان‌رده مدیاتک می‌تواند تا حدود سه برابر عملکرد بهتری در مقایسه‌با اسنپدراگون ۶۸۰ ارائه دهد و همچنین بنچمارک گرافیک‌محور 3DMark Wild Life نزدیک به ۷۰ درصد از تراشه هلیو G85 ردمی 12C عملکرد بهتری ارائه می‌دهد؛ پس ارزش خرید بیشتر پوکو M5 شیائومی در زمینه گیمینگ در مقایسه‌با رقبای هم‌قیمت، کاملاً بیشتر است.

محتوا در این گوشی با وضوح ۱٬۰۸۰ در ۲٬۴۰۸ پیکسل به نمایش درآمده و با نرخ ۹۰ هرتز نوسازی می‌شود. اندازه نمایشگر ۶٫۵۸ اینچ و پنل استفاده شده برای آن IPS LCD است. باتری لیتیوم پلیمری پوکو ام ۵ ظرفیتی معادل ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد که حداکثر با توان ۱۸ وات قابل شارژ خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های میان‌رده پوکو می‌توان به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل، عرضه با اندروید ۱۲ با پوسته‌ی MIUI 13 و پشتیبانی از جایگاه اختصاصی کارت حافظ میکرو SD اشاره کرد. شاید تنها ایراد این گوشی شیائومی را نبود بلندگوهای استریو بتوان عنوان کرد.

بهترین گوشی گیمینگ تا ۷ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینیگ ریلمی ۷ ۵جی

ریلمی 7 5G

تراشه هفت نانومتری Dimensity 800U موجود در بطن گوشی «ریلمی 7 نسخه 5G» با بهره‌مندی از قدرت مناسبی که دارد، تجربه‌ی گیمینگ خوبی را در اختیار کاربران قرار داده و همچنین این گوشی ریلمی را یک پله از گوشی‌های هم‌قیمت آن از نظر قدرت پردازشی بالاتر می‌برد.

از ویژگی‌های تأثیرگذار دیگر ریلمی ۷ فایوجی در گیمینگ می‌توان به نمایشگر ۶٫۵ اینچ ۱۲۰ هرتز IPS LCD با وضوح FHD+، باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه پشتیبانی از شارژر سریع ۳۰ وات و وجود هشت گیگابایت رم اشاره کرد.

البته همان‌طور که از تراشه‌‎ی گوشی میان‌رده ریلمی برمی‌آید، این محصول با اینکه از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند اما قدیمی محسوب می‌شود و با اندروید ۱۰ روانه بازار شده و از نظر نرم‌افزاری به‌روزرسانی‌های جدیدی دریافت نخواهد کرد. گفتنی است که مدل هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی Realme 7 5G‌ را می‌توان حدود ۷ میلیون تومان خرید.

بهترین گوشی گیمینگ تا حدود ۹ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ - گلگسی ام ۳۳ سامسونگ | Samsung Galaxy M33‌ رنگ سبز

گلکسی M33 سامسونگ 5G

«گلکسی M33 سامسونگ» باوجود تراشه‌ی پنج‌نانومتری Exynos 1280 در بطن خود، عملکرد پردازشی مرکزی و گرافیکی رضایت‌بخشی را در این بازه‌ی قیمتی ارائه می‌دهد و می‌تواند انتظارات گیمرهای موبایل را در حد قابل قبولی برآورده کند.

این گوشی سامسونگ از نظر طراحی، نرم‌افزار و دوربین در جایگاهی بالاتر از رقبایش قرار می‌گیرد و مناسب کاربرانی است که نگاه صرفاً گیمینگ به گوشی ندارند؛ البته تراشه‌ی گلکسی M33 که از محصولات خود سامسونگ است، در برخی موارد عملکردی مشابه Snapdragon 750G دارد و حتی در بعضی موارد مانند تست وایلد لایف 3DMark، حدود دو برابر عملکرد بهتری نسبت به رقیب خود به‌نمایش می‌گذارد.

عرضه با رابط کاربری One UI 4.1 برپایه‌ی اندروید ۱۲، نمایشگر ۶٫۶ اینچ FHD+ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت هم از دیگر ویژگی‌های M33 است.

نبود اسپیکر استریو و پنل نمایشگر TFT LCD را هم می‌توان از نقاط ضعف این گوشی سامسونگ به‌حساب آورد. پیشنهاد می‌شود اگر بودجه‌ی شما اجازه می‌دهد، حدود یک تا دو میلیون تومان بیشتر هزینه کنید و سراغ گلکسی A34 سامسونگ با دوربین مجهز به لرزشگیر اپتیکال، بدنه‌ی ضدآب مجهز به گواهی IP67 و به‌روزرسانی‌های بهتر بروید.

مدل ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگیابیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی گلکسی M33 در حدود ۹ میلیون تومان قیمت دارد و برای خرید مدل مجهز به رم ۸ گیگابایتی چیزی حدود ۹٫۵ تا ۱۰ میلیون تومان باید هزینه کرد.

بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۰ میلیون تومان

گوشی گیمینگ شیائومی پوکو اف ۴ رنگ مشکی نمای روبه رو و قاب پشتی رنگ مشکی

پوکو F3 شیائومی

یکی از دلایل محبوبیت سری گوشی‌های پوکو بین کاربران، قدرت پردازشی بالای آن‌ها نسبت به رقبای هم‌قیمت خودشان به‌شمار می‌آید. «پوکو F3 شیائومی» نیز به‌شدت برهمین قاعده استوار است و قلب تپنده‌ی این گوشی به‌لطف بسیار پرقدرت و منظم می‌زند.

پوکو اف ۳ ترکیب ویژگی‌های لازم برای تبدیل شدن به دستگاه گیمینگ قابل‌ حمل را دارد. نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ AMOLED با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، MIUI 12 برپایه‌ی اندروید ۱۱، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل، بلندگوهای استریو و باتری ۴٬۵۲۰ به‌همراه شارژر ۳۳ وات امکاناتی است که با در نظر گرفتن برچسب قیمتی این گوشی، بسیار خوب و مناسب هستند که این گوشی پوکو را مناسب اجرای انواع بازی‌های سنگین با نرخ فریم و کیفیت بالا می‌کنند.

همچنین قدرت پردازشی تراشه‌ی Snapdragon 870 که در رده‌ی پرچمداران قرار می‌گیرد، باعث شده است F3 در سطح بسیار بالاتری در مقایسه‌ با گوشی‌های معرفی‌شده تا به‌اینجای فهرست بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار قرار بگیرد.

بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۷ میلیون تومان

نمایشگر و پنل پشتی شیائومی پوکو F5 به رنگ آب

پوکو F5 شیائومی

گوشی «پوکو F5 شیائومی» با تراشه‌ی جدید و قدرتمندی که دارد یکی از بهترین عملکردها را در گیمینگ ارائه می‌دهد. تراشه Snapdragon 7+ Gen 2 که تحت سری ۷ اسنپدراگون معرفی شده است، عملکردی در سطح پردازنده‌های پرچم‌دار مانند اسنپدارگون 8 نسل یک از خود به‌نمایش می‌گذارد؛ البته مشکلات گرمای بیش‌از حد و داغی و ناپایداری در این تراشه‌ی جدید دیده نمی‌شود.

نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه شارژر ۶۷ وات داخل جعبه‌ای دو ویژگی تأثیرگذار دیگر این گوشی پوکو در بحث گیمینگ خواهند بود. این گوشی با اندروید ۱۳ به دست کاربر می‌رسد و از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی مجهزبه فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد.

اف ۵ با حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایت و در دو نسخه ۸ و ۱۲ گیگابایت رم روانه‌ی بازار شده و از نظر گیمینگ تا حدود قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان رقیبی به‌خود نمی‌بیند. عملکرد تراشه این گوشی نسبت‌ به عملکرد گیمینگ اسنپدراگون 870 تا حدود ۷۵ درصد بهتر است، یعنی چیزی نزدیک‌ به دو برابر.

البته کیفیت ساخت F5‌ به‌پای F4 GT نمی‌رسد و همچنین مانند خویشاوند ارزان‌قیمت‌ترش از تریگرهای مخصوص بازی بهره نمی‌برد؛ درضمن خبری از اسپیکرهای قدرتمند JBL نیست و شارژر ۱۲۰ وات نیز جای خود را به ۶۷ وات داده است؛ اما F5 داغ نمی‌کند و پایداری خود را زیر بار سنگین‌ترین بازی‌ها نیز تا حد زیادی حفظ خواهد کرد.

جایگزین: ردمی K50 شیائومی

بهترین گوشی گیمینگ بالارده شیائومی ردمی کی ۵۰

تراشه Dimensity 8100 مدیاتک با اینکه حدود ۳۰ درصد عملکرد ضعیف‌تری نسبت‌ به تراشه گوشی پوکو F5 دارد، اما پایداری آن در حفظ عملکرد خوبش بهتر است. «ردمی K50 شیائومی» علاوه‌بر بهره‌مندی از این تراشه پرچمدار مدیاتک، محتوا را با دقت بالاتری، یعنی ۱٬۴۴۰ در ۳٬۲۰۰ پیکسل به‌نمایش می‌گذارد.

اندازه نمایشگر به ۶٫۶۷ اینچ می‌رسد و پنل آن نیز به‌فناوری OLED اتکا داشته و محتوا را با حداکثر نرخ ۱۲۰ هرتز نوسازی می‌کند. باتری ۵٬۰۰۰ میلی آمپرساعت گوشی ردمی به‌لطف شارژر ۶۷ وات در عرض ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ مجدد می‌شود.

K50 با اندروید ۱۲ عرضه شده است و از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی نیز بهره می‌برد. نسخه ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ردمی کی ۵۰ را حدود ۱۷ میلیون تومان می‌توان خرید.

بهترین گوشی گیمینگ تا ۲۰ میلیون تومان

گوشی گیمینگ شیائومی ۱۳ تی رنگ آبی نمای جلو و قاب پشتی

شیائومی 13T

«شیائومی 13T» اولین گوشی چینی‌ها است که تا چهار نسخه به‌روزرسانی سیستم‌عامل و تا پنج سال بسته‌های امنیتی را دریافت می‌کند. این اتفاق خوب را شیائومی در رویداد معرفی این گوشی وعده داد.

تراشه قدرتمند مدیاتک Dimensity 8200 Ultra به‌همراه ۱۲ یا هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 مشخصاتی است که هر گیمری را وسوسه خواهد می‌کند. همچنین ظرفیت باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته شده که با آداپتور داخل جعبه‌ای ۶۷ وات شارژ خواهد شد. شیائومی در گوشی بالارده‌اش از هر دو فناوری شارژ Power Delivery 3 و Quick Charge 4 پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۴۴ هرتزی OLED، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل با لرزشگیر اپتیکال تصویر به‌همراه مهندسی لایکا، کیفیت ساخت بالا و پشتیبانی از گواهی ضدآب و گردوغبار IP68 از دیگر امکانات گوشی شیائومی محسوب می‌شوند.

بهترین گوشی گیمینگ تا 25 میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ تا ۲۵ میلیون تومن شیائومی پوکو ف ۵ پرو

پوکو F5 پرو شیائومی

«نسخه‌ی پرو پوکو F5 شیائومی»، مشخصات بسیاری را با مدل پایه به اشتراک گذاشته است و تنها در وضوح نمایشگر، تراشه، چیدمان دوربین‌ها و کمی ظرفیت باتری تفاوت‌هایی را رقم می‌زند.

نمایشگر همان اندازه‌ی ۶٫۶۷ اینچ را دارد، با این تفاوت که دقت آن به ۱٬۴۴۰ در ۳٬۲۰۰ پیکسل افزایش یافته است؛ همچنین بیشینه‌ی روشنایی آن نیز با حدود ۴۰۰ نیت افزایش به ۱٬۴۰۰ نیت می‌رسد. تراشه‌ی نسخه‌ی پرو با حدود ۲۰ درصد بهبود به Snapdragon 8+ Gen 1 ارتقا یافته که پایداری بهتری نیز ارائه می‌دهد.

ظرفیت باتری هم به ۵٬۱۶۰ میلی‌آمپرساعت رسیده و با همان توان ۶۷ وات شارژ خواهد شد. جک ۳٫۵ میلی‌متری با اینکه در نسخه‌ی پایه وجود داشت، در مدل پرو حذف شده. پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۳۰ وات و حسگر اثر انگشت زیرنمایشگر نیز مختص مدل پرو گوشی پرچم‌دار پوکو به‌شمار می‌روند.

البته ناگفته نماند که قاب پشتی گوشی از پلاستیک به شیشیه‌ای تغییر یافته که حدود ۲۰ گرم به وزن کلی دستگاه افزوده است. قیمت پوکو F5 پرو با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت در حدود ۲۴ میلیون تومان است.

جایگزین: گوشی گلکسی اس 23 اف ای سامسونگ

گوشی گیمینگ سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اف ای رنگ سبز نعنایی نمای جلو و قاب پشتی

گوشی سامسونگ «گلکسی S23 اف ای» یکی از بهترین گوشی‌های مناسب بازی در حدود ۲۵ میلیون تومان محسوب می‌شود. همچنین کیفیت ساخت بالا و برند معتبر سامسونگ، باعث شده نگاه‌های زیادی به این محصول دوخته شود.

تراشه Exynos 2200 که با فرآیند ساخت چهار نانومتری و توسط خود سامسونگ تولید شده است، قدرت بالایی دارد اما چندان نمی‌توان روی پایداری آن حساب باز کرد. این تراشه با پردازنده گرافیکی Xclipse 920 همراه است که تحت معماری RDNA 2 شرکت AMD طراحی شده؛ همان معماری که در تولید چیپ‌های سری Ryzen 6000 استفاده شده است.

نمایشگر ۶٫۴ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED با وضوح FHD+، هشت گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۲۵ وات و شارژ بی‌سیم ۱۵ وات نیز از دیگر ویژگی‌های گوشی بالارده سامسونگ محسوب می‌شوند.

همچنین عرضه با اندروید ۱۳ به‌همراه پشتیبانی از به‌روزرسانی منظم و بلندمدت نرم‌افزاری، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل و بدنه‌ی باکیفیت فلزی-شیشه‌ای با همراهی گواهی ضدآب و گردوغبار IP68 را نباید بین امکانات S23 FE از قلم انداخت.

بهترین گوشی گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی ۱۳ تی پرو رنگ مشکی با نمایشگر قرمز و نمایی از جلو قاب پشتی

گوشی شیائومی 13T پرو

تراشه بسیار قدرتمند Dimensity 9200+ مدیاتک در بطن گوشی «شیائومی 13T پرو» به کار گرفته شده است. قدرت پردازشی که این تراشه در اختیار گوشی شیائومی قرار می‌دهد باعث می‌شود، ۱۳ تی پرو تمام رقبای خود را در زمینه گیمینگ کنار بزند.

بد نیست بدانید که تراشه پرچم‌دار مدیاتک قدرتمندتر از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ ظاهر شده و تقریباً هم‌رده اسنپدراگون ۸ نسل دوم قرار می‌گیرد؛ البته ظاهراً از هر دو تراشه کوالکام پایدارتر عمل می‌کند.

از موارد دیگری که در بحث گیمینگ تأثیر بسزایی دارند می‌توان به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۴۴ هرتزی OLED با وضوح ۱٬۲۲۰ در ۲٬۷۱۲ پیکسل، باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه شارژر درون‌جعبه‌ای ۱۲۰ وات و نوع حافظه‌ی به‌کاررفته، UFS 4.0 که تا حدود دو برابر از نسل پیشین خود سریع‌تر و تا ۴۵ درصد بهینه‌تر رفتار می‌کند، اشاره کرد.

گوشی پرچم‌دار شیائومی در زمینه‌های دیگری هم حرف‌هایی برای گفتن دارد که می‌توان از جمله‌ی آن‌ها دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و مهندسی لایکا، عرضه با اندروید ۱۳ با وعده‌ی ۵ سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری و بدنه‌ی شیشه‌ای یا پلیمر سیلیکونی با پشتیبانی از گواهی ضدآب و گردوغبار IP68 را نام برد.

انتخاب جایگزین: وان پلاس Ace پرو

بهترین گوشی گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان وان پلاس ایس پرو

همانند گوشی پوکو، Snapdragon 8+ Gen 1 نیز به‌عنوان قلب تپنده‌ی «وان‌پلاس Ace پرو» کار می‌کند و از این جهت با گوشی پوکو اف ۵ پرو برابر است.

وضوح نمایشگر گوشی وان‌پلاس پایین‌تر از گوشی پوکو است؛ اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش ۶٫۷ اینچ مجهز به پنل Fluid AMOLED و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی با وضوح فول اچ‌دی پلاس خواهد بود.

ظرفیت باتری Ace پرو به ۴٬۸۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌رسد و از توان بسیار بالای ۱۵۰ وات هم برای شارژ مجدد پشتیبانی می‌کند. با حدود ۲۸ میلیون تومان می‌توان نسخه‌ی مجهز به ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی وان‌پلاس ایس پرو را خرید.

بهترین گوشی گیمینگ تا 35 میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ - آیفون ۱۳ اپل | iPhone 13 Apple

آیفون 13 اپل

اگر می‌توانید با ابعاد جمع‌وجور ۶٫۱ اینچ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز نمایشگر «آیفون 13 اپل» کنار بیایید، پیشنهاد می‌کنیم خود را از لذت اجرای بازی روی یک دستگاه اپل مجهز به تراشه‌ی بسیار قدرتمند و بهینه‌ی A15 Bionic محروم نکنید. این دستگاه گرچه نمایشگری کوچک با نرخ نوسازی استاندارد دارد؛ اما پنل استفاده‌شده در آن از نوع Super Retina XDR) OLED) است که از دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی می‌کند.

گواهی ضدآب و گردوغبار IP68، کیفیت ساخت بسیار بالا، دوربین‌های عالی و پشتیبانی نرم‌افزاری منظم و بلندمدت از دیگر ویژگی‌های iPhone 13 اپل است. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی بیشتر با نسخه‌ی استاندارد پرچم‌داران ۲۰۲۱ اپل حتماً «بررسی آیفون ۱۳ اپل» را در زومیت مطالعه کنید.

انتخاب جایگزین: وان پلاس 11

 بهتینر گوشی گیمینگ گران قیمت وان پلاس ۱۱

Snapdragon 8 Gen 2 به‌عنوان بهترین تراشه‌ی دنیای اندرویدی‌ها، قلب تپنده‌ی گوشی وان‌پلاس 11 است که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد عملکرد بهتری را نسبت‌ به اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک، در بازی‌ها از خود به‌نمایش می‌گذارد.

نمایشگر ۶٫۷ اینچ گوشی وان‌پلاس محتوا را از طریق پنل LTPO3 Fluid AMOLED با دقت ۱٬۴۴۰ در ۳٬۲۱۶ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پویا در اختیار کاربر قرار می‌دهد. باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت دستگاه نیز با پشتیبانی از فناوری پاوردلیری، با حداکثر توان ۱۰۰ وات شارژ مجدد خواهد شد.

تجربه‌ی دوربین‌های عالی، کیفیت ساخت بالا و طراحی خاص این گوشی نیز، از ویژگی‌های مختص وان‌پلاس ۱۱ خواهد بود. گفتنی است قیمت گوشی وان پلاس 11 در مدل مجهز به ۱۶ گیگیابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی حدود ۴۹ میلیون تومان است. پیشنهاد می‌شود پیش از خرید، خواندن مقاله «بررسی وان پلاس ۱۱؛ بازگشت شکوهمندانه قاتل کهنه‌کار؟» را در زومیت از دست ندهید.

بهترین گوشی مناسب بازی تا ۴۵ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ 2023 سامسونگ گلکسی اس ۲۳ پلاس

گلکسی اس ۲۳ پلاس سامسونگ

«گلکسی اس 23 پلاس سامسونگ» به لطف تراشه Snapdragon 8 Gen 2 یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار محسوب می‌شود که به‌راحتی از پس اجرای سنگین‌ترین بازی‌های موبایل نیز با تنظیمات گرافیکی بالا و متوسط نرخ فریم ۶۰ تا ۹۰ فریم‌برثانیه برخواهد آمد؛ البته تراشه به‌کاررفته در سری S23 سامسونگ نسخه‌ی اورکلاکشده‌ی اسنپدراگون 8 نسل ۲ است که ظاهراً تا ۲۵ درصد از نسخه عادی عملکرد بهتری دارد.

نمایشگر ۶٫۶ اینچ ۱۲۰ هرتز با پنل Dynamic AMOLED 2X برای پخش محتوا و اجرای هرچه‌ بهتر بازی‌های بسیار مناسب است؛ همچنین باتری ۴٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از حداکثر توان شارژ ۴۵ وات، اسپیکرهای استریو، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل و سلفی ۱۲ مگاپیکسل و عرضه با اندروید ۱۳ با امکان دریافت به‌روزرسانی اندروید تا ۴ نسخه‌ی بعدی از دیگر ویژگی‌های پرچم‌دار سامسونگ در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

بهترین گوشی گیمینگ تا 50 میلیون تومان

sبهترین گوشی سامسونگ باری بازی در 2023 گلکسی اس ۲۳ اولترا

گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ

«گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ» را می‌توان کامل‌ترین گوشی اندرویدی بازار و همچنین بهترین گوشی گیمینگ عنوان کرد؛ چراکه در اکثر زمینه‌ها به‌راحتی باقی رقبا را جا می‌گذارد؛ همچنین بهترین گوشی سری S سامسونگ، از قلم اس پن نیز بهره می‌برد که ویژگی منحصربه‌فردی است و نمی‌توان آن‌ را در گوشی دیگری یافت.

نمایشگر بزرگ ۶٫۸ اینچ ۱۲۰ هرتز پویا با دقت ۱٬۴۴۰ در ۳٬۰۸۸ پیکسل، تراشه پایدار و قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 اورکلاک‌شده با عملکرد خیره‌کننده در بازی‌ها و باتری حجیم ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با طول عمر مناسب از ویژگی‌های اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا محسوب می‌شند که آن‌را تبدیل به بهترین گوشی گیمینگ بازار می‌کنند.

البته از اسپیکرهای استریو AKG، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل و نرم‌افزار به‌روز و بهینه این گوشی پرچمدار نیز نمی‌توان گذشت. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی بیشتر با این گوشی ارزشمند سامسونگ مقاله «بررسی گلکسی S23 اولترا؛ استاندارد پرچم‌داران ۲۰۲۳ با الفبای سامسونگ» را در زومیت از دست ندهید.

انتخاب جایگزین: گوشی شیائومی 13 پرو

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی ۱۳ پرو رنگ آبی چرمی نمای جلو و قاب پشتی و دوربین ها

گوشی شیائومی هم مانند پرچم‌دار سامسونگ از تراشه قدرتمند کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 بهره می‌برد؛ البته کُره‌ای‌ها از نسخه‌ی اُورکلاک‌شده‌ی این تراشه استفاده می‌کنند که درصد کمی بهتر عمل می‌کند.

شیائومی ۱۳ پرو علاوه‌بر تراشه در بخش‌های دیگری نیز می‌درخشد. نمایشگر ۶٫۷۳ اینچ OLED با پنل ۱۴۴ هرتزی پویا و دقت ۱٬۴۴۰ در ۳٬۲۰۰ پیکسل، باتری ۴٬۸۲۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیانی از شارژ سریع سیمی ۱۲۰ وات و بی‌سیم ۵۰ وات و سیستم دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی با برندینگ و مهندسی لایکا از دیگر مشخصات پرچم‌دار شیائومی محسوب می‌شوند.

۱۳ پرو که با اندروید ‍۱۳ و پوسته‌ی MIUI 14 عرضه شده به‌روزرسانی اندروید ۱۴ را دریافت کرده و قرار است به سیستم عامل اختصاصی شیائومی HyperOS ارتقا پیدا کند. همچنین بدنه‌ی گوشی از جنس سرامیک یا در نسخه‌ای پلمیر سیلیکون است و فریم کناری آن نیز فلزی-آلومینیومی خواهد بود. گواهی ضدآب و گردوغبار IP68 دیگر ویژگی این گوشی به‌حساب می‌آید.

بهترین گوشی گیمینگ تا ۶۰ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ بازار زد تی ای ردمجیک ۸ اس پرو

نوبیا رد مجیک 8S پرو زد تی ای

بهترین گوشی گیمنیگ ۲۰۲۳، «نوبیا رد مجیک 8S پرو زد تی ای» است چون هم از بهترین حد امکانات یکی گوشی اندرویدی بهره می‌برد و هم نسبت‌به رقبایی مانند ROG ایسوس قیمت نسبتاً معقول‌تری در بازار ایران دارد.

این گوشی گیمینگ ZTE از نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ی تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 بهره می‌برد که پیش از این تنها در سری S23 سامسونگ استفاده شده بود و تا حدود ۲۵ درصد در GPU و CPU عملکرد بهتری نسبت‌به مدل پایه‌ی آن از خود نشان می‌دهد. این گوشی که با فاصله‌ی چند ماه از Red Magic 8 Pro معرفی شد، فقط سیستم خنک‌کننده‌ی بهتر و تراشه‌ی نسبتاً قدرتمند‌تری دارد و همچینین بدنه‌ی ان به نورپزدازی RGB مزین شده تا حس و حال گیمینگ را بیش از پیش به کاربر القا کند.

نمایشگر ۶٫۸ اینچی AMOLED این گوشی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد و نرخ ثبت لمس آن نیز به ۵۲۰ هرتز می‌رسد. وضوح این نمایشگر به ۱٬۱۱۶ در ۲٬۴۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی آن در حدود ۴۰۰ پیکسل‌بر‌اینچ خواهد بود.

باتری ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با حداکثر توان ۸۰ وات از طریق درگاه USB Type-C 3.1 شارژ خواهد شد. نکته‌ی مثبت در مورد این درگاه پشتیبانی آن برای تبدیل شدن به خروجی ویديو DisplayPort است؛ یعنی می‌توان با انتقال تصویر به یک نمایشگر ثانویه از اجرای بازی‌های موبایلی روی نمایشگر بزرگ‌تر لذت بیشتری برد.

طراحی جذاب با کیفیت ساخت بسیار بالا، عرضه با رابط کاربری Redmagic OS 8 برپایه‌ی اندروید ۱۳ و همچنین بهره‌مندی از نوع حافظه‌ی UFS 4.0 سایر ویژگی‌های گوشی گیمینگ نوبیا را شکل می‌دهند.

بهترین گوشی گیمینگ بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان

آیفون ۱۳ پرو مکس | iPhone 13 Pro Max

آیفون 13 پرو مکس اپل

بهترین گوشی سال ۲۰۲۱ اپل می‌تواند بهترین انتخاب گیمرهای موبایل نیز باشد. با ویژگی‌هایی مانند نمایشگر ۶٫۷ اینچ سوپر Retina XDR OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10، رزولوشن ۲۷۷۸ × ۱۲۸۴ پیکسل، حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت، تراشه‌ی ۵ نانومتری A15 بایونیک اپل، پردازنده‌ی گرافیکی ۵ هسته‌ای اپل، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی و باتری ۴۳۵۲ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۰ وات، می‌تواند رضایت اکثر گیمرها را جلب کند. برای آشنایی بیشتر با قدرت سخت‌افزاری و عملکرد آیفون ۱۳ پرو مکس اپل، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی نقد و بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس را مطالعه کنید.

در زومجی نیز بخوانید: گوشی های گیمینگ ارزان

گفتنی است هیچ‌کدام از مشکلات رایج در بین گوشی‌های اندرویدی مثل افت عملکرد پس از استفاده‌ی طولانی‌مدت یا محدودیت در به‌روزرسانی سیستم‌عامل در آیفون 13 پرو مکس وجود ندارد.

از بحث بازی که بگذریم، آیفون 13 پرو مکس یکی از بهترین گوشی‌های ساخته‌شده تا‌به‌امروز برای عکاسی و فیلم‌برداری هم به‌حساب می‌آید؛ البته اگر این گوشی سرعت شارژ سریع‌تری داشت و با شارژر داخل جعبه عرضه می‌شد، قطعاً «بی‌عیب‌و‌نقص» صفت بسیار برازنده‌ای برایش به‌حساب می‌آمد.

واضح است که قدرت سخت‌افزاری نسل جدید آیفون‌ها از نسل‌های پیشین خود بهتر به‌حساب می‌آید، اما به‌دلیل رجیستر نشدن سری آیفون 14 و سری آیفون 15 از آوردن این گوشی‌های ارزشمند و قدرتمند در فهرست بهترین گوشی گیمینگ بازار خودداری شده است؛ البته اگر می‌خواهید بازی روی تراشه‌ی پیشرفته‌ی اپل A17 pro‌ را تجربه کنید،‌ ناچارید وجه تلفن همراه بودن این دستگاه را فراموش کرده و با استفاده از اتصال Wi-Fi از آن برای گیمینگ،‌ عکاسی،‌ فیلم‌برداری و تولید محتوا استفاده کنید.

بهترین گوشی گیمینگ تا ۷۰ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ نوبیا رد مجیک ۹ پرو رنگ سیاه نمایشگر و قاب پشتی

گوشی نوبیا رد مجیک 9 پرو زد تی ای

تنها محصول فهرست بهترین گوشی گیمینگ بازار که به تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen 3 مجهز شده، «نوبیا رد مجیک 9 پرو زد تی ای» است. این تراشه قدرت پردازشی فوق‌العاده‌ای داشته و دستگاه را قادر می‌سازد تا بازی محبوب پابجی موبایل را با تنظیمات گرافیکی اولترا و با نرخ ۹۰ فریم‌برثانیه به‌راحتی اجرا کند.

نوبیا برای مدیریت دمای زیاد این تراشه حین وارد آمدن فشار زیاد پردازشی، بار دیگر سیستم خنک کننده را ارتقا داده و آن‌ را ICE 13 نامیده است.

گوشی، سیستم خنک‌کننده ۱۰ لایه با سطح بزرگ‌تر را در خود جای داده و فن خنک‌کننده آن حالا تا ۲۲٬۰۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد و همچنین صدای مزاحم آن‌را نیز کاهش داده است.

نمایشگر ۶٫۸ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED، باتری حجیم ۶٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۸۰ وات و استفاده از فضای ذخیره‌سازی از نسل جدید UFS 4.0 را از دیگر ویژگی‌های بهترین گوشی گیمینگ بازار می‌توان نام برد.

این گوشی با اندروید ۱۴ عرضه شده و از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل مجهزبه لرزش‌گیر اپتیکال تصویر هم بهره‌مند است. قیمت گوشی گیمینگ نوبیا در بازار از حدود ۶۵ میلیون تومان آغاز و به حدود ۷۸ میلیون تومان می‌رسد.

بهترین گوشی گیمینگ بدون در نظر گرفتن قیمت

بهترین گوشی گیمینگ بازار گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ

گلکسی زد فولد 5 سامسونگ

باید بگوییم اگر مشکل مالی ندارید و دنبال خاص‌ترین و درعین‌حال یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار هستید، انتخاب شما می‌تواند «گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ» باشد. گوشی تاشو کره‌ای‌ها با نمایشگر بسیار بزرگ ۷٫۶ اینچ تاشو داینامیک AMOLED 2X تجربه‌ای شگفت‌انگیز از بازی روی دستگاه با فرم‌فاکتوری شبیه تبلت را برای کاربران فراهم می‌کند.

تراشه‌ی چهار نانومتری Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy (نسخه اورکلاک شده)، دوازده گیگابایت رم ، پشتیبانی از قلم استایلوس سامسونگ، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع UFS 4.0، اسپکیرهای استریوی تنظیم‌شده به‌وسیله‌ی AKG و باتری ۴٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات نیز از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی گوشی تاشدنی سامسونگ هستند که آن‌ را به گزینه‌ای مناسب برای هرگونه کاربری، ازجمله‌ی تریدینگ و گیمینگ تبدیل می‌کنند.

گفتنی است این گوشی از نظر سخت‌افزاری چیزی به محصولات معرفی‌شده تا به اینجا نمی‌افزاید اما تجربه‌ی اجرای بازی‌های موبایل روی نمایشگری بزرگ به احتمالاً زیاد هیجان‌انگیز خواهد بود. اگر مشکل مالی ندارید می‌توانید گران‌ترین گوشی سامسونگ بازار ایران را با قیمتی حدود ۷۷ تا ۸۲ میلیون تومان بخرید. مبلغی که برای تهیه‌ی یک لپ‌تاپ قدرتمند یا جمع‌ کردن یک کیس پیشرفته و قدرتمند کافی خواهد بود.

پیشنهاد می‌شود حتی اگر قصد خرید این گوشی خاص سامسونگ را ندارید،‌ بررسی گلکسی زد فولد ۵ را در زومیت به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

به‌نظر شما بهترین گوشی گیمینگ در ایران کدام است و جای چه مدلی را در این فهرست خالی می‌بینید؟

سوالات متداول زومیت

  • بهترین گوشی گیمینگ 2024 کدام است؟

    بهترین گوشی گیمینگ 2023 نوبیا Red Magic 9 پرو پلاس زد تی ای است که از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 3، بیست‌وچهار گیگابایت رم، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع UFS 4.0 و باتری حجیم ۵٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۱۶۵ واتی استفاده می‌کند.

  • بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی کدام مدل‌ها هستند؟

    بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی سری بلک شارک هستند. امسال مدل بلک شارک 5 پرو معرفی شد که از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 درکنار امکانات جذاب مخصوص گیمرهای موبایل بهره می‌برد.

  • بهترین گوشی گیمینگ ایسوس کدام است؟

    بهترین گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 7 به‌حساب می‌آید. این سری هم در چند مدل معرفی شد که بهترین مدل آن ROG Phone 7 Ultimate نام دارد و به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز است.

  • بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۰ میلیون تومان کدام است؟

    پوکو F3 شیائومی را می‌توان بهترین گوشی گیمینگ تا حدود ۱۰ میلیون تومان دانست. تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ با طول عمر باتری مناسب و نمایشگر بزرگ و سریع، از ویژگی‌های این گوشی شیائومی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات