فیس بوک، آکیولس ریفت را به مبلغ ۲ میلیارد دلار تصاحب کرد

چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
فیس‌بوک کمپانی آکیولس، تولیدکننده هدست‌های واقعیت افزوده را به مبلغ ۲ میلیارد دلار تصاحب کرد.
تبلیغات

مارک‌ زاکربرگ در ادامه‌ی خرید‌های خود و پس از خرید WhatsApp، این بار سراغ کمپانی دیگری رفته است. براساس اخبار منتشر شده، فیس‌بوک کمپانی آکیولس را که در زمینه‌ی فناوری واقعیت افزوده و هدست واقعیت مجازی در حال فعالیت است، به مبلغ ۲ میلیارد دلار که ترکیبی از سهام و پول نقد است، از آن خود کرده است.

براساس پستی که زاکربرگ در حساب‌کاربری فیس‌بوک خود منتشر کرده است، به تفصیل در مورد اهمیت این خرید و همچنین سیاست‌های فیس‌بوک در جهت تبدیل پلتفرم آکیولس به پلتفرمی نو و تجربه‌ای جدید سخن به میان آورده است، وی حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای را از ابتدایی‌ترین موارد در این زمینه عنوان کرده است.

وی مثال‌هایی را نیز از آنچه که در نظر دارد ارائه داده که از جمله‌ی آن می‌توان به انجام بازی‌های رایانه‌ای بصورت فیزیکی در محیطی بزرگ، حضور در کلاس درس بصورت مجازی با استفاده از واقعیت افزوده و همچنین مراجعه به پزشک در هر مکانی عنوان کرد.

واقعیت افزوده رفته‌رفته اهمیت فراوانی پیدا می‌کند، به‌طوری که سونی نیز به طور جدی وارد این حوزه شده است. فعالیت در این حوزه توسط سونی، نشان از پیدا شدن رقیبی کهنه‌کار برای آکیولس دارد، اما پس از تصاحب این کمپانی توسط فیس‌بوک باید به انتظار بنشینیم تا نحوه‌ی استفاده از پتانسیل کاربران فیس‌بوک را برای موفقیت آکیولس مشاهده کنیم.

پالمرلاکی، موسس کمپانی آکیولس، محصول خود را دو سال پیش در قالب یک استارت‌‌آپ و در کیک‌استارتر به عموم معرفی کرد و از آن پس برای پیشرفت کمپانی خود و همچنین محصول آن، نهایت تلاش خود را انجام داده است. تیم توسعه‌ی دهنده‌ی آکیولس با اطمینان خاطر از درک صحیح فیس‌بوک از پتانسیل بالای این محصول، از پیشرفت این محصول مطمئن هستند. زاکربرگ پیش از این در مورد ورود به حوزه‌ی تولید سخت‌افزار نگرش متفاوتی داشت، اما تصاحب آکیولس نشان از تغییر دیدگاه‌ها در تیم مدیریت فیس‌بوک دارد.

زاکربرگ در کنفرانس مطبوعاتی مربوط به اعلام رسمی این خرید، از عدم اختلاط در فعالیت فیس‌بوک و آکیولس همچون سایر خرید‌های این کمپانی پرده برداشت. وی موج بعدی تحولات در دنیای فناوری را مربوط به واقعیت افزوده خواند و اعلام کرد که پس از پی‌سی‌ها و ابزارهای قابل حمل چون تلفن‌ هوشمند، دنیای فناوری شاهد ظهور ابزار‌های جدیدی با محوریت واقعیت افزوده خواهد بود. وی امکان برقراری ارتباطات مجازی، خرید کالاهای مجازی و شماری دیگر از کاربردها را در صدر مواردی عنوان کرد که در آینده باید شاهد آن باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات