گوگل با پشت سر گذاشتن اپل، به ارزشمندترین برند دنیا تبدیل شد
آخرین نتایج پژوهشهای آژانس تحقیقاتی میلوارد براون که در قالب لیستی با عنوان «100 برند برتر سال 2014» (100 Top BrandZ) منتشر شده، نشان میدهد که گوگل بهواسطهی توسعه بسیاری از پروژههای Google X مثل پروژه لون در زمینه خلاقیت و طرحهای مبتکرانه از اپل پیشی گرفته است.
بنویت ترانزر، رئیس دپارتمان مدیریت Millward Brown شاخه اروپا در این باره گفت:
گوگل در سال جاری با پروژه عینک هوشمند، سرمایهگذاری در هوش مصنوعی و بسیاری همکاریهای دیگر با استارتآپهای نوپا، در زمینه ابتکار و خلاقیت به یک کمپانی بیهمتا تبدیل گشته است... همه این فعالیتها باعث شده تا مشتریان و کاربران، ضرورت وجود کمپانی گوگل را بیشتر درک نمایند.
بنا به تخمین این شرکت، ارزش برند گوگل، طی سال گذشته رشدی 40 درصدی داشته و به 158.84 میلیارد دلار یا 115 میلیارد یورو رسیده است.
از سوی دیگر اپل با کاهش 20 درصدی ارزش برند خود مواجه بوده و ارزش این کمپانی به 147.88 میلیارد دلار رسیده است. در لیست سال 2013 این شرکت، برند اپل با وجود سقوط یک درصدی ارزش برند خود، همچنان به اندازه 71.4 میلیارد دلار با کمپانی دوم لیست، گوگل فاصله داشت.
در لیست میلوارد براون، پس از گوگل و اپل، کمپانی IBM با 147.88 میلیارد دلار، مایکروسافت با 90.19 میلیارد دلار، مکدونالد با 85.71 میلیارد دلار و پس از آنها کوکاکولا، ویزا، AT&T، مارلبورو و آمازون قرار گرفتهاند.
متدلوژی BrandZ به شکلی است که ارزش اقتصادی کمپانیها و میزان گرایش به برند را ترکیب کرده و فاکتورهایی چون یکتایی، میزان اشتیاق و اقبال به آن و... را مد نظر قرار میدهد.
نظرات