افزایش ۱۰ درصدی بازدید از فیسبوک در کنار کاهش بازدید از سایر شبکههای اجتماعی
همانطور که گفتیم، موسسهی تحقیقاتی Shareholic آمار مربوط به هشت شبکهی اجتماعی بزرگ را با استفاده از شبکهی خود با 300,000 عضو و بکارگیری دادههای 400 میلیون کاربر گردآوری کرده است که میتوانید اطلاعات مربوط به آن را در جدول زیر مشاهده کنید:
در ستون مربوط به هر ماه میتوان سهم هر یک از شبکههای اجتماعی را از کل بازدیدهای انجام شده مشاهده کرد، در حالی که ستونهای انتهایی نشاندهندهی وضعیت بازدید هر یک از این شبکههای اجتماعی در سهماههی اخیر است. Shareholic دادههای مورد نظر را از شبکهای گسترده از وبسایتها و وبلاگهای مختلف جمعآوری کرده است.
در طول سهماههی سال جاری میلادی، میزان ترافیک فیسبوک از 21.25 درصد به 23.39 درصد افزایش یافته، Pintereset از 7.2 به 5.72، توئیتر از 1.14 به 1.03 کاهش یافته است. در دو فصل اخیر، Pintereset و توئیتر با افزایش در بازدید روبر بودهاند در حالی که توئیتر ثابت مانده است. اما در آخرین فصل، فیسبوک در حالی رشد داشته که رقبا با کاهش در بازدید روبرو بودهاند.
پنج شبکهی اجتماعی باقیمانده هر یک سهمی کمتر از ۱ درصد داشتهاند. نمودار خطی فاصلهی فیسبوک با سایر شبکههای اجتماعی را به روشنی مشخص میکند. برای مقایسه بهتر، کافی است تا به این نکته اشاره کنیم که مجموع بازدیدهای انجام شده از فیسبوک سهبرابر مجموع بازدیدهای بهعمل آمده از سایر شبکههای اجتماعی است. گزارش منتشر شده در ماه مارس میلادی، نشان از دوبرابری میزان بازدیدهای انجام شده داشت.
در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شبکههای اجتماعی فیسبوک، Pinterest و StumbleUpon شاهد افزایش در میزان بازدید بودند، در حالی که Twitter، Reddit، Youtube، Google Plus و LinkedIn کاهش بازدید را تجربه کردهاند.
در مقایسه با مدت مشابه سال گذشتهی میلادی، این هشت شبکهی اجتماعی شاهد افزایش ترافیک بودهاند، بطوریکه مجموع ترافیک هشت شبکهی اجتماعی ذکر شده از 15.55 درصد به 31.07 درصد افزایش یافته است.