6 موردی که در مراسم اپل واچ انتظار شنیدنش را داریم

یک‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۲
مطالعه 7 دقیقه
مراسمی که اپل روز دوشنبه درصدد برگزاری آن است تمرکز بالایی بر روی ساعت هوشمند این شرکت دارد.
تبلیغات

ممکن است به غیر از ساعت در این مراسم شاهد بروزرسانی‌های سخت‌افزاری برای مک و نرم‌افزاری برای iOS باشیم و حتی موارد بیشتر. در ادامه درباره‌ی انتظارات خود از این مراسم صحبت خواهیم کرد. با زومیت همراه باشید.

قیمت و زمان عرضه اپل واچ 

سوال اصلی در این بخش این است: ما می‌دانیم که شروع قیمت اپل واچ از ۳۴۹ دلار است، اما این مقدار قیمت در نسخه‌های مختلف این ساعت هوشمند تا چقدر گران‌تر خواهد شد؟

با قیمت ۳۴۹ دلار شما می‌توانید نسخه اسپورت اپل واچ را تهیه کنید. این نسخه از ساعت اپل بدنه‌ای از جنس آلومینیوم و بندی از جنس لاستیک دارد. مطمئنا این ساعت ارزان‌ترین نسخه از اپل واچ است و در حجم زیادی نیز به فروش خواهد رفت. ممکن است اپل به دوست‌داران این نسخه اجازه انتخاب رنگ‌ها و طراح‌های مختلف نیز بدهد، اما هنوز اطلاعاتی از شیوه فروش این ساعت توسط اپل وجود ندارد. تمام نسخه‌های ساعت‌ اپل در دو اندازه متفاوت موجود خواهند بود، اما باز هم مشخص نیست تفاوت قیمت بین این دو اندازه مختلف ساعت اپل چه مقدار باشد.

هنوز سوال‌های زیادی درباره ساعت اپل وجود دارد و هنوز موارد زیادی برای بحث وجود دارد. سوال مهم دیگر این است که مدل استاندارد از جنس فلز اپل واچ چه قیمتی خواهد داشت؟ اواخر ماه گذشته میلادی، جان گرابر، یکی از افرا متخصص در مسائل مربوط به کمپانی اپل پیش‌بینی‌هایی درباره قیمت نسخه‌های متعدد ساعت اپل مطرح کرد؛ وی گفت قیمت متوسط مدل استاندارد اپل واچ نزدیک به ۱۰۰۰ دلار است و همچنین ممکن است قیمت مدل‌های ساده‌تر نسخه فلزی این ساعت از حدود ۷۰۰ دلار شروع شوند و تا ۱۰۰۰ دلار در نهایت برسند. این تغییر قیمتی بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار وابستگی زیادی به نوع بند ساعت دارد. البته برخی نیز قیمت بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار را برای مدل استاندارد پیش‌بینی می‌کنند که واقعی‌تر به نظر می‌رسد.

قیمت ساعت از جنس طلای اپل چه مقدار است؟

در طول کنفرانسی که اپل در آن ساعت خود را معرفی کرد، نسخه‌ی از جنس طلای این ساعت توجه‌های زیادی به خود جلب کرد. اپل نسخه‌ای از اپل واچ ساخته که طلای ۱۸ عیار در آن به کار رفته است، اما این ساعت تجملاتی چه قیمتی خواهد داشت؟ گرابر در اینباره پیش‌بینی می‌کند قیمت این نسخه از ساعت اپل باز هم وابسته به نوع بند آن احتمالا بین ۱۰/۰۰۰ تا ۲۰/۰۰۰ دلار خواهد بود. مارکو آرمنت، یکی از توسعه دهندگان در وب‌سایت خود اما نظر دیگری دارد. وی معتقد است قیمت ۱۰ تا ۲۰ هزار دلاری برای این ساعت بسیار بالاست و اپل قیمتی در حدود ۵۰۰۰ دلار برای اپل واچ از جنس طلا در نظر گرفته است. در هر صورت، اپل واچ از جنس طلای ۱۸ عیار تبدیل به گران‌ترین محصولی خواهد شد که اپل تاکنون تولید کرده است و با هر قیمتی که اپل بر روی آن بگذارد، این نسخه طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد.

پیش از این خود اپل اعلام کرده بود که در ماه آپریل باید منتظر عرضه رسمی اپل واچ باشیم اما روز دوشنبه تاریخ دقیقی برای پیش‌سفارش و خرید نهایی این محصول اعلام خواهد شد.

بند‌ها و لوازم جانبی

شخصی سازی، یکی از بخش‌های مهم اپل واچ است. بند‌های اپل‌ واچ تنوع زیادی دارند و فعلا اپل تنها چند بند از ساعت خود را در طول مراسم، به عموم رونمایی نشان داده است. اما نکته مهمی که در این میان وجود دارد، این موضوع است که کاربر می‌تواند کدام بند را برای ساعت خود تهیه کند و چه مقدار باید برای آن‌ها هزینه بپردازد.

اینطور که پیدا است تمام بند‌های اسپورت این ساعت از ماه آپریل آماده فروش خواهند بود. اما این موضوع برای بند‌های چرمی و فلزی ممکن است متفاوت باشد، مخصوصا با توجه به اینکه برخی ساعت‌ها اجزاء یا رنگ‌هایی مخصوص به خود را برای وصل شدن به نسخه‌های مختلف اپل‌واچ دارند. همین موضوع ممکن است قیمت بند‌های فلزی و چرمی را بالاتر ببرد یا حتی فروش آن‌ها را برای برخی نسخه‌های دیگر اپل واچ غیر عملی کند. 

هنوز درباره بند‌های تولیدی از دیگر شرکت‌ها برای ساعتِ اپل ساخته می‌شوند خبری در دست نیست. همچنین اپل از آن کمپانی‌هایی نیست که بر روی سن به چنین جزییاتی بپردازد. با این حال ممکن است این شرکت با رویکرد‌های جدید تیم کوک، حتی دیگر شرکت‌ها را برای ساخت بند برای اپل واچ تشویق هم بکند. یکی از موضوعات دیگر ساخت بند‌های هوشمند برای ساعت اپل است که چند وقتی است برخی کمپانی‌ها در این زمینه اشتیاق از خود نشان می‌دهند. این موضوع به دلیل اینکه با نسل اول ساعت اپل رو به رو هستیم ممکن است اتفاق نیافتد.

اپل ممکن است در مراسم خود درباره برنامه‌هایی در جهت توسعه و ساخت لوازم جانبی بیشتر برای اپل واچ نیز صحبت کند. محصولات بزرگ اپل همچون آیفون یک اکوسیستم بزرگ از لوازم جانبی در اختیار دارند و یکی از دلیل‌های عمده آن نیز تشویق اپل است. در هر صورت، به زودی با وجود یا نبود تشویق از سوی اپل، لوازم جانبی زیادی برای اپل واچ در بازار پیدا خواهد شد.

اپلیکیشن‌های ساعت اپل

سال گذشته میلادی در مراسم رونمایی از این ساعت، اپل چند اپلیکیشن توسعه داده شده برای اپل واچ را به نمایش گذاشت اما این‌بار اپل حرف‌های زیادی در این زمینه برای گفتن دارد. دلیل عمده آن نیز اپلیکیشن‌های جانبی هستند: توسعه دهندگان ابزار و کد‌های لازم برای توسعه اپلیکیشن اپل واچ را چند ماهی است که در دست دارند و اپل به زودی بهترین این برنامه‌ها را در کنفرانس روز دوشنبه خود نشان خواهد داد. ممکن است اپل چند اپلیکیشن مهم نیز برای ساعت هوشمند خود توسعه داده باشد و در این کنفرانس به حضار معرفی کند.

گذشته از به نمایش گذاری اپلیکیشن‌های جدید اپل واچ، احتمالا کوپرتینویی‌ها از برنامه خود برای اختصاص اپلیکیشن‌های مخصوص ساعت در اپ‌استور نیز صحبت خواهند کرد. از آن طرف، ممکن است هیچ تغییری در ساختار بخش اپلیکیشن‌های اپ استور به وجود نیاید و برنامه‌های این ساعت شبیه به اپلیکیشن‌های آیفون اجرا شوند و در نتیجه برنامه‌های اپل واچ هم‌اکنون در آیتونز موجود باشند. در نهایت، اپل برنامه دارد اپلیکیشن‌هایی که هم‌اکنون برای دیگر سیستم‌عامل‌ها در دسترس هستند را به ساعت خود بیاورد. پس این کمپانی ممکن است روز دوشنبه یک استور جداگانه با نام Watch App Store برای ساعت خود افتتاح کند. اگر چنین اتفاقی نیز رخ ندهد احتمالا اپل با کمی تاخیر (تا پایان سال جاری میلادی) دست به چنین اقدامی برای ساعت خود خواهد زد.

مک‌بوک جدید

چند وقتی است که اپل معرفی یک مک بوک جدید را برنامه ریزی کرده است و به احتمال زیاد دوشنبه همین هفته، روز معرفی این دستگاه خواهد بود. شایعات مختلف احتمال نسل جدیدی برای خط تولید مک‌بوک ایر را مطرح می‌کنند. ممکن است مک‌بوک ایر جدید سبک‌تر، کوچک‌تر و با نمایشگر رتینا همراه باشد.

در ماه ژانویه وب‌سایت 9to5Mac جزییاتی درباره این مدل مک‌بوک ۱۲ اینچی ارائه کرد و مدعی شد که بدنه این دستگاه در مقایسه با مدل مک‌بوک ایر ۱۱ اینچی نیز کوچک‌تر است! جالب است بدانید که پیش از این گفته می‌شد اپل در پی ساخت نسخه‌ای از لپ‌تاپ‌های خود است که تنها دو درگاه ورودی داشته باشد: یکی برای جک هدفون و دیگر نوع جدید USB Type-C، حتی درگاه‌ پاور برای شارژ لپ‌تاپ نیز تعبیه نشده باشد. این حرکت از جانب اپل بسیار جسورانه است اما احتمالا نتیجه آن ساخت یک لپ‌تاپ با ابعاد بسیار کوچک خواهد شد.

 مک‌بوک جدید به احتمال زیاد تبدیل به اولین مدلی خواهد شد که فن ندارد. این خبر برای کسانی که در حین تماشای فیلم و کار‌های سنگین، صدای فن باعث آزار و اذیتشان می‌شود، بسیار خوشحال کننده است. همچنین احتمال وجود نداشتن ترک‌پد قابل کلیک نیز وجود دارد. به این معنی که به جای دکمه‌های مخصوص کلیک، شما با تپ کردن بر روی ترک‌پد در سیستم عامل کارهای خود را انجام می‌دهید. صفحه کلید این مک‌بوک به احتمال زیاد و به گفته 9to5Mac باریک‌تر خواهد بود.

بر طبق گفته‌های وال استریت ژورنال، باید منتظر عرضه مدل‌های جدید لپ‌تاپ اپل در میانه دو ماه آپریل و ژوئن باشیم. اپل روز دوشنبه خبر‌های بیشتری درباره مک‌بوک‌ها به ما خواهد داد.

نسخه‌ بروز شده مک بوک ایر

انتظار نداشته باشید اپل با معرفی مک‌بوک‌های جدید دست از سر نسخه‌های قدیمی ایر بردارد. اپل به فروش محصولات قدیمی خود با قیمت‌های متفاوت بسیار علاقه دارد و تنها لازم است نسخه‌های جدید ایر را به سخت‌افزار مناسب روز مجهز کند.

آخرین بار در آپریل ۲۰۱۴ مک‌بوک سری ایر اپل بروز شده و پردازنده هسول اینتل به آن‌ها اضافه شده است. اما این پردازنده اکنون یک نسل قدیمی شده و اپل قصد دارد مک‌بوک‌های جدید خود را با پردازنده برادول بروز کند. همچنین انتظار نداشته باشید اتفاق هیجان انگیزی در مشخصات مک‌بوک ایر‌های قدیمی رخ دهد و تنها می‌توان به سرعت و قدرت بیشتر آن‌ها به علاوه عمر باتری بالاتر در نسخه‌های بروز شده دل بست. 

iOS 8.2

هم‌اکنون اپل واچ بدون برقرای ارتباط با آیفون قادر به فعالیت نیست، اما در ابتدا، باید نحوه برقراری ارتباط در آیفون‌ها تعبیه شود. تمام این موارد توسط iOS 8.2 میسر خواهد شد. در این بروزرسانی پشتیبانی بیشتر از اپل واچ تعبیه شده است. اما مهم‌تر از همه، iOS 8.2 حاوی اپلیکیشن همراهی خواهد بود که به کاربر اجازه می‌دهد بسیاری از تنظیمات ساعت را از طریق آیفون انجام دهد.

در غیر این‌صورت، بروزرسانی iOS 8.2 یک نسخه جزئی خواهد بود که تنها شامل ترفند‌هایی برای اپلیکیشن سلامتی و از بین بردن باگ‌ها می‌شود. iOS 8.3 نیز در صف انتشار قرار دارد و اپل در حال کار بر روی این نسخه است.

انتظار نداشته باشید: یک آیپد بزرگ‌تر، Apple TV جدید یا سرویس استریم موسیقی

محصولات مهمی را در مراسم روز دوشنبه اپل نخواهیم دید. مهم‌تر از همه اما آیپد بزرگتر ۱۲.۹ اینچی است که طبق گفته بلومبرگ تولید انبوه آن با تاخیر مواجه شده و از ماه سپتامبر، اپل این آیپد بزرگ را به چرخه تولید می‌رساند. به احتمال زیاد این آیپد بزرگ نیز در کنار آیپد‌های دیگر این کمپانی معرفی خواهد شد.

اپل مدت زمان زیادی است که در حال کار بر روی Apple TV جدید خود است و هنوز آمادگی عرضه این محصول را پیدا نکرده، گزارش‌های متعددی از تمرکز اپل بر روی پروژه‌های بزرگتر خبر می‌دهند، اما ممکن است تا پایان همین امسال نیز Apple TV جدیدی از جانب اپل عرضه شود.

در نهایت، اپل گفته بود که در حال انتقال Beats Music درون سرویس استریم موسیقی آیتونز است. این سرویس به زودی در دسترس قرار می‌گیرد، اما آخرین گزارش از 9to5Mac مدعی است که در مراسم مخصوص توسعه دهندگان اپل این سرویس معرفی خواهد شد. همانطور که می‌دانید، فعلا خبری از APPle Car نیز نخواهد بود و احتمالا برای این محصول شاید تا یک دهه دیگر باید صبر کنیم!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات