گزارش زومیت از نشست خبری مایکت

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
مطالعه 4 دقیقه
نشست خبری حصین و مایکت روز گذشته با حضور رسانه‌های حوزه فناوری برگزار شد. در این جلسه به اعمال تغییرات در مارکت اندرویدی مایکت در آینده نزدیک و برنامه‌های آن برای پشتیبانی از توسعه‌دهندگان پرداخته شد.
تبلیغات

حسین فقیه، مدیر اجرایی مایکت در نشست خبری دیروز اعلام کرد که مایکت را می‌توان یکی از اولین استارت‌آپ‌های ایرانی برشمرد که چون در زمان تاسیس، فضای کسب و کار استارت‌آپی به شکلی که امروز شاهد آن هستیم شکل نگرفته بود، نتوانست سرمایه‌گذاران زیادی به خود جذب کند. وی درباره شرکت حصین گفت:

حصین ۱۰ سال پیش شرکتی کوچک و نوپا بود، اما هم اکنون بیش از ۳۵۰ نفر پرسنل دارد که در مدل‌های تجاری مختلف مشغول فعالیت هستند.
myket-conf-3

وی همچنین توضیحاتی درباره‌ی مایکت ارائه داد و گفت:

طرح خیریه‌ای برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته‌ایم که در آن با همکاری بهزیستی قرار است بخشی از درآمد مایکت و برخی توسعه‌دهندگان از فروش اپلیکیشن‌ها صرف امور خیریه شود. در این برنامه بسیاری از توسعه‌دهندگان بزرگ نیز با ما همراه شده‌اند و از این طرح استقبال کرده‌اند. همچنین برنامه داریم در ماه رمضان در حاشیه مسابقات قرآنی کشوری، از اپلیکیشن‌های مذهبی حمایت کنیم.

مدیر اجرایی مایکت از جشنواره موبایلی صحبت کرد که احتمالا از اول تا سوم مهرماه همزمان با شریف کاپ برگزار می‌شود تا در آن به بهترین اپلیکیشن‌های ایرانی خدمات ویژه ارائه شود. او در ادامه گفت:

ما این سوال را مطرح کردیم که چرا تعداد اپلیکیشن‌های باکیفیت ایرانی کم است، پس از تحقیق و بررسی متوجه شدیم که اصلی‌ترین دلیل این موضوع مساله درآمدزایی توسعه‌دهندگان است. در واقع یکی از راه‌های بهبود کیفیت اپلیکیشن‌های ایرانی، کمک به توسعه‌دهندگان برای درآمدزایی بهتر است. در همین راستا مایکت با مجموعه «مگنت» که در حوزه تبلیغات موبایل فعال است وارد همکاری شده و به زودی برنامه‌های تبلیغاتی مگنت برای توسعه‌دهندگان رونمایی خواهد شد که یکی از این برنامه‌ها تبلیغات ویدیویی است که اثربخشی بیشتری دارد.

فقیه همکاری با مگنت را به معنای انحصاری شدن تبلیغات توسعه‌دهندگان برای این شرکت تبلیغاتی ندانست و گفت مایکت تنها آن را به توسعه‌دهندگان پیشنهاد می‌دهد.

در ادامه، حسین فقیه در پاسخ به این سوال که در صورت رفع تحریم‌ها و ورود گوگل پلی به بازار کشور، مایکت چه برنامه‌هایی دارد، گفت:

در صورت رفع تحریم‌ها، اپ استورهای خارجی را تهدید جدی نمی‌بینیم. آنچه آنها ارائه می‌دهند، حداقل فعلا با تقاضای داخلی فاصله زیادی دارد و ما اگر بتوانیم ارزش‌آفرینی کرده و چیزی متفاوت برای ارائه داشته باشیم قطعا می‌توانیم جایگاه خودمان را داشته باشیم. مثلا الان در چین، گوگل پلی چهارمین مارکت اندرویدی است و سه مارکت اول بومی هستند.
myket-conf-1

وحید رحیمیان، مدیر فنی حصین و مایکت نیز ضمن تایید سخنان حسین فقیه گفت:

اگر خوب کار کنیم توسعه‌دهندگان ما را انتخاب می‌کنند. ضمن این که در برخی حوزه‌ها برای کاربر ایرانی ما عملکرد بهتری نسبت به گوگل پلی داریم.

فقیه همچنین اعلام کرد که مایکت می‌خواهد به زودی یک کنفرانس توسعه‌دهندگان برگزار کند تا در آن تکنولوژی‌های جدید موبایل و نحوه‌ی به کارگیری آنها در توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها را به توسعه‌دهندگان معرفی کند.

او در ادامه به ارائه آماری از تعداد کاربران و توسعه دهندگان مایکت پرداخت و اعلام کرد:

بیش از ۶ میلیون بار مایکت نصب نصب شده و بیش از ۱.۵ میلیون کاربر فعال در این مارکت عضو هستند. حدود ۸ هزار توسعه دهنده‌ی ایرانی در مارکت فعال هستند و حدودا ۱۵٫۰۰۰ اپلیکیشن ایرانی و ۴۴٫۰۰۰ اپ خارجی در این مارکت اندرویدی در دسترس است.

حسین فقیه در پاسخ به سوال زومیت در مورد برنامه‌ی این شرکت برای اعمال تغییرات در رابط و تجربه کاربری مایکت هم گفت:

پس از ماه رمضان تغییراتی اساسی در اپلیکیشن مایکت اعمال خواهیم کرد. این تغییرات هم در حوزه‌ی رابط کاربری و هم در حوزه‌ی تجربه کاربری خواهد بود و آن قدر این تحولات اساسی هستند که باعث شده مجبور شویم ساختارهای تیم خود را هم تغییر دهیم.

وی ادامه داد:

دانش UX ما بومی است و با مشورت بسیاری از بزرگان این حوزه در کشور به آن دست یافته‌ایم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات