آیا مایکروسافت شیشه عمر ویندوزفون را می‌شکند؟

پنج‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
سال 2013 کمپانی مایکروسافت با هدف توسعه‌ی گوشی‌های ویندوزفونی لومیا، خط تولید گوشی‌های هوشمند نوکیا را خریداری کرد. اما چند وقتی است اخبار ضد و نقیض مبنی بر پشیمانی ردموندی‌ها نسبت به این موضوع شنیده می‌شود که برای ادامه کار نا امید شده‌اند.
تبلیغات

شایعات زیادی وجود دارد که طی هفته‌ی جاری مایکروسافت سرمایه‌گذاری خود در بخش عمده‌ای از نوکیا را کاهش خواهد داد و این موضوع در ادامه‌ی هشدار ردموندی‌ها به سرمایه‌گذاران درباره‌ی وضعیت خطرناک بخش گوشی‌های هوشمند خود باز می‌گردد. ماه آوریل سال جاری میلادی اعلام شد سهم ویندوزفون از بازار کمتر از مقدار سرمایه‌گذاری در آن بوده است.

23 آوریل، مایکروسافت بیانیه‌ی زیر را در اختیار SEC (کمیسیون امنیت و تبادل اطلاعات آمریکا) قرار داده است:

عدم تحقق نقدینگی مورد نظر یا  کاهش نرخ رشد تولید در آینده در گزارش Phone Hardware می‌تواند نشان دهنده اختلال در تعدیل عرضه و تقاضا باشد. این موضوع به معنای این است که باید شیوه هزینه کردن را تغییر دهیم.

تصاحب نوکیا یکی از آخرین اقدامات مهم مدیر عامل سابق مایکروسافت یعنی استیو بالمر بود که به منظور ورود جدی این کمپانی نرم‌افزاری به بازار گوشی‌های موبایل صورت گرفت که به نظر می‌رود ساتیا نادلا کاملا با آن مخالف است.

گزارش‌های حاکی از آن است که میکروسافت می‌تواند معامله با نوکیا را فراموش کند که تا همین امروز 7.9 میلیارد دلار برای ردموندی‌ها آب خورده است. وقتی مایکروسافت سال 2013 با مبلغ اولیه 5.5 میلیارد دلار خرید نوکیا را قطعی کرد (ما به التفاوت قیمت خرید و دارایی‌های ثابت) که به نظر می‌رسد در حال حاضر به مقداری کمتر از ارزش واقعی خود رسیده است.

کاهش بهای اسمی سهام تا این حد می‌تواند شکستی بزرگ برای مایکروسافت باشد. انحلال کل بخش موبایل یا فروش باقی‌مانده‌ی سهام موضوعی است که هنوز ردموندی‌ها درباره‌ی آن به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

نظر شما درباره‌ی تصمیم مایکروسافت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات