اپل ۹۲ درصد از سود عملیاتی بازار گوشی‌های هوشمند را تصاحب کرده است

دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
هرچند اپل سهم عمده‌ی بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار ندارد، اما از نظر سود عملیاتی کسب شده، نام اپل در صدر قرار دارد. بنابر آخرین گزارش‌های منتشر شده، اپل طی سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۵ در میان ۸ کمپانی تولیدکننده‌ی اول، ۹۲ درصد از سود عملیاتی را به خود اختصاص می‌دهد.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده توسط کاناکورد جنیوتی (Canaccord Genuity)، در جریان سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی، اپل موفق شده تا ۹۲ درصد از سود عملیاتی کسب شده توسط ۸ تولیدکننده‌ی برتر گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اپل رشد محسوسی داشته است، چراکه این کمپانی سال گذشته ۶۵ درصد از سود کل را به خود اختصاص داده بود.

پس از اپل کمپانی کره‌ای سامسونگ قرار دارد که موفق شده تا ۱۵ درصد از سود عملیاتی را به خود اختصاص دهد. شاید از خود بپرسید که با این وجود اپل و سامسونگ بیش از ۱۰۰ درصد سود عملیاتی بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار خود دارند. با توجه به اینکه در میان هشت تولیدکننده‌ی برتر گوشی‌های هوشمند کمپانی‌هایی وجود دارند که حتی گزارش منفی منتشر کرده‌ و در واقع متحمل ضرر شده‌اند، این موضوع توجیه‌پذیر است.

اگرچه اپل کمتر از ۲۰ درصد فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد، اما قیمت بالای آیفون منجر به کسب رتبه‌ی اول سوددهی در میان تولیدکنندگان برتر گوشی‌های هوشمند برای این کمپانی شده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط نیل ماوستون، یکی از مدیرات استراتژی آنالیتیکس، در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند فعال هستند. شماری از این کمپانی‌ها نظیر شیائومی فعالیت می‌کنند که تقریبا سود بسیار اندکی را از فروش محصولات از آن خود می‌کنند.

میانگین قیمت فروش هر دستگاه آیفون در سال گذشته‌ی میلادی ۶۲۴ دلار بود که در مقایسه با میانگین قیمت ۱۸۵ دلاری گوشی‌های اندرویدی، به وضوح می‌توان تفاوت فاحش موجود را مشاهده کرد. میانگین قمت فروش هر دستگاه آیفون در سه ماهه‌ی اول سال جاری با افزایشی ۶۰ دلاری به ۶۵۹ دلار افزایش یافته که با در نظر گرفتن افزایش ۴۳ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند می‌توان توجیه دیگری را برای ثبت چنین آماری توسط اپل ارائه کرد.

منبعphonearena

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات