سهم سامسونگ از بازار در سه ماه دوم سال ۲۰۱۵ بیشتر از اپل شد

سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اعلام موسسه تحقیقاتی TrendForce، سامسونگ با وجود سهم ۲۶/۸ درصدی از عرضه گوشی‌های هوشمند در سه ماه دوم سال ۲۰۱۵ و برتری در مقابل اپل که ۱۶/۴ در صد ازسهم بازار را در همین  بازه زمانی در اختیار داشت، همچنان قصد دارد تا در ادامه سال نیز  برتری خود را نسبت به رقیبش حفظ کند.
تبلیغات

اما طبق اعلام این موسسه رشد فروش گوشی‌های هوشمند نه تنها کاهش یافته بلکه نزدیک به توقف است. این موسسه پیش بینی کرده که در سال میلادی جاری رشد فروش گوشی‌های هوشمند ۸/۲ درصد خواهد بود و این در حالی است که در سال ۲۰۱۴ این رقم ۲۶/۵ درصد بود. به نظر می‌رسد فروشندگان گوشی‌های هوشمند با چالش‌های بیشتری طی ماه‌‌های آتی روبرو باشند.

اما این موضوع تنها نگرانی سامسونگ نیست بلکه شرکت‌های چینی هم در زمینه گوشی‌های پایین رده و میان رده تهدید دیگری برای سامسونگ هستند. پیش بینی شده که هواوی ولین شرکت چینی باشد که امسال فروش ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند را تجربه خواهد کرد. علاوه بر هواوی که در تلاش است تا از مرز ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند رد شود، شیائومی نیز خیلی خوب عمل کرده و در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۵ موفق به فروش ۳۴ میلیون گوشی هوشمند شده  و تبدیل به چهارمین تولید کننده گوشی هوشمند در دنیا شده است. 

در بین برندهای چینی، لنوو با کاهش ۲۰ درصدی فروش محصولات خود نسبت به پیش‌بینی‌ها مواجه شده است و در رتبه ششم بزرگترین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است.

اما در مورد اپل، این موسسه معتقد است که آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس دارای ویژگی‌های جدید کافی خواهند بود که طراحی تقریبا یکسان آن‌ها با نسل قبل را جبران کنند. موسسه TrendForce پردازنده A9، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و البته فناوری فورس تاچ را از جمله مزایای مهم آیفون ۶ اس می‌داند. ضمن این که برای اولین بار اپل محصول خود را با ۲ گیگابایت رم LPDDR4 به بازار عرضه می‌کند. از این رو انتظار می‌رود فروش آیفون‌های اپل امسال ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات