سامسونگ برای توسعه تایزن به جنوب شرق آسیا چشم دوخته است

دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارشات رسیده از کره جنوبی، سامسونگ درصدد است تا برای گسترش هر چه بیشتر سیستم عامل خود یعنی تایزن بیشتر روی جنوب شرق آسیا تمرکز کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طبق گزارش‌ها سامسونگ در نظر دارد تا کشورهایی نظیر هند را که کمتر تحت سیطره اندروید گوگل و iOS اپل درآمده‌اند، مورد هرف قرار دهد.  سامسونگ کشورهایی را که نرخ نفوذ گوشی‌های هوشمند در آن‌ها پایین است با مزیت رقابتی قیمت پایین مورد هدف قرار می‌دهد. استراتژی که به نظر می‌رسد تا اینجا با موفقیت همراه بوده است.

انتظار می‌رود سامسونگ نسل جدید گوشی‌های تایزنی خود یعنی سامونگ زد ۳ را در جریان کنفرانس توسعه دهندگان تایزن در هند معرفی کند. این گوشی هوشمند تایزنی ابتدا در کشورهایی مثل هند، نپال و بنگلادش عرضه می شود تا اندروید و iOS را در این کشورها محدود کند. سامسونگ در این زمینه بخصوص در مورد گوشی های هوشمند ارزان قیمت برنامه خاصی دارد. 

در واقع سامسونگ زد ۱ پیش از این با فروش خوبی در بازار این کشورها مواجه شده بود و حتی در سه ماه اول سال ۲۰۱۵ به عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند کشور بنگلادش انتخاب شد. 

هند دومین کشور پر جمعیت جهان پس از چین است و جمعیتی بالای یک میلیارد نفری دارد، بنگلادش جمعیتی حدود ۱۷۰ میلیون نفری دارد که اگر جمعیت ۳۱ میلیونی نپال را هم به این دو کشور اضافه کنیم با ۲۰ درصد جمعیت کل دنیا مواجه می‌شویم که بیشتر ما را متوجه عمق نیت سامسونگ می‌کند.

به نظر می‌رسد که سامسونگ از همین استراتژی در کشورهای دیگر این منطقه از جمله ویتنام، اندونزی و فیلیپین استفاده کند. تحلیل گران معتقدند سامسونگ قصد دارد تا پیش از ورود تایزن به بازارهای اروپا و آمریکای شمالی از بازار کشورهای ذکر شده بعنوان سکوی پرتابی برای توسعه اکوسیستم تایزن خود استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات