پنج نکته در مورد کنفرانس موتو ایکس موتورولا

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
موتوررولا در سال ۲۰۱۳ پس از رفتن به زیر پرچم گوگل اولین نسل از موتو ایکس را به عنوان پرچمدارش معرفی کرد. دیروز طی مراسمی این کمپانی که هم‌اکنون در مالکیت لنوو قرار دارد، سومین نسل از موتو ایکس را در کنار دو گوشی هوشمند دیگر معرفی کرد. با زومیت باشید تا به بررسی پنج نکته‌ی مهم در کنفرانس موتورولا بپردازیم.
تبلیغات

پس از آنکه موتورولا تحت تملک گوگل قرار گرفت اولین نسل از موتو ایکس را در سال ۲۰۱۳ میلادی روانه‌ی بازار کرد. این گوشی‌هوشمند هرچند از بهترین مشخصات فنی زمان خود بهره نمی‌برد، اما ویژگی منحصربه فردی داشت که بسیاری را به سوی خود جلب کرد. کاربران و خریداران موتو ایکس می‌توانستند از طریق فروشگاه موتو میکر (Moto Maker) گوشی هوشمند خود را شخصی سازی کنند. قابلیت انتخاب از بین رنگ‌های مختلف برای کاور پشتی و حتی امکان سفارش قاب پشتی از جنس بامبو از جمله‌ی مواردی بود که موتو میکر در اختیار کاربران قرار داده بود. موتورولا سپس موتو جی را به عنوان یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند قابل خرید در بازار معرفی کرد.

مقاله‌های مرتبط:

    موتورولا دیروز طی مراسمی سومین نسل از گوشی‌های هوشمند سری موتو را معرفی کرد. این کمپانی که هم اینک زیر پرچم لنووی چینی فعالیت می‌کند، دیروز سه گوشی‌هوشمند را معرفی کرد؛ البته پیش از معرفی رسمی این سه گوشی هوشمند بسیاری از مشخصات فنی و اطلاعات در رابطه با این محصولات فاش شده بود. گوشی‌های هوشمند موتورولا تا ماه سپتامبر روانه‌ی بازار خواهند شد. این کمپانی سعی کرده تا در نسل جدید گوشی‌هایش شماری از مشکلات بنیادی موجود را از بی ببرد.

    موتو ایکس استایل از پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۸ در کنار ۳ گیگابایت رم و باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. این گوشی در ۳ نسخه‌ی ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد که قابلیت افزایش حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر را نیز دارد

    موتو ایکس پلی نام دیگر پرچم‌دار موتورولا است که صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی دارد. از دیگر مشخصات آن نیز می‌توان به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۱۵ در کنار دو گیگابایت رم، دوربین ۲۱ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و باتری قدرتمند ۳۶۳۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

     موتو ایکس استایل پرچمدار جدید موتورولا است

    موتورولا در طراحی نسل جدید گوشی‌های هوشمندش تغییر چندانی نداده است. موتو ایکس استایل زبان طراحی مشابهی را در مقایسه با نسل‌های پیشین دارد، هرچند اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش این گوشی هوشمند با افزایش نیم اینچی به ۵.۷ اینچ رسیده است. افزایش صفحه‌ی نمایش و تغییر جزئی در طراحی ظاهری را می‌توان به فال نیک گرفت، چراکه مشکلات اصلی موتورولا مربوط به طراحی ظاهری این گوشی هوشمند نبود. موتورولا در نسل سوم گوشی‌های هوشمندش سعی کرده تا قابلیت‌های این محصول نظیر باتری را که هم اکنون پنجاه درصد سریع‌تر از گلکسی اس ۶ شارژ می‌شود، بهبود بخشد. همچنین باید به پشتیبانی از کانال‌های LTE یونیورسال نیز اشاره کرد که استفاده از شبکه‌های LTE را در اغلب اپراتورهای مخابراتی ممکن می‌کند. موتورولا برای کاربرانی که علاقه‌ای به رابط کاربری موتورولا ندارند نیز توجه ویژه‌ای داشته و این گوشی‌هوشمند را به همراه اندروید خالص در اختیار مشتریانش قرار خواهد داد.

     موتو ایکس پلی با صفحه‌ی نمایش کوچک و باتری بزرگ همراه شده است

    موتور اسک پلی را باید نسخه‌ی کوچک‌تر و در عین حال ارزا‌ن‌تر پرچمدار موتورولا خواند. این گوشی هوشمند از وجود صفحه‌ی نمایش ۵.۵ اینچی بهره می‌برد و باتری بزرگ یکی از ویژگی‌های اصلی این گوشی برای فروش است. موتورولا مدعی است که می‌توان با یک بار شارژ این گوشی آن را برای دو روز مورد استفاده قرار داد. همچنین به گفته‌ی موتورولا با ۱۵ دقیقه شارژ گوشی می‌توان از آن برای ۸ ساعت استفاده کرد. از نظر مشخصات فنی موتو ایکس پلی یک پله پایین‌تر از موتو ایکس استایل قرار دارد، برای مثال این گوشی هوشمند از شبکه‌های مخابراتی LTE پشتیبانی نمی کند. موتو ایکس پلی از سنت Droid Razr Maxxهای موتورولا پیروی می‌کند، چراکه این مدل از گوشی‌های موتورولا نیز باتری بسیار کارآمدی داشتند. موتورولا اعلام کرده که این گوشی هوشمند در بازار‌های اروپا، آمریکای لاتین و کانادا عرضه خواهد شد و هنوز خبری از عرضه‌ی این محصول در بازار آمریکا نیست.

    play2

     موتو جی با قابلیت شخصی سازی عرضه می‌شود

    موتورولا گوشی‌های هوشمند رده پایین جدیدش را هدف کاربردی بودن و عدم توجه به مشخصات فنی روانه‌ی بازار خواهد کرد. این کمپانی دیروز نسل سوم از گوشی رده پایین موتو جی را نیز معرفی کرد. موتو جی ۲۰۱۵ در مقایسه با استایل و پلی از مشخصات فنی پایین‌تری بهره می‌برد و اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش آن نیز با توجه به بکارگیری یک صفحه‌ی نمایش ۵ اینچی بسیار کوچک‌تر است. موتو جی امکان شخصی سازی را تنها محدود به تعویض قاب پشتی دستگاه نکرده و می‌توان تغییرات گسترده‌ای را در گوشی هوشمند خریداری شده ایجاد کرد. این گوشی هوشمند دارای گواهی ضد آب بوده و همچنین از شبکه‌های LTE نیز پشتیبانی می‌کند که برای یک گوشی هوشمند ارزان قیمت رده پایین فوق العاده است.

    Moto G 2015 press images 04

    موتورولا درصدد بهره‌گیری از دوربین‌های با کیفیت در گوشی‌های هوشمندش است

    برخلاف آیفون‌های اپل یا لومیاهای نوکیا، گوشی‌های هوشمند اندرویدی همیشه در زمینه‌ی دوربین خوب نبوده‌اند، اما موتورولا سعی کرده تا در آخرین نسل از گوشی‌های هوشمندش بهترین‌های ممکن را درگوشی‌هایش به کار گیرد. موتو ایکس استایل و موتو ایکس پلی هر دو از وجود سنسور ۲۱ مگاپیکسلی در پشت گوشی بهره می‌برند. ضمنا این دو گوشی برای دوربین سلفی نیز از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. موتو ایکس استایل قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4K را نیز دارد، در حالی که موتو ایکس پلی فقط قادر است ویدیوهایی با رزولوشن فول اچ‌دی را ثبت کند. سومین گوشی هوشمند این کمپانی موتو جی است که از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی مورد استفاده در نکسوس ۶ بهره می‌برد.

     قیمت‌ها همچنان پایین هستند

    در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، محصولات موتورولا را می‌توان در بازه‌ی ارزان تا بسیار ارزان قیمت جای داد. موتو ایکس استایل از ماه سپتامبر با قیمتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلاری روانه‌ی بازار خواهد شد. قیمت نمونه‌ای که از وجود نسخه‌ی خالص اندروید بهره می‌برد ۳۹۹ دلار است. اپل آیفون ۶ خود را با بهره‌گیری از صفحه‌ی نمایش ۴.۷ اینچی در ازای ۶۵۰ دلار به فروش می‌رساند. موتو ایکس پلی نیز با قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. در آخر موتو جی ۲۰۱۵ با برچسب قیمت ۱۷۹.۹۹ دلاری در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

    نظر شما در خصوص گوشی‌های هوشمند موتورولا چیست؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات