کاهش شدید بازار سرمایه‌ی اچ تی سی، ارزش این برند را به شدت پایین آورد

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
اچ تی سی در آخرین مبادلات بازار بورس با کاهش ۶۰ درصدی سهامش روبرو شده که به معنای رسیدن ارزش کل سهام اچ‌تی‌سی به ۱.۵ میلیارد دلار است. در واقع باید این وضعیت را به بی ارزش شدن کل اچ‌تی‌سی تعبیر کرد.
تبلیغات

در آخرین مبادلات بازار بورس ارزش کل سهام اچ‌تی‌سی با کاهشی ۶۰ درصدی روبرو شده است. در حال حاضر ارزش بازار اچ‌تی‌سی به ۱.۵ میلیارد دلار کاهش یافته است. در این حالت نقدینگی اچ‌تی‌سی تنها موجودیت با ارزش برای سهامداران این کمپانی به شمار می‌رود و تقریبا کارخانه‌ها، ساختمان‌ها و برند این کمپانی ارزش چندانی ندارد. وضعیت این کمپانی با روزهای طلایی قابل مقایسه نیست. اچ‌تی‌سی زمانی عنوان بزرگ‌ترین عرضه کننده‌ی آمریکا را مال خود کرده بود. در پیش گرفتن استراتژی‌های نادرست چنین سرنوشتی را برای تایوانی‌ها رقم زده است.

اچ‌تی‌سی در سال‌های گذشته محصولاتی نظیر وان ایکس پلاس و وان ام ۹ را روانه‌ی بازار کرد که با شکست روبرو شدند. در واقع این گوشی‌های هوشمند با عرضه‌ی رقبای قدرتمندی از میدان رقابت خارج شدند. براساس برآوردهای صورت گرفته اچ‌تی‌سی در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی میزان سفارش قطعات مورد نیاز برای ساخت وان ام ۹ را تا ۳۰ درصد کاهش داده که نشان از عدم استقبال از پرچمدار ۲۰۱۵ تایوانی‌ها دارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات